چگونه در مقابل مشکلات ایستادگی کنیم

چندماه پیش پزشکان برای من بیماری دیسک کمر تشخیص دادند. از آنجا که ورزش کردن برایم خیلی مهم بود با شنیدن این خبر واقعا احساس بدی داشتم.

یکی از پزشکان به من گفت باید از وزنه بلند کردن خودداری کنم. وقتی به او گفتم تمرین و ورزش برای من خیلی مهم است او گفت که باید 90 درصد از تمرین ها را کنار بگذارم و تنها بر 10 درصد از آن ها تمرکز کنم.

از نقطه نظر پزشکی این توصیه ی خوبی بود اما در زندگی واقعی اصلا توصیه ی خوبی به نظر نمی رسید. شما نمی توانید از کسی که چیزی را واقعا دوست دارد بخواهید در یک ثانیه از آن دست بکشد.

پس برای حل مشکلات زندگی چه باید کرد؟

چگونه در برابر مشکلات انسانی قوی باشیم

درست بعد از شنیدن این خبر، راه های مقابله با این مشکل را جستجو کرده و ورزشکاران مشهوری را پیدا کردم که از دیسک کمر رنج می برند.

هرچه بیشتر مطالعه می کردم بیشتر به راه هایی که به من کمک می کرد قدرت احساسی و فیزیکی ام را پس بگیرم تا به باشگاه برگردم نزدیک تر می شدم.

تسلیم شدن در برابر خبر بد راه حلی است که بیشتر مردم ترجیح می دهند آن را انتخاب کنند. از آنجا که زندگی در طولانی مدت به مردم همان چیزی را می دهد که شایسته اش هستند، افرادی که همیشه تسلیم می شوند چیزی جز غم و اندوه و افسردگی نصیبشان نخواهد شد.

وقتی من به باشگاه برگشتم ویدیوهایی ساختم که این پیام را می رساند: هیچ وقت اجازه نده چیزی تو را متوقف کند.

راه درست برای مقابله با دشواری ها و حل مشکلات زندگی

من از شما نمی خواهم چون راه درست را نمی دانید کارهای پر خطر انجام دهید. من از شما می خواهم اطلاعات خود را بالا ببرید تا از کارهای پر خطر دور باشید.

اگر تنها به دلیل نیاز مالی بدون هیچ اطلاعاتی از بازار سهام پول خود را در آن سرمایه گذاری کنید به احتمال خیلی زیاد شکست خواهید خورد. (نگاه کنید به دلایل شکست یک کسب و کار)

از سوی دیگر اگر مطالعات شما در مورد اقتصاد، کسب و کار، مسائل مالی و … دقیق باشد شانستان برای موفقیت افزایش پیدا می کند. (نگاه کنید به نقش شانس در موفقیت) به طور خلاصه، اگر می خواهید مشکلات زندگی خود را حل کنید، اول باید اطلاعات خود را بالا ببرید و آموزش ببیند. سپس افرادی که به شما می گویند مشکلات حل نمی شوند را از خود دور کرده و حرفشان را باور نکنید زیرا هیچ مشکلی در زندگی وجود ندارد که راه حلی نداشته باشد.

اگر به عقب نگاه کنید متوجه می شوید مشکلات از چیزی که به نظر می رسیدند کوچکتر هستند.

درنتیجه: به خبرهای بد واکنش احساسی نشان ندهید و اول مطمئن شوید که آن ها درست هستند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

راه های رسیدن به موفقیت چیست

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

متن قوی بودن در برابر مشکلات. چگونه انسانی قوی باشیم. مقابله با مشکلات و دشواری ها. معنی مقاوم در سختی ها. اس ام اس مقاومت در برابر مشکلات. چگونه دختری قوی باشیم. دعای صبر در برابر مشکلات