افسردگی و عصبانیت

افسردگی و عصبانیت

عصبانیت احساس قدرتمندی است که اگر به درستی کنترل نشود می تواند بسیار آسیب پذیر شود.

عصبانیت باعث ایجاد نوعی اشتیاق سوزان برای انجام کارها می شود و در نتیجه رفتاری حاصل از آن رفتار اشتباهی خواهد بود. بعضی افراد هنگام عصبانیت به دیگران آسیب می زنند، بعضی دیگر وسایل و اشیاء اطرافشان را می شکنند و دسته ی سومی هم هستند که احساس عصبانیت را در خود نگه داشته و بروز نمی دهند.

در این مقاله به شما توضیح می دهم که چگونه سرکوب عصبانیت می تواند به افسردگی منجر شود.

افسردگی و عصبانیت

منظور من از ابراز عصبانیت و سرکوب نکردن آن ابراز خشم و ناراحتی نیست. برای جلوگیری از تبدیل شدن عصبانیت به افسردگی لازم است یاد بگیرید چگونه در هنگام عصبانیت خود را آرام کنید.

برای مثال اگر فردی به خاطر مسخره شدن توسط دوستانش عصبانی شود و به جای ابراز این عصبانیت سکوت کرده و به خانه برود، عصبانیت در او سرکوب خواهد شد.

فکر می کنید این سرکوب عصابنیت نتیجه ی بدی به همراه ندارد؟ خیر اینطور نیست، اگر این فرد نتواند احساساتش را به درستی کنترل کند عصبانیت او به افسردگی تبدیل خواهد شد.

بعضی افراد افسردگی را نتیجه ی سرکوب عصبانیت و احساسات تعریف می کنند. اگرچه دلایل پیچیده ی زیادی برای افسردگی وجود دارد اما با این حال قدرتمند ترین دلیل آن سرکوب احساسات محسوب می شود.

جلوگیری از افسردگی حاصل از عصبانیت

اگر می خواهید مانع ایجاد افسردگی حاصل از عصبانیت شوید باید بتوانید سرکوب و انباشته کردن احساسات و عصبانیت در خود را متوقف کنید.

یادگیری ابراز احساسات یکی از مهم ترین مهارت هایی است که به شما کمک می کند مانع انباشته شدن این احساسات در خود شده و بدون پرخاشگری کار درست را انجام دهید.

هیچ شکی نیست افرادی که احساسات خود را ابراز می کنند کمتر از افسردگی به این شکل رنج می برند و خبر خوب این است که ابراز احساسات مهارتی قابل یادگیری بوده و با کمی تلاش می توانید آن را در خود تقویت کنید.

عصبانیت می تواند خوب و مفید باشد

می دانید اگر بتوانید افسردگی را به عصبانیت تبدیل کنید احساس بهتری خواهید داشت؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که به هنگام رو به رو شدن با مشکلات زیاد و متوالی تصمیم بگیرید دیگر اجازه ی تکرار آن ها را ندهید؟ این دگرگونی دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. (نگاه کنید به چگونه در برابر مشکلات بایستیم)

تبدیل افسردگی به عصبانیت باعث می شود افسردگی شما از بین رفته و احساسات منفی حاصل از آن جای دیگری خودش را نشان دهد. البته منظور من این نیست که نسبت به دیگران پرخاشگر شوید، چیزی که سعی دارم به شما بگویم این است که تلاش کنید عصبانیت و خشم خود را در راه حل مشکلات و مسائل زندگی به  کار گرفته و از آن به عنوان یک نیروی انگیزشی استفاده کنید.(نگاه کنید به راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تکنیک رهاسازی احساسی به جای سرکوب احساس

راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب

درمان افسردگی شکست عشقی

نشانه های افسردگی

دلایل افسردگی در جوانان