چرا عشق سابقتان از شما دوری می کند

معمولا بعد از جدایی متوجه می شوید عشق سابقتان از شما دوری می کند. اینکه عشق سابقتان نخواهد شما را ببیند مسئله ی غیر معمولی نیست، اما سئوال اینجاست که آیا این کار درست است؟

این موضوع کاملا به رابطه و نحوه ی پایان دادن به آن مربوط می شود.

پس چرا عشق سابقتان بعد از جدایی از شما دوری می کند؟

بعضی از دلایل احتمالی آن به شرح زیر است:

  1. می خواهد زودتر بهبودی خود را به دست آورد: مورد اول که من شخصا با آن موافق نیستم این است که دور بودن از عشق سابق روند بهبودی را تسریع می بخشد.
  2. آن ها از بازگشت می ترسند: یکی از دلایل دوری عشق سابقتان از شما این است که او می ترسد نتیجه ی این درکنار هم بودن ها بازگشت دوباره به رابطه باشد. برای افرادی که با یکدیگر کار می کنند معمول است که بعد از جدایی دلشان نخواهد سر کار بروند.
  3. او به طور کامل بهبودی خود را به دست نیاورده است: حتی بعد از گذشت زمان ممکن است عشق سابقتان بهبودی خود را به طور کامل به دست نیاورده باشد و به همین دلیل سعی می کند از شما فاصله بگیرد. (نگاه کنید به درمان شکست عاطفی)

آیا باید از یکدیگر فاصله بگیرید

در مراحل اولیه ی رابطه و تا زمانی که هر دو طرف هنوز آسیب پذیر هستند و احتمال بازگشت وجود دارد خیلی مهم است دو طرف از یکدیگر فاصله بگیرند. منظور از مراحل اولیه ی رابطه ۱۵ تا ۳۰ روز اول است.

اما یک اشتباه رایج بعد از جدایی وجود دارد که روند بهبودی را به تاخیر می اندازد. معمولا بعد از جدایی افراد تنها از یکدیگر دور نمی شوند بلکه از رفتن به مکان هایی که با هم خاطره دارند نیز دوری می کنند.

قبلا گفتم خیلی مهم است بعد از جدایی در معرض هرچیزی که شما را به یاد او می اندازد قرار بگیرید.

با انجام این کار به ذهن خود می گویید این رابطه دیگر برای شما تمام شده است. هرچقدر بیشتر این روند را ادامه دهید و در معرض هرچیزی که با هم تجربه کردید قرار بگیرید پیام جدایی قوی تر به مغزتان ارسال می شود و اتصالات بین شما و عشق سابقتان از بین خواهد رفت .

می دانید چرا از شنیدن یک ترانه خسته می شوید؟ زیرا در هر خلق و خویی که تجربه می کنید آن را گوش می دهید و در نهایت اتصالات بین این ترانه و خلق و خوی خوب شما از بین خواهد رفت. دقیقا هنگام جدایی نیز همین اتفاق می افتد. (نگاه کنید به مراحل عبور از شکست عشقی)

اگر با عشق سابق خود کار می کنید چه باید کرد

در مواردی که با عشق سابق خود کار می کنید باید تا زمانی که ذهنتان جدایی را بپذیرد از او دور باشید و سپس به کار خود برگردید.

اگر قدم های اولیه را به درستی بردارید می بینید که نتیجه ی دیدن عشق سابقتان دیگر بازگشت به او نخواهد بود زیرا باور کرده اید که این رابطه به خوبی تمام شده است.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

واکنش در برابر بلاک شدن

دوستی معمولی با عشق سابق

وقتی عشقت بلاکت میکنه یعنی چی

با شکست عشقی چه باید کرد؟

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته