دلایل رابطه با افراد متاهل

سارا فقط عاشق مردهای متاهل می شود

سارا هیچ وقت رابطه ی عاطفی نداشته و دلیل آن ساده است. او فقط مردان متاهل را دوست دارد و عاشق مردان مجرد نمی شود. سارا به اصول اخلاقی پایبند است و هیچ وقت سعی نکرد به مردان متاهل نزدیک شود. او اعتقاد دارد قرار گذاشتن با مردان متاهل کار اشتباهی بوده و به همین دلیل مجرد مانده است.

بعد از مدتی سارا واقعا گیج شده بود و درخواست کمک داشت.

مطمئن هستم شما هم تا به حال با افرادی با این مشکل مواجه شده اید. چرا بعضی افراد فقط عاشق متاهل ها می شوند؟

توجه کنید من در مورد افرادی صحبت می کنم که فقط عاشق متاهل ها می شوند نه افرادی که فقط یک بار عاشق مرد یا زن متاهل شده اند.

برای درک این مطلب باید به گذشته و کودکی سارا نگاهی انداخته و پاسخ این سوال را در رازهای آن پیدا کنید. (نگاه کنید تاثیر خاطرات بد کودکی بر زندگی)

چرا فقط به افراد متاهل جذب می شوید

سارا تا سن 2 سالگی تنها فرزند خانواده بود. او در مرکز توجه بود و خانواده رفتار خیلی خوبی با او داشتند. در این زمان خواهر سارا به نام سایه به دنیا آمد و همه چیز تغییر کرد.

با تولد سایه همه ی توجه خانواده به سمت او جلب شد. سارا در آن زمان احساس حذف از خانواده و تهدید از جانب سایه را داشت. سایه تلاش می کرد به سارا برسد و یاد گرفت سریع تر صحبت کند.

سارا نسبت به سایه که تنها چند قدم از او عقب تر بود احساس حسادت پیدا کرد، با اینکه سارا دوسال بزرگتر از سایه بود. بین سارا و سایه همیشه رقابت وجود داشت اما سارا از سایه عقب افتاد، نمرات سایه از او بیشتر بود و با استعداد تر به نظر می رسید.

ضمیر ناخودآگاه سارا در این رقابت آسیب زیادی دید. سارا بیش از حد از اینکه به سایه ببازد می ترسید زیرا او در رقابت قبلی، یعنی جلب توجه نیز باخته بود. در آن زمان در ضمیر ناخودآگاه سارا ایده ی جدید به وجود آمد.

ضمیر ناخودآگاه سارا به جای اینکه به او اجازه دهد رقابت کند و شکست بخورد او را مجبور کرد با یک روش زیرکانه از رقابت بیرون بیاید. سارا در دبیرستان در زمان امتحانات دچار حملات عصبی شدید شد و نتوانست نمرات خوبی دریافت کند.

برنامه ی ضمیر ناخودآگاه

حملات عصبی سارا برای خانواده و اطرافیان او یک معما بود اما برای ضمیر ناخودآگاهش این یک برنامه ی کامل و بی نقص برای دور نگه داشتن سارا از رقابت با سایه بود. در نتیجه هر بار که او امتحان می داد دچار حمله ی عصبی می شد و این اختلال را به خاطر نمرات بد خود سرزنش می کرد.

وقتی سارا و سایه به سن ازدواج رسیدند سایه با مردی نامزد کرد اما سارا نتوانست ازدواج کند زیرا او فقط عاشق مردهای متاهل می شد. استراتژی های ضمیر ناخودآگاه در بزرگسالی هیچ تغییر نمی کنند.

از سال های اول زندگی، ضمیر ناخودآگاه سارا تصمیم گرفت از رقابت فرار کند و از همین استراتژی تا زمان ازدواج سارا استفاده کرد. عشق به مردان متاهل ضمیر ناخودآگاه سارا را مطمئن می کند که در یکی از مهم ترین بخش های زندگی اش با سایه در رقابت نخواهد بود. (نگاه کنید به چگونه کودکی در انتخاب همسر آینده تاثیر گذار است)

سارا چگونه می تواند به این مشکل پایان دهد؟

او باید این اتفاق را درک کند و شجاعت رو به رو شدن با مشکلت زندگی را در خود به وجود آورد.

پس آیا راهکار هر فردی که عاشق مردان و زنان متاهل می شود ایجاد و تقویت شجاعت است؟

البته که نه، اما در بسیاری از موارد دلیل چنین رفتارها و دودلی ها عدم شجاعت بوده و تنها راهکار مقابله با آن ایجاد شجاعت و اعتماد به نفس می باشد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی خود را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا باید رابطه با مرد متاهل را تمام کنید

عشق و عاشقی با متاهل ها

چرا باید به رابطه تان پایان دهید؟

عشق قلبی است یا عقلی

آیا عشق در نگاه اول واقعیت دارد

آیا عشق کافی است

رابطه ی عاشقانه ی سالم

چرا عاشق مردهای متاهل می شوم