قبل از جدایی این سوالات را از خود بپرسید

آیا باید جدا شوید؟

آیا تصمیم به طلاق گرفته اید؟

آیا فکر می کنید زمان مناسبی برای جدایی و طلاق است؟

فکر می کنید این جدایی درست است یا هنوز گیج و سردرگم هستید؟

این تصمیم تفکر زیاد و درد عاطفی بسیار زیادی به همراه دارد. در نتیجه در این مقاله سوالاتی طراحی شده است که حتما باید قبل از جدایی از خود بپرسید تا درد و رنج کمتری را متحمل شوید.

7سوالی که قبل از جدایی باید از خود بپرسید

  1. آیا این واقعا چیزی است که می خواهم؟: آیا این رابطه همان چیزی بود که شما می خواستید؟ یا آن را به خاطر فشار اطرافیان، تنهایی و افسردگی آغاز کرده اید؟ اگر جواب شما منفی است جدایی و طلاق می تواند انتخاب درستی باشد.
  2. چه چیزی مانع جدایی ما می شود؟: آیا این رابطه را ادامه می دهید چون نمی دانید بعد از آن می خواهید چه کاری انجام دهید؟ می ترسید شخص دیگری را پیدا نکنید یا می ترسید آسیب ببینید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس جدایی انتخاب درستی خواهد بود زیرا شما خوشحال نیستید و دیر یا زود جدا می شوید.
  3. آیا این رابطه شما را سرکوب می کند؟: آیا این رابطه آزار دهنده است؟ آیا شما را سرکوب می کند؟ آیا مانع شما می شود زندگی خوب و دلخواهتان را داشته باشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس جدا شدن انتخاب درستی خواهد بود.
  4. چرا می خواهم جدا شوم؟: آیا طرف مقابلتان اشتباه بزرگی انجام داده است؟ آیا ممکن است بتوان این اشتباه را جبران کرد؟ آیا ممکن است این فرد تغییر کند؟ اگر بتوان این اشتباه را جبران کرد یا امیدی به تغییر این فرد وجود داشته باشد بهتر است کمی صبر کنید و به او شانس دیگری بدهید.
  5. آیا به اندازه ی کافی به تصمیم خود فکر کرده اید؟: در چه مدتی تصمیم به جدایی گرفته اید؟ آیا تصمیم شما لحظه ای بوده است یا در چند روز چنین تصمیمی گرفتید؟ اگر پاسخ شما مثبت است بهتر است بازهم زمان بیشتری به خود بدهید و قبل از اقدام کردن کمی صبر کنید.
  6. چرا با این شخص رابطه داشتم؟: دلیل رابطه ی شما با این فرد چیست؟ آیا واقعا او را دوست دارید یا فکر می کنید نمی توانستید فرد بهتری پیدا کنید یا کار بهتری انجام دهید؟ اگر واقعا طرف مقابل خود را دوست دارید باید بیشتر فکر کنید اما اگر به دلیل دیگری وارد این رابطه شده اید جدایی می تواند تصمیم درستی باشد.
  7. خوشحالی من کجاست؟: اگر به رابطه تان ادامه دهید خوشحال تر خواهید بود یا اگر آن را تمام کنید؟ بسیاری از مردم زندگی شادی ندارند زیرا در تصمیمات مهم زندگی شان شادی و خوشحالی خود را در نظر نگرفته اند.

آیا نگران بهبودی خود هستید؟

من در این مقاله شما را تشویق به جدایی نمی کنم من در این مقاله به شما کمک می کنم تصمیم درستی بگیرید. اگر متوجه شدید تصمیم شما جدایی است اما از بهبودی بعد از آن می ترسید نگران نباشید.

مقاله های زیادی در وبسایت نوین بینش مربوط به بهبودی پس از جدایی وجود دارد که در پایان مطلب لینک شده اند. با مراجعه به آن ها می توانید روابط را از زوایه های مختلف ببینید و تنها در چند روز بهبودی خود را به دست آورید.

عاقلانه فکر کنید و اگر متوجه شدید شادی و خوشحالی تان در جدایی است پس جدا شوید! همچنین اگر شادی و خوشحالی خود را در ادامه دادن به این رابطه پیدا کردید پس جدا نشوید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

کنار آمدن با جدایی

تحمل غم جدایی

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

برای عبور از شکست عشقی این عادت ها را ترک کنید

با شکست عشقی چه باید کرد؟

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته