نحوه برخورد با افراد خودشیفته در محل کار

چگونه می توان در محل کار با افراد خودشیفته برخورد کرد؟

اگر هر روز با یک فرد خودشیفته در تعامل باشید چه کاری باید انجام دهید؟

برخلاف اعتقادات رایج بین مردم خودشیفته ها در صورتی که بدانید چگونه باید با آن ها رفتار کرد، شرور و خطرناک نیستند. یک خودشیفته در محل کار مانند یک خودشیفته در هر جای دیگر است؛ او راه می رود، حرف می زند و به شیوه ی خاصی عمل می کند.

با درک روانشناسی خودشیفته ها و مطالعه در مورد نحوه ی برخورد با آن ها هیچ مشکلی با یک خودشیفته در محل کار نخواهید داشت.

برای برخورد با فرد خودشیفته در محل کار ابتدا باید او را درک کنید

خودشیفته ها افرادی هستند که تصور می کنند نسبت به دیگران برتر، با قدرت و توانا و شکست ناپذیر می باشند. یک خودشیفته از بیرون برتر و قوی تر از دیگران به نظر می رسد اما او در درون خود احساس نا امنی و آسیب پذیری می کند.

در مقاله ی چگونه با افراد خودشیفته برخورد کنیم توضیح دادم که خودشیفته ها به دلیل زخم های احساسی خود به این شکل عمل می کنند.

اگر فرد خودشیفته ای در محل کار شما احساس برتری می کند ممکن است دلیل رفتار او احساس بی ارزش بودن در گذشته باشد. در نتیجه ی چنین احساس بدی او تصمیم گرفته است برای حفظ شخصیت خود ارزش همه ی اطرافیانش از جمله کسانی را که با او کار می کنند پایین بیاورد.

طرز رفتار با آدم خود شیفته در محل کار

طرز رفتار با آدم خودشیفته در محل کار به موقعیت او در شرکتی که در آن کار می کنید و اهمیت او برای شما بستگی دارد.

اگر این فرد خودشیفته برای شما مهم است سعی نکنید عیب هایش را به رخ او بکشید و یا او را نادیده بگیرید زیرا او تصور می کند به غرورش توهین کرده اید.

اگر فرد خودشیفته کسی است که در محل کار با شما رقابت می کند بازهم نباید به او حمله کنید زیرا این کار باعث می شود ثابت کند شما اشتباه می کنید.

اصلا غیر معمول نیست فرد خودشیفته ای که به او می گویید تو هیچ وقت نمی توانی رییس باشی چند ماه بعد رییس شما شود.

شما می توانید یک فرد خودشیفته در محل کارتان را به راحتی از طریق بازی کردن با احساساتش کنترل کنید. به عنوان مثال اگر شما رییس باشید و بخواهید فرد خودشیفته کارش را خوب انجام دهد باید از انگیزه ی منفی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر به او بگویید ” تو نمی توانی کارت را به خوبی انجام دهید” این جمله به او انگیزه می دهد کارش را به درستی انجام داده و ثابت کند شما اشتباه می کنید.

البته اشتباه نکنید؛ هیچ وقت بیش از حد برای فرد خودشیفته در محل کار از انگیزه ی منفی استفاده نکنید زیرا این کار باعث می شود از شما متنفر شود.

بهترین کار این است که از انگیزه ی منفی استفاده کنید و پس از آنکه به هدف خود رسیدید دلیل کارتان را (استفاده از انگیزه ی منفی) به او نشان دهید.

اگر از فرد خودشیفته تعریف کنید او به احتمال زیاد شما را دوست خواهد داشت اما استفاده ی بیش از حد از این شیوه هم باعث می شود او انگیزه هایش را از دست بدهد. اگر فرد خودشیفته با خود تصور کند که کار او عالی است و نیازی نیست بیش تر و سخت تر کار کند هیچ تلاشی نخواهد کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا عشق در افراد باهوش متفاوت است

پارادوکس احساسی در شخصیت مغرور و خودشیفته

دلایل شکست افراد باهوش در کسب و کار

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه بدون سرمایه کارآفرینی کنیم

چگونگی تداوم در کسب و کار

عوامل عدم موفقیت در کار

چگونه با روزی 2 ساعت کار میلیونر شوید

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

نحوه برخورد با خودشیفته. نحوه برخورد با همسر خودشیفته. درمان افراد خودشیفته. چگونه با افراد مغرور رفتار کنیم. طرز رفتار با آدم خودشیفته. ازدواج با افراد خودشیفته. زنان خودشیفته. برخورد با افراد خودخواه.