چگونه وابستگی را از بین ببریم

چگونه وابستگی را از بین ببریم

چگونه از وابستگی عشق رها شویم

چه چیزی باعث وابستگی بیش از حد می شود؟ آیا می توان این وابستگی را از بین برد؟

چرا بعضی افراد وقتی چیزی را از دست می دهند بسیار ناراحت شده و برای بعضی دیگر اصلا مهم نیست؟

چگونه بعضی افراد به راحتی از وابستگی عشق رها می شوند درحالی که برای بعضی دیگر رهایی از وابستگی عشقی به راحتی رخ نمی دهد؟

در مقاله ی چگونه فردی قوی باشیم توضیح دادم هرچه بیشتر به چیزی نیازمند باشید بیشتر به آن وابسته می شوید و در نتیجه ضعیف تر خواهید شد و ترک وابستگی شدید برای تان سخت می شود.

قوی ترین افراد کسانی هستند که هیچ چیزی برای از دست دادن ندارند.

در ادامه بیشتر در مورد کم کردن و از بین بردن وابستگی صحبت می کنیم.

درمان وابستگی شدید

قبل از اینکه در مورد درمان وابستگی و رها شدن از آن سخن بگوییم باید بدانید وابستگی شدید چرا اتفاق می افتد. اگر دلیل این موضوع را بدانید درمان وابستگی راحت تر خواهد بود.

دلایل ایجاد وابستگی:

باور به اینکه هیچ مورد جایگزینی وجود نداشته باشد: اگر فردی به چیزی بیش از حد وابسته باشد به احتمال زیاد تصور می کند هیچ مورد جایگزینی برای آن نخواهد بود و همین مورد وابستگی شدیدی برای شخص ایجاد می کند به نحوی که حتی نمی تواند ترک وابستگی را تصور کند!(همچنین نگاه کنید به مقاله چرا وابسته می شویم)

درماندگی و بدبینی: هرچقدر بیشتر درمانده و ناتوان باشید وابستگی شما به چیزهایی که دارید بیشتر می شود. افرادی که باور داشته باشند به خواسته هایشان می رسند هیچ وقت به چیزی وابسته نمی شوند.

این دو مورد رایج ترین دلایل ایجاد وابستگی هستند که دانستن آن ها در پاسخ به اینکه چگونه وابستگی را از بین ببریم موثر خواهد بود. (نگاه کنید به با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید)

چگونه از وابستگی عاطفی رها شویم

اگر می خواهید وابستگی شدید عاطفی را درمان کنید و از آن رها شوید باید یاد بگیرید چگونه راه های مختلف را پیدا کرده و امتحان کنید و اگر راهی که برای ترک وابستگی شدید پیدا کردید، بسته شد راه دیگری را امتحان کنید.(نگاه کنید به برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد)

بسیاری از مردم پس از اینکه یک مسیر را پیش گرفته و به نتیجه ای نرسیدند تصور می کنند هیچ وقت نمی توانند خواسته هایشان را به دست بیاورند و در نتیجه به همان مسیر قبلی خود وابسته می شوند. در صورتی که برای رسیدن به اهداف باید راه های مختلف بسیاری را امتحان کرد.

 

از بین بردن وابستگی

درمان وابستگی یعنی گریه کردن را کنار گذاشته و برای رسیدن به هدفتان راه دیگری را انتخاب کنید.

اگر در راه اندازی کسب و کار خود شکست خورده اید راه دیگری را انتخاب کنید، اگر کارتان را از دست داده اید شغل دیگری پیدا کنید، اگر عشق تان از شما فاصله می گیرد یک مسیر دیگر برای رسیدن به او را انتخاب کنید و اگر جدایی گزینه بهتری است (عشق تان ارزش بازگشت ندارد) یک شخص جایگزین برای او انتخاب کنید و به دنبال رهایی از وابستگی عشقی فرد اشتباه باشید.

تا زمانی که به یک مسیر و راه جدید برای رسیدن به اهداف تان باور داشته باشید وابستگی برای شما معنا پیدا نمی کند. برای اینکه به یک راه جایگزین باور داشته باشید باید به خود باور پیدا کنید. این تنها راه برای کم کردن وابستگی است.

اگر باور داشته باشید که همیشه فرصت هست راه درمان وابستگی را پیدا کرده اید. رها شدن از وابستگی عشق به معنای عاشق نبودن یا عاشق شدن نیست بلکه به معنای از بین بردن ضعف ها و نیازهایی است که افراط آن می تواند باعث ایجاد احساس دلزدگی در طرف مقابل شود ( نگاه کنید به تفاوت بین عشق و وابستگی).

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به رابطه مراجعه کنید. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

وقتی عشقت بلاکت میکنه یعنی چی

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

آیا وابستگی خوب است

چطور نیمه گمشده ام را پیدا کنم

تفاوت عشق و عادت چیست

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم