علت نداشتن دوست صمیمی

چرا بعضی افراد هیچ دوست صمیمی ندارند؟

چرا بعضی افراد بسیار تنها به نظر می رسند؟

چه چیزی بر توانایی افراد برای دوست پیدا کردن تاثیر می گذارد؟

انسان های پیچیده تر از آن هستند که بتوان با بررسی های سطحی درکشان کرد. اگر بگوییم مردم نیاز دارند مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشند یا باید برای دوست پیدا کردن رفتار خوبی داشته باشند به این معنی است که درک خیلی کمی از طبیعت انسان ها داریم.

شخصیت انسان ها و محیطی که در آن زندگی می کنند مانند یک سیستم بر یکدیگر تاثیر می گذارند. اگر در هر نقطه از این سیستم اختلال و یا مشکلی به وجود آید شاهد اختلالات روانی خواهیم بود. دوست شدن با دیگران تفاوتی با این مسئله ندارد زیرا نداشتن دوست صمیمی و به طور کلی تنها بودن نشانه ای از اختلالات پنهان روانشناختی است.

در این مقاله به شما می گویم چرا بعضی افراد هیچ دوستی ندارند.

دلایلی که به شما نشان می دهد چرا هیج دوستی ندارید

دلایل زیادی می توانند پتانسیل های اجتماعی فردی را محدود کنند و مانع او برای دوست پیدا کردن و شوند اما رایج ترین و تاثیرگذارترین آن ها به شرح زیر است:

 

عقده ی حقارت : یکی از قوی ترین دلایلی که باعث می شود بعضی افراد نتوانند با کسی دوست شوند عقده ی حقارت است. عقده ی حقارت کلمه ی ساده ای برای توضیح برخی از باورهای شماست؛ باور به اینکه شما بی ارزش هستید و به اندازه ی دیگران خوب نیستید. در نتیجه ی چنین باورهایی ممکن است از یادگیری، ریسک کردن و حتی زندگی کردن در منطقه ی امن خود دست بکشید.

خجالت کشیدن: یکی از رایج ترین مواردی که مانع دوست پیدا کردن افراد می شود خجالت کشیدن است. دلایل بسیار زیادی برای خجالت کشیدن وجود دارد اما یکی از مهم ترین و رایج ترین آن ها عقده ی حقارت است!

عزت نفس پایین: عزت نفس و اعتماد به نفس پایین مانع افراد برای شروع صحبت با دیگران و در نتیجه عدم توانایی در پیدا کردن دوست می شود.

هیچ فعالیت و سرگرمی ندارید: اگر به باشگاه می روید احتمالا دوستانی در باشگاه دارید. اگر فوتبال بازی می کنید به احتمال زیاد هم تیمی هایتان دوستان خوبی برای شما هستند و اگر هر سرگرمی دیگری داشته باشید با افراد زیادی که سرگرمی هایشان با شما مشابه است آشنا می شده و با آن ها دوست می شوید. بعضی افراد هیچ دوستی ندارند به این دلیل که هیچ سرگرمی و فعالیتی در زندگی خود انجام نمی دهند!

چگونه دوست پیدا کنیم

مشکل بسیاری از افراد تنهایی و نداشتن دوستان خوب است. اگر مفاهیم قبلی را درک کرده باشید متوجه هستید که چرا من به توصیه های سطحی مانند خوب بودن یا تقویت مهارت های ارتباطی معتقد نیستم و عقیده دارم باید ریشه ی مشکلی که در سیستم زندگی شما اختلال ایجاد کرده است پیدا کرده و با آن مقابله کنید.

بعد از آن که ریشه های مشکل خود را پیدا کردید، هرچیزی که باشد، می توانید صحبت کردن با غریبه ها، تقویت مهارت های ارتباطی و پیدا کردن سرگرمی های مختلف را یاد بگیرید. با انجام این کار دیگر مشکلی با دوست پیدا کردن ندارید و تنها نخواهید بود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

سیاست رفتاری در مقابل خانواده شوهر

آیا دوستی معمولی مرد و زن امکان پذیر است

چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی

تاثیر دوستان در زندگی

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

نداشتن دوست در مدرسه. نداشتن فامیل. من هیچ دوست صمیمی ندارم. پيدا كردن يك دوست خوب. چگونه دوست پیدا کنیم در مدرسه. هیچ دوستی ندارم تنهام. هیچ رفیقی ندارم.