چگونه از نظر مالی مستقل باشیم

آیا با پولی که راحت به دست می آورید خوشحال هستید؟

افراد زیادی بعد از وارد شدن به دوران بلوغ تصور می کنند خانواده شان برای رفاه آن ها مسئولند. وقتی با مشکل مالی رو به رو می شویم ممکن است خانواده ی خود را سرزنش کرده و با خود بگوییم:” چرا آن ها من را به دنیا آوردند، من هیچ وقت نمی خواستم هزینه های مختلف آن ها باعث مشکل مالی برایم شوند!”

ما نمی توانیم بدون وابستگی به خانواده بزرگ شویم و این یک حقیقت است. در سال های اول زندگی ما برای غذا خوردن و حرکت کردن به آن ها نیاز داریم و بعد ها نیز خانواده منبع عشق، راهنما، حمایت و محافظت از ما هستند. (نگاه کنید به تاثیر خانواده بر شخصیت)

خیلی خوب است که بشینید و نگاه کنید حساب بانکی تان با پول پر می شود. تنها کاری برای پول درآوردن لازم است انجام دهید فرزند بودن می باشد.

اما اگر پدر و مادرتان به شما بگویند نمی توانید ماشین جدیدی داشته باشید یا تنها ساعت مشخصی از روز را می توانید با دوستان خود سپری کنید ناراحت نمی شوید؟ اگر پدر و مادرتان ورشکست شوند چه می شود؟ آیا تضمینی وجود دارد که پدر و مادرتان همیشه نیازهایتان را برآورده کنند؟ اگر آن ها روزی نتوانند رفاه شما را برقرار کنند چه کاری انجام می دهید؟

نوجوان 14 ساله ای که خانه خرید

در سال 2012 دختری به نان وایلو توفانو از سقوط بازار سود برد و توانست یک خانه ی دو اتاق خوابه در فلوریدا برای خود بخرد. او وقتی تصمیم به خرید خانه گرفت از مادرش درخواست کرد نصف قیمت خانه را با او شریک شود.

وایلو قصد داشت بعد از اینکه پول کافی به دست آورد سهم مادرش را بخرد و وقتی به سن قانونی 18 سال رسید خانه ای مستقل برای خودش داشته باشد.( زیرا در فلوریدا تا سن 18 سالگی امکان مستقل بودن در خانه ای جداگانه وجود ندارد)

وقتی مادر وایلو قصد داشت خانه را با مبلغ 16000 دلار بفروشد او این فرصت را به دست آورد که با مذاکرات مختلف این مبلغ را به 12000 دلار رسانده و آن را بخرد.

وایلو چگونه این کار را انجام داد

همه مشتاق بودند بدانند وایلو چگونه برای خرید خانه پول جمع آوری کرد.  وایلو می گوید:” متوجه شدم که سرمایه گذاران هنگام فروش خانه های خود تمامی وسایل آن را دور می ریزند. با خود گفتم چرا این وسایل را نفروشیم؟”

وایلو تصمیم گرفت وسایل به درد نخور را به افرادی که می شناخت یا در Craigslist (یک وب سایت طبقه بندی آگهی ) به فروش برساند. او همچنین به مزایده ها رفت و به دنبال معاملات خوب و فروش کالاها به افراد به صورت آنلاین بود.

وایلو شروع به پس انداز پول هایش کرد بدون اینکه بداند می خواهد با آن ها چه کاری انجام دهد. بعد ها کمی فکر کرد و متوجه شد بهترین کار خرید یک خانه است. پس از آن خانه اش را به قیمت ماهی 700 دلار اجاره داد.

وقتی از او پرسیده شد هنوز هم کالاهای دست دوم می فروشد یا نه پاسخ داد” بله. من هنوز هم کالاهای دست دوم می فروشم. من هیچ وقت نمی خواهم از بانک پول قرض بگیرم. من از بدهی داشتن به دیگران متنفرم”

وایلو در سن 15 سالگی خانه ی دوم خود را خرید و هدف او خرید 5 خانه در سن قانونی 18 سالگی بود.

ذهنت را به هدف متمرکز کن

اگر با خود فکر می کنید که ” من نمی توانم مانند وایلو باشم زیرا پدر و مادرم همیشه مرا حمایت کرده اند و من هیچ وقت شانسی برای مستقل و سرسخت بودن ندارم” پس بهتر است بدانید محقق معروف، جان بولبی، یک سورپرایز برای شما دارد!

او می گوید تحقیقات نشان داده است اگر شما وابسته به خانواده ی محافظه کار باشید، مستقل تر بوده و بیشتر دوست دارید جهان اطرافتان را خودتان کشف کنید. اگر یک بنیاد محافطه کارانه در شما به وجود آمده است تصور نکنید که مانعی برای شما محسوب می شود. به آن تکیه کنید و بدانید که چنین بنیادی شما را به سمت مستقل شدن هدایت می کند.

وایلو می گوید مادرش بیشترین تاثیر را روی او گذاشته است. توجه داشته باشید که او وابستگی به مادرش برای پرداخت نصف قیمت اولین خانه ی خود را پذیرفت و همین مسئله باعث شد برای پرداخت پول و پس گرفتن نصف خانه بیشر کار کند.

وایلو می گوید اگر ذهن خود را بر هدف متمرکز کرده و از هر فرصتی برای دستیابی به آن استفاده کنید، استقلال مالی خود را به دست خواهید آورد. توانایی خود را بسنجید تا متوجه شوید می توانید بیشتر از آنچه که خانواده تان به شما پول می دهند، درآمد داشته باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

می خواهم پولدار شوم

چگونه خیلی سریع پولدار شویم

سریع ترین راه برای پولدار شدن

چگونه به سرعت پولدار شویم

پولدار شدن در کمترین زمان

چگونه یک شبه پولدار شویم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

چگونه مستقل شویم. زندگی مستقل مجردی. راه های مستقل شدن. مستقل شدن از خانواده