مشکلات بعد از طلاق

مشکلات بعد از طلاق

طلاق گرفته ام!

آیا طلاق گرفته اید و احساس پشیمانی می کنید؟

یا سردرگم هستید که بعد از طلاق چه باید کرد؟

نگران عواقب بعد از طلاق هستید؟

این مقاله دلایل اصلی این نگرانی ها را برای شما آشکار می کند پس تا پایان مقاله با من همراه شوید.

تاثیر اعتماد به نفس در روابط و طلاق

براساس “روانشناسی عشق” بیشتر مردم برای جبران نیازها و یا کنار آمدن با احساسات ناخوشایند خود وارد رابطه ی عاطفی می شوند.

در واقع می توان گفت بیشتر افراد تنها به دلیل تجربه ی احساسات خوب با دیگران رابطه ی عاطفی برقرار می کنند نه به دلیل عشق و علاقه به طرف مقابل. البته لازم به ذکر است که بسیاری از آن ها از این واقعیت آگاه نیستند.

مثلا دختری را در نظر بگیرید که از ظاهر خود اطمینان نداشته باشد. قطعا او عاشق فردی می شود که از ظاهر بسیار خوبی برخوردار باشد و همچنین مانند خود این دختر با ظاهر خود مشکلی نداشته باشد.

اما چه می شود اگر رابطه ی آن ها به جدایی برسد؟ به طور حتم این دختر احساس شکست و ناامیدی خواهد کرد می دانید چرا؟

زیرا او منبع جبران کمبودی ها و نیازهای ارضا نشده اش را از دست می دهد و تصور می کند که هیچ فرد دیگری نمی تواند او را دوست داشته باشد.

درواقع می توان گفت این احساسات با تاثیرات بعد از طلاق رابطه ی مستقیمی ندارد بلکه از کمبودهای او ناشی می شود.

با مشکلات رو به رو شوید

عجله کردن در برقراری یک رابطه شاید تا حدودی و برای مدت کوتاهی دردهای شما را تسکین ببخشد اما راه حل قطعی و همیشگی نخواهد بود.

این راه تنها تا حدودی شدت احساسات ناخوشایند شما را کاهش می دهد و به محض اینکه این رابطه بنابر هر دلیلی به جدایی برسد همه ی مشکلاتتان دوباره ظاهر می شوند. اگر می خواهید برای همیشه از تردید های درونی و ناراحتی هایتان خلاص شوید باید تصویری که از خود ساخته اید را اصلاح کرده و یاد بگیرید که چگونه خود را دوست داشته باشید. تنها با این راه می توانید با مشکلات و عوارض بعد از طلاق کنار آمده و احساس افسردگی بعد از طلاق را در خود درمان کنید.(نگاه کنید به درمان افسردگی بعد از طلاق)

البته همیشه احساس شکست و ناامیدی بعد از جدایی به دلیل تصورات غلطی که در مورد خود ایجاد کرده اید نیست اما به طور حتم ضعف دیگری باعث بروز این احساسات در شما شده است و هر چه که باشد باید با آن مقابله کنید.

ریشه ی 90 درصد مشکلاتی که در زندگی با آن رو به رو می شوید کمبود اعتماد به نفس است. مطمئن هستم که اگر مشکلاتتان را تا ریشه دنبال کنید حتما به کمبود اعتماد به نفس به عنوان یکی از دلایل آن خواهید رسید.

از مشکلات بعد از طلاق گرفته تا هر مشکل دیگری را می توانید با تقویت اعتماد به نفس در خود حل کنید. در مثال قبل اگر آن دختر اعتماد به نفس خوبی داشت هیچ وقت برای بهتر دیده شدن و مورد قبول بودن به فرد دیگری احتیاج پیدا نمی کرد.(نگاه کنید به چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

درمان افسردگی بعد از طلاق

چرا همسرم درخواست طلاق کرد

طلاق از همسر خیانتکار

دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس

دلایل طلاق: ارتباطات ضعیف

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق