چگونه دیگران را رهبری کنیم

چگونه دیگران را در محل کار رهبری کنیم؟

چگونه به دیگران انگیزه دهیم کارشان را خوب انجام دهند؟

بیشتر مردم نمی توانند کارمندانشان را به درستی رهبری کنند زیرا درک کاملی از معنای رهبری ندارند.

من تصمیم گرفتم تصورات غلط رایج درباره رهبری را تصحیح کنم و به شما بگویم دقیقا چگونه مردم را در محل کار هدایت و رهبری کنید.

هدایت و رهبری کارمندان در محل کار

با رعایت نکات زیر می توانید کارمندانتان را در محل کار به درستی رهبری کنید:

  • رهبر با رئیس متفاوت است: رئیس دستوراتی می دهد که دیگران باید انجام دهند و معمولا او را دوست ندارند. رهبر فردی است که دیگران او را دوست دارند و الگوی خوبی برای آن ها است.
  • رهبر باید ایمان و باور قوی داشته باشد: رهبر فردی است که به ایده ی خود ایمان و باور قوی دارد و زیر دستانش نیز این ایده را باور کرده اند. بدون ایمان و باور قوی نمی توانید دیگران را در محل کار رهبری کنید. (نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)
  • رهبر همیشه الگوی خوبی است: رهبر فقط دستور نمی دهد و به آنچه می گوید عمل می کند. اگر می خواهید دیگران را به خوبی رهبری کنید باید الگویی باشید تا آن ها دوست داشته باشند از شما پیروی کنند.
  • رهبر به زیر دستان کمک می کند احساس خوبی داشته باشند و به آن ها انگیزه می دهد: رهبر به زیر دستان کمک می کند مشکلات خود را حل کنند و ایده هایشان را باور داشته باشند. همچنین برای رسیدن به اهدافشان به آن ها انگیزه می دهد. اگر بخواهید وظایفی را به دیگران اختصاص دهید و انتظار داشته باشید خودشان به تنهایی آن ها را کامل کنند در رهبری موفق نخواهید بود.
  • رهبر با زیر دستان خود یکدل است: رهبر باید زیر دستان خود را به خوبی بشناسد و با آن ها یکدل باشد. او باید خودش را به جای آن ها بگذارد تا یاد بگیرد چگونه باعث انگیزه در آن ها شود و بتواند به خوبی هدایتشان کند.

رهبر ابتدا باید آماده شود و بعد از آن دیگران را در محل کار هدایت کند

اگر به کاری که انجام می دهید باور نداشته و تصویر و رویای بزرگی از آن در ذهن خود ندارید، باید قبل از اینکه به رهبری دیگران فکر کنید برای رهبر شدن آماده شوید.

وقتی الزامات رهبر بودن را در خود پیدا کردید رهبری کار سختی نخواهد بود.

این مفاهیم تنها برای رهبری دیگران در محل کار موثر نیست، این مفاهیم جهانی بوده و هرکس در دنیا که قصد رهبری گروهی از مردم را دارد و می خواهد دید مشترکی در آن ها ایجاد کند باید از این مفاهیم بهره ببرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

روانشناسي متقاعد كردن

روش های کنترل ذهن دیگران

راههای تسلط بر دیگران

8 روش منحصر به فرد در متقاعد سازی دیگران

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

نحوه برخورد با افراد خودشیفته در محل کار

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

چگونه دیگران را مجاب کنیم. چگونه دیگران را قانع کنیم. تاثیر بر دیگران. روانشناسی متقاعد سازی. روشهاي جذب و متقاعد كردن ديگران. چگونه دیگران را متقاعد کنیم