چگونه معیارهای الگوی عشق خود را بشناسیم

چرا باید الگوی عشق خود را درک کنید

من بارها در مورد الگوی عشق صحبت کردم اما هیچ وقت نگفتم چگونه می توانید معیارهای الگوی عشق خود را پیدا کنید.

شما باید بتوانید الگوی عشق خود را دقیق و واضح درک کنید زیرا در غیر این صورت انتخاب شریک زندگی تان بر اساس احساسات خواهد بود و نمی دانید واقعا چه می خواهید.

قبلا گفتم الگوی عشق می تواند دارای نواقصی نیز باشد. اگر ندانید چگونه باید از الگوی عشق خود آگاه شوید ممکن است فرد اشتباهی را برای زندگی مشترکتان انتخاب کنید.

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح دادم بیشتر مردم از موارد و معیارهای موجود در الگوی عشق خود آگاه نیستند و به همین دلیل تصمیم به عشق نسبت به فرد دیگری معمولا در سطح ناخودآگاه زندگی می کند.

از سوی دیگر اگر دقیقا بدانید دنبال چه هستید می توانید متوجه شوید کجا و چگونه فرد مورد نظرتان را پیدا کنید.

چگونه معیارهای الگوی عشق خود را بشناسیم

روند پیدا کردن معیارهای الگوی عشق یک روند ساده و خطی نیست زیرا نمی توانید بدون درک و شناخت قوی نسبت به خودتان معیارهای الگوی عشق را بشناسید. هر فرد عادی ممکن است بدون اینکه دلیلش را بداند به فرد دیگری جذب شود.

اما اگر این فرد یاد بگیرد احساسات خود را به گذشته اش متصل کند متوجه می شود چرا عاشق یک فرد به خصوص شده است. یک مثال ساده: من زنی را می شناسم که فقط به مرد های چشم آبی جذب می شود.

این زن خودش نیز چشمان آبی دارد. با بررسی گذشته ی این زن متوجه شدم می خواهد با مردی باشد که به او اطمینان دهد یک زن عالی و بی نقص است. این زن همیشه عاشق افرادی می شود که شبیه خودش باشند زیرا می خواهد به خودش ثابت کند هیچ نقصی ندارد و کسی که شبیه او باشد بهترین است.

پس آیا همه ی زن های چشم آبی عاشق مردهای چشم آبی می شوند؟

البته که نه، زیرا هر فرد الگوی عشق مخصوص به خودش را دارد.

از طرف دیگر زن بلوندی را می شناسم که فقط عاشق مردهای مشکی می شود. این زن همیشه احساس ضعف می کند و در سطح ناخودآگاه خود بعضی از این ضعف ها را به بلوند بودنش ربط می دهد. در نتیجه چون فکر می کند مردهای مشکی قوی تر هستند همیشه عاشق آن ها می شود. (نگاه کنید به چرا بعضی افراد جذاب ترند)

راه حل عملی

راه حل عملی به صورت زیر است:

  1. گذشته ی خود را درک کنید: در مورد رواشناسی مطالعه کنید و درک واضحی نسبت به گذشته ی خود به دست آورید. در این صورت می توانید تاثیر آن را روی الگوی عشقتان متوجه شوید.(نگاه کنید به چگونه کودکی در انتخاب همسر آینده تاثیر گذار است)
  2. نیازهای اساسی خود را بشناسید: همه ی ما نیازهای اساسی زیادی داریم که روی الگوی عشقمان تاثیر می گذارند. در مورد روانشناسی مطالعه کنید و نیازهای اساسی خود را بشناسید. (نگاه کنید به نظریه ی نیازهای انسان)
  3. افرادی را که قبلا دوست داشتید بررسی کنید: افرادی را که قبلا دوست داشتید بررسی کنید تا متوجه شوید چه شباهت هایی بین آن ها وجود دارد.
  4. نقاط اتصال: وقتی متوجه ویژگی های مورد علاقه تان شدید آن ها را به گذشته ی خود متصل کنید. به عبارت دیگر با نقاط اتصال متوجه می شوید چه می خواهید و چرا به دنبال آن هستید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. اطلاعاتی که به زبانی ساده و روان نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

راهنمای نهایی برای بازگرداندن عشق از دست رفته