دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم

دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم

چگونه عشق خود را فراموش کنیم

چند روز پیش در یکی از دوره های آموزشی آنلاین یکی از مراجعه کننده ها گفت که برای فراموش کردن عشق قبلی خود هر راهی را انتخاب کرده است. او توضیح داد که تمام عکس های شان را از بین برده است، شماره تلفن معشوق را از لیست مخاطبان خود حذف کرده و دیگر هیچ ارتباطی با او ندارد. اما هنوز هم او را در هر مکانی که پا می گذارد می بیند و آرزو دارد در کنارش باشد.

واضح است که این شخص به بعضی از توصیه های من برای فراموش کردن عشق توجه کرده و آن ها را به کار گرفته است اما نکته ی مهمی که او فراموش کرده و به آن توجهی نشان نداده است فکر کردن به معشوق می باشد؛ بزرگترین اشتباهی که می تواند فرآیند بهبودی را متوقف کند.

برای فراموش کردن یک نفر باید او را از ذهن خود حذف کنید

از بین بردن عکس های دو نفره یکی از موثر ترین اقدامات برای فراموش کردن عشق می باشد زیرا ضمیر ناخودآگاه را به این باور می رساند که این رابطه دیگر پایان یافته است. با این حال از بین بردن عکس ها به تنهایی کافی نیست، شما باید معشوق را به طور کامل از ذهن خود حذف کنید.

ضمیر ناخودآگاه برای باور به پایان رابطه و آغاز درمان زخم های احساسی و فرآیند بهبودی به دلیل و مدرک مستحکمی نیاز دارد. هر پیامی که محتوای آن چیزی غیر از پایان رابطه باشد و به ضمیر ناخودآگاه ارسال شود امید را در ذهن شما زنده نگه داشته و پذرش جدایی دشوار و غیر ممکن خواهد بود.

فکر کردن به معشوق لحظات خوبی که در کنار یکدیگر سپری کرده اید را در ذهن شما یادآوری کرده و احساسات خوب باهم بودن را برای تان تداعی می کند در نتیجه اشتیاق شما برای بازگشت به رابطه با او بیشترو قوی تر خواهد شد. چنین افکاری روند بهبودی را سست و متوقف می کنند.(نگاه کنید به قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه)

برای فراموش کردن شکست عشقی باید افکار خود را کنترل کنید

ما انسان ها از احساسات قدرتمندی برخورداریم و مسلما وقتی کسی را دوست داشته باشیم به او فکر می کنیم اما مسئله فکر کردن و به یادآوردن معشوق نیست مسئله رشد این افکار است. اگر مدت زیادی را در فکر کردن و رویاپردازی درباره ی عشق قبلی و امید به بازگشت او به رابطه به سر ببرید این افکار در ذهنتان رشد کرده و شکست عشقی برای شما غیر قابل تحمل خواهد بود.

هر فردی با نا امید شدن برای به دست آوردن خواسته های خود افسرده و غمگین می شود اما در مورد روابط این مسئله متفاوت و برعکس است؛ یعنی از بین رفتن امید به بازگشت آغازی برای بهبودی شما خواهد بود. (نگاه کنید به فراموش کردن عشق قبلی)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

چطور عشق را فراموش کنیم

فراموش کردن عشق نافرجام

فراموش کردن عشق در چند روز

نمی توانم فراموشش کنم

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته