چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم

چرا گاهی اوقات در برابر مشکلات قوی و گاهی اوقات در برابر آن ها ضعیف هستیم؟

چه چیزی باعث می شود افراد در برابر بعضی مشکلات قوی عمل کرده و در مقابل بعضی مشکلات که حتی ممکن است کوچکتر نیز باشند برخورد ضعیفی از خود نشان می دهند؟

از آن جایی که من در طول زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه بوده ام و در مقابل بعضی از آن ها قوی و در مقابل بعضی دیگر از خود ضعف نشان داده ام  سعی کردم دلیل این مسئله را پیدا کنم.

در این مقاله به شما رازهایی پیرامون قوی بودن در برابر مشکلات را خواهم گفت.

چه چیزی باعث می شود فردی در زندگی خود ضعیف عمل کند؟

در این قسمت عواملی را معرفی می کنم که باعث ضعف شما در زندگی می شوند:

باورهای نادرست: باورهای افراد با توجه به تجربیاتشان در زندگی شکل می گیرد. اما نکته ی قابل توجه اینجاست که انسان در طول زندگی باورهای نادرست بسیاری را در ذهن خود ایجاد می کند. باور به اینکه خورشید از شرق طلوع می کند یک باور درست و حقیقی است اما باورهایی نظیر امیدی وجود ندارد، نمی توانید موفق شوید، نمی توانید به اهدافتان برسید یا شما فردی بی ارزش هستید، باورهایی فاجعه انگیز و تاسف بار می باشند. (نگاه کنید به با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید)

فقدان دانش و آگاهی شما را ضعیف می کند: عدم دانش و آگاهی در مورد راه حل یک مسئله و ناتوانی در تحقیق و جستجتو برای پیدا کردن راه حل فرد را درمانده می کند. اگر با مشکلی رو به رو شوید و بدانید که راه حل آن را پیدا خواهید کرد همه ی احساسات بد شما از بین می رود. ضعف و درماندگی دو روی یک سکه اند و هردو زمانی ظاهر می شوند که قادر به انجام هیچ کاری در برابر مشکلاتتان نباشید. اگر می خواهید قوی باشید باید یاد بگیرید چگونه برای مشکلاتتان یک راه حل پیدا کنید. (نگاه کنید به مقابله با مشکلات و دشواری ها)

منابع محدود: در این مورد من درباره ی پول یا مسائل مادی صحبت نمی کنم بلکه منظور من زمان است. فرض کنید با مشکلی رو به رو شده و به دنبال راه حلی برای آن هستید و در همان زمان نیز باید در روز 15 ساعت کار کنید، آیا این مسئله مانعی برای پیدا کردن راه حل شما نخواهد بود؟ قطعا این موضوع (15 ساعت کار در روز) باعث ضعف شما در پیدا کردن مسئله خواهد شد. کمبود زمان کافی برای یافتن راه حل مسئله دقیقا مانند ناتوانی در پیدا کردن راه حل است. چگونه می توان از چنین ضعفی رها شد؟ ساده است؛ باید وقت خود را آزاد کرده و راه حل درست برای برخورد با مشکلاتتان را پیدا کنید و پس از آن دوباره به زندگی عادی برگردید.

گیر کردن در گذشته: یکی از مهم ترین عواملی که باعث ضعف شما می شود گیر کردن در گذشته است. گیر کردن در گذشته یعنی باور داشته باشید راه حل مشکل شما تنها در مواردی است که در گذشته امتحان کرده اید. این مسئله نه تنها خلاقیت شما را محدود می کند بلکه باعث ضعیف تر شدن و ایجاد باورهای نادرست بیشتر در شما می شود.(نگاه کنید به چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم؟)

چگونه در برابر مشکلات از خود مقاومت نشان دهیم

بر اساس آنچه که تا کنون گفتم دنبال کردن موارد زیر باعث می شود ضعف های شما از بین رفته و در برابر مشکلات مقاوم باشید:

  1. از باورهای محدود کننده و نادرست رها شوید.
  2. هنگام رو به رو شدن با یک مشکل بزرگ زمان خود را آزاد کنید.
  3. برای پیدا کردن یک راه حل درست و عملی به تحقیق و جستجو بپردازید.
  4. بعد از پیدا کردن و اعمال راه حل درست به زندگی عادی خود برگردید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه وابستگی را از بین ببریم

بازگشت امید به زندگی

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

موانع رسیدن به هدف

چرا نباید افسوس گذشته را بخوریم