آیا می توان مردهای بد را تغییر داد

چرا زن ها سعی می کنند مردانی که با آن ها بازی می کنند تغییر دهند؟

بیشتر زن ها به خصوص در روابط عاطفی چالش را دوست دارند. خیلی رایج است زنی به دلیل اینکه باور دارد می تواند طرف مقابلش را تغییر دهد با مرد بدی وارد رابطه شود و سعی کند از او فرد بهتری بسازد.

میل به کسب اعتماد به نفس بیشتر و بالاتر به زنان انگیزه می دهد سعی کنند مردانی را که آن ها را به بازی می گیرند تغییر دهند.

بر اساس منطق زن ها اگر بتوانند چنین مردانی را تغییر دهند و آن ها را به خود متعهد کنند به این است که ارزش زیادی دارند.

هیچ کس با این حقیقت مخالف نیست که تغییر یک مرد بد باعث می شود زن احساس اعتماد به نفس بیشتری کند اما سوال مهم اینجاست: آیا می توان مردان بد را تغییر داد؟

آیا واقعا مردهای بد تغییر می کنند؟

برای پاسخ به این سوال باید نسبت به دینامیک های رفتاری شناخت و درک کاملی داشته باشید. فکر می کنید چرا انسان ها رفتارهای به خصوص از خود نشان می دهند؟ (نگاه کنید به شناخت رفتار انسان)

امیال ناخودآگاه قوی انسان ها که قسمت جدایی ناپذیر شخصیت آن ها است باعث می شود رفتارهای به خصوصی از خود نشان دهند. مثلا کسی که خودنمایی می کند در واقع نیاز به توجه دارد و برای اینکه به اهداف مهم خود برسد باید در مرکز توجه باشد.

احساس ناامنی، شک و تردید نسبت به خود و کمبود اعتماد به نفس دلایلی است که باعث می شود فردی دیگران را به بازی بگیرد و با آن ها بدرفتاری کند.

از آنجا که این دلیل به سختی در ذهن این افراد خودشان را نشان می دهند تغییر آن ها تنها در شرایط زیر ممکن خواهد بود:

  1. او به شدت بخواهد تغییر کند: هیچ فردی تا زمانی که به شدت تمایل به تغییر داشته باشد نمی تواند رفتار خود را تغییر دهد. شما می توانید به وی کمک کنید انگیزه خود را برای تغییر رفتار خود افزایش دهد.
  2. درک جامعی از نیازهای روانشناختی خود: بدون درک جامعی از نیازهای روانشناختی فرد نمی تواند رفتارهای خود را تغییر دهد. اگر فرد نداند با رفتارهای خود چه نیازهایی را برطرف می کند نمی تواند این رفتارها را با رفتارهای دیگری جایگزین کند و تغییر هیچ وقت اتفاق نمی افتد. (نگاه کنید به نظریه ی نیازهای انسان). در این مرحله نیز شما با شناخت این نیازها و پیدا کردن راه جایگزین می توانید به وی کمک کنید.

تنها روی خودتان تمرکز داشته باشید

تا به حال از خود پرسیده اید چرا می خواهید یک مرد بد را جذب کنید؟

می خواهید اعتماد به نفستان را بالا ببرید؟

می خواهید به خودتان ثابت کنید با ارزش هستید؟

چرا روی بالا بردن اعتماد به نفس خود کار نمی کنید؟

اگر هدف شما بالا بردن اعتماد به نفس باشد دیر یا زود علاقه ی خود را به این رابطه از دست می دهید. اگر هدف اصلی یک رابطه تقویت اعتماد به نفس باشد بعد از رسیدن به این هدف رابطه با شکست رو به رو خواهد شد.

البته در بعضی موارد اگر واقعا باور داشته باشید طرف مقابل بهترین موردی است که می توانید داشته باشید تغییر دادن مرد بد شاید بهترین راه باشد اما به یاد داشته باشید برای این کار باید تلاش کنید.

نوشته ی شاهین زند محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. با شرکت در دوره های آکادمی عشق در زمینه ازدواج، جذب و عشق مهارت های علمی و روانشناختی را یاد خواهید گرفت و یا هزینه پرداختی بازگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چه چیز بیش از همه زنان را به مردان جذب می کند

معیارهای زیبایی مردان از نظر زنان

روانشناسی جذب زنان، جذابیت برای زنان چگونه است

مدل های ارتباطی و دعای زبان بند

زنان از چه مردانی بدشان می آید؟

چرا مردها روراست نیستند