چگونه بفهمیم برای دیگران خسته کننده شده ایم

زبان بدن دیگران وقتی خسته می شوند

در این مطلب می خواهیم بدانیم چگونه بفهمیم برای دیگران خسته کننده شده ایم؟
آگاهی از این موضوع به ما کمک می کند کی و کجا حرفمان را ادامه دهیم یا موضوع را عوض کنیم تا بتوانیم بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

گاهی اوقات هنگام صحبت کردن متوجه می شویم فرد مقابل از حرف های ما خسته شده است. یکی از نشانه هایی که به خسته و کسل شدن طرف مقابل اشاره می کند قطع شدن تماس چشمی وی با ما است. یا اینکه در اطراف خود دنبال چیزی بگردد یا با آن بازی کند.

یکی دیگر از حالت های زبان بدن در حالت خستگی، بالا و پایین حرکت دادن مداوم پاها به حالت عصبی می باشد.

اگر با فردی در حال صحبت بودید و متوجه این حالات در او شدید باید موضوع بحث را تغییر دهید یا بیشتر طنز و شوخ طبعی به آن اضافه کنید زیرا خسته کننده شده اید.

خمیازه و خستگی

بسیاری از افراد خمیازه را نشانه ای از خستگی می دانند و این بعضی وقت ها درست است اما همیشه نه. گاهی اوقات مردم به دلیل خستگی، عدم علاقه یا عدم هیجان، خمیازه می کشند و بعضی مواقع نیز خمیازه کشیدن دلایل دیگری دارند.(همچنین نگاه کنید به خواندن زبان بدن در شرایط منفی)

به عنوان مثال، وقتی فرد اطلاعات زیادی دریافت می کند و زمان برای پردازش آن ندارد، وقتی خسته است یا وفتی خواب آلود می باشد خمیازه می کشد.

همچنین لازم به ذکر است که در بحث زبان بدن، حتی اگر فردی بدون احساس خستگی خمیازه بکشد به این معنا نیست که شما فرد خسته کننده ای هستید.

گاهی اوقات شخص از فرد مقابلش خسته نمی شود بلکه موضوع برای او خسته کننده است. بعضی اوقات شخص انتظار هیچ سورپرایزی از فردی که می شناسد ندارد و به همین دلیل خسته می شود.

به طور خلاصه، اگر فردی هنگام صحبت با شما خمیازه کشید احساس بدی نداشته باشید!

خستگی و ژست های آن در زبان بدن

اگر فردی یکی از این حرکات را از خود نشان داد در شرایط زیر به این معنی است که او خسته می باشد:

1) او یک حرکت را بیش از یک بار و یا اغلب اوقات انجام می دهد.

2) او بیشتر از یک حرکت برای ابراز خستگی اش از خود نشان می دهد.

وقتی این نکات را در نظر بگیرید می توانید نتایج دقیق تری از تحلیل زبان بدن به دست آورید.

خستگی و جذابیت

ممکن است فردی هنگام صحبت با شما خسته شود اما با کمی تغییر در نحوه بیان خود یا زبان بدنتان می توانید این خستگی را برطرف کنید. اضافه کردن شوخ طبعی و طنز نیز می تواند تاثیر قدرتمندی در کاهش خستگی داشته باشد. به هر حال گاهی اوقات لازم است از ادامه صحبت کردن دست بکشید و در زمانی دیگر و موقعیتی مناسب مجدد در مورد موضوع مورد نظرتان صحبت کنید.
این موضوع که بتوانیم بفهمیم دیگران از همنشینی یا حرف های ما خسته شده اند کمک می کند تا با تغییر روش یا موضوع حرف زدن جذابیت خود را حفظ کنیم.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

زبان بدن – وضعیت اشتیاق

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

زبان بدن در حالت دست دادن

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

زبان بدن در وضعیت دروغ

خواندن زبان بدن، ارزیابی منفی از یک شرایط

چگونه با حرف زدن بر دیگران تاثیر بگذاریم

آشنایی با زبان بدن در فروش

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *