تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر

انتظارات غیر واقع بینانه می توانند روابط را خراب کنند

چرا با تولد فرزند زوجی که عاشق هم هستند با مشکلات جدی  رو به رو می شوند؟

مشکل چیست؟

بسیاری از رابطه های زناشویی مدت کوتاهی بعد از تولد فرزند خراب می شوند حتی اگر پیش از آن خیلی خوب بوده باشند. در این مقاله بعضی از دلایلی را که بعد از تولد فرزند در زندگی مشترک مشکل ایجاد می کند توضیح می دهم.

اولین دلیل این است که افراد هنگام تولد نوزادشان توقع چنین مسئولیتی را ندارند. بسیاری از افراد وقتی متوجه می شوند رابطه ی عاطفی فعلی شان شبیه چیزی که انتظار داشتند نیست تصمیم به جدایی می گیرند.

بعضی مردم تصور می کنند رابطه و ازدواج مانند چیزی است که در فیلم ها دیده اند. آن ها تصور می کنند هر شب شام عاشقانه می خورند و شور و هیجان اول رابطه با همسرشان همیشه همانطور باقی می ماند. با تولد اولین فرزند این تصور به طور کامل از بین می رود.

وقتی زوج ها می بینند با افزایش نیازهای فرزندشان نمی توانند ۱ ساعت پشت سر هم بخوابند مسئولیت سنگینی را روی دوش خود احساس می کنند و ممکن است رابطه شان خراب شود.

مشکل فرزند نیست، مشکل انتظارات غیر واقع بینانه در مورد فرزند و به طور کلی در مورد رابطه است.

وقتی هدف از ازدواج بچه دار شدن است

هدف بسیاری از افراد برای ازدواج کردن بچه دار شدن است. بعضی افراد وقتی سنشان بالا می رود می خواهند بچه داشته باشند. مشکل چنین روابطی (که هدفشان بچه دار شدن باشد) این است که برای پیدا کردن فردی که کاملا با شما سازگار باشد منتظر نمی مانید.(نگاه کنید به چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام)

بسیاری از افرادی که هیچ تفاهمی باهم ندارند فقط برای بچه دار شدن با یکدیگر ازدواج می کنند. بعد از تولد اولین فرزند فردی که بچه می خواسته احساس رضایت می کند و از توجه به همسرش دست می کشد.

طرف دیگر متوجه این عشق از بین رفته می شود و در همین زمان مشکلات بسیاری پیش می آید که نتیجه ی آن ممکن است جدایی باشد. (نگاه کنید به چرا احساس عشق از بین می رود)

حسادت به کودک

احتمالا عنوان عجیب و غریب به نطر می رسد اما کاملا واقعی و رایج است.

نوزادان تازه متولد شده به توجه خاصی نیاز دارند. اگر یکی از طرفین رابطه، و معمولا زن ها بیشتر از همسرش به نوزاد توجه کند احتملا طرف مقابل حسادت خواهد کرد.

نشانه های حسادت به شکل احساس نادیده گرفته شدن و توجه ندیدن دیده می شود. البته در این شرایط فرد به سختی می پذیرد که به فرزند خود حسادت می کند.

حسادت باعث مشکلات بیشتر و مسائل ارتباطی می شود. در نتیجه ممکن است جدایی اتفاق بیفتد.

راه حل چیست؟

حل همه ی این مشکلات ساده است.

آماده باشید. قبل از اینکه به بچه دار شدن فکر کنید مطمئن شوید از لحاظ جسمی و فکری برای این چالش آماده هستید.

اگر متوجه آمادگی کامل خود شدید می توانید بچه دار شوید. همچنین باید مطمئن شوید همسرتان نیز آمادگی بچه دار شدن را دارد وگرنه در غیر این صورت بازهم با مشکل مواجه می شوید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

دوره های آنلاین: بهبود رابطه

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود

چگونه رابطه ی صمیمی داشته باشیم