چرا بعضی افراد برای ما جذاب ترند

در مقاله ی جذابیت و فرهنگ توضیح دادم فرهنگ می تواند نظر ما را در مورد جذابیت دیگران تحت تاثیر قرار دهد. اما سوال اینجاست چرا همه ی افرادی که با یک فرهنگ خاص بزرگ شده اند معیارهای یکسانی درباره ی جذابیت دیگران ندارند؟

درواقع اگر بخواهم سوالم را به شکل دیگری مطرح کنم می توانم بگویم چرا دو فرد با فرهنگ یکسان اشخاص متفاوتی را جذاب می پندارند؟

چرا کسی که برای دیگران مورد پسند نیست برای یک فرد خاص بسیار جذاب به نظر می رسد؟

تجربیات گذشته و معیارهای جذابیت

آیا می دانید تجربیات گذشته تان باعث می شود افراد خاصی برای شما جذاب تر باشند؟ (نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد)

دختری را در نظر بگیرید که نیازهای عاطفی اش در کودکی نادیده گرفته شده اند. او در بزرگسالی به فردی تبدیل می شود که نیاز به توجه ویژه دارد و مردی برای او جذاب خواهد بود که علاوه بر داشتن معیارهای مختلف، بسیار مهربان باشد و به او محبت نشان دهد.

همه ی این اتفاقات در سطح ناخودآگاه رخ می دهد و آن دختر هیچ گاه نمی تواند متوجه شود او درواقع به دنبال فردی است که توجه دریغ شده از جانب پدرش را جبران کند.

برای ما افرادی جذاب ترند که بتوانند نیازهای روانشناختی مان را ارضا کنند.

عوامل موثر دیگری که بر معیارهای جذابیت تاثیر گذارند

یکی از عوامل موثر دیگر در افزایش جذابیت افراد، جذابیت های ظاهری است. اما جذابت های ظاهری نیز با توجه به درک و معیارهای افراد متفاوت است. اگر دختری به مقام و موقعیت مردان اهمیت بدهد مسلما مردی که با یک اتومبیل گران قیمت رفت و آمد می کند برای جذاب تر از مردی خواهد بود که اتومبیلی ندارد!

بنابراین اگر فردی نیازهای روانشناختی ما را برآورده کند، حتی با ظاهری بسیار معمولی، برایمان جذاب تر از دیگران خواهد بود. (نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

درواقع با وجود اینکه معیارهای جذابیت به نظر ثابت و شناخته شده و برای همه یکسان است، هرکدام از ما با توجه تجربیات گذشته، نیازهای روانشناختی و زخم های احساسی خود معیارهای متفاوتی برای جذاب شناختن دیگران در ذهن خود داریم.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

افزایش اعتماد به نفس

معیارهای جذابیت زنان از نظر مردان

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

جذابیت بین فردی

روانشناسی جذب زنان، جذابیت برای زنان چگونه است

چگونه برای همسرم جذاب باشم

مفهوم زیبایی