چگونه می شود تنها زندگی کرد

چگونه می شود تنها زندگی کرد

تا زمانی که بتوانید فرد مناسب را برای ازدواج پیدا کنید تنهایی گزینه ی بهتری نسبت به رابطه با افراد نامناسب خواهد بود. مزیت تنهایی در چنین شرایط  این است که فرصت هایتان را برای پیدا کردن فرد مناسب از دست نخواهید داد. اما سوال عمده این است که چگونه می توان در این مدت تنها و شاد زندگی کرد؟

  1. با دنیای اطرافتان قهر نباشید: اجازه ندهید یک چهاردیواری تمام دنیای شما شود. به مکان های جدید بروید و در فعالیت های مختلف شرکت کنید. همسایه هایتان را بشناسید و با آن ها معاشرت کنید. این موارد نه تنها تنهایی را برای شما آسان می سازد بلکه این فرصت را به شما می دهد تا با افراد جدید آشنا شده و فرد مناسب خود را پیدا کنید. (نگاه کنید به چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم)

 

  1. خودتان را بشناسید: تنهایی به شما این فرصت را می دهد با خودتان بیشتر آشنا شده و در مورد خودتان بیشتر فکر کنید. با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید. این موضوع در کنار تاثیری که در زندگی شخصی شما دارد به تصمیم گیری شما در مورد ازدواج و انتخاب فرد مناسب نیز کمک خواهد کرد. (نگاه کنید به تاثیر خودشناسی در ازدواج)

 

  1. ورزش کنید: ورزش کردن علاوه بر سلامتی روحی و جسمی شادابی و سرگرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

  1. برای خودتان آشپزی کنید: با خودتان قهر نکنید. به سلامت جسمی خود اهمیت دهید و یاد بگیرید برای خودتان آشپزی کنید. این کار نه تنها شما را از بی حوصلگی رها می کند بلکه تمرینی برای آشپزی در زندگی مشترک و برای همسرتان نیز خواهد بود.

 

  1. به سلامتی تان اهمیت بدهید: برای خودتان ارزش قائل باشید. لزوما نباید کسی از شما مراقبت کنید قبل از هر چیز خودتان باید مراقب خود باشید. پس به سلامتی تان اهمیت بدهید و اگر متوجه مشکل جسمی در خود شدید حتما به پزشک مراجعه کرده و آن را پیگیری کنید. فراموش نکنید یکی از معیارهای مهم هر فرد برای ازدواج سلامتی جسمی و روحی طرف مقابلش می باشد.

 

  1. مهارت هایتان را افزایش دهید: مطالعه کنید، به کلاس های مختلف بروید و چیزهای جدید یاد بگیرید. فرصت شما زیاد است از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این مهارت ها امتیازات شما را برای ازدواج افزایش خواهد داد. (نگاه کنید به تبدیل دوستی به عشق و ازدواج)

 

  1. تنهایی تان همیشگی نیست: فراموش نکنید شما برای همیشه تنها نخواهید بود. تنهایی شما فقط به این دلیل است که هنوز فرد مناسبی را برای ازدواج پیدا نکرده اید پس اگر تصور می کنید برای همیشه تنها می مانید بهتر است این فکر را از سرتان بیرون کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

راه مقابله با تنهایی

چگونه از تنهایی لذت ببریم

چگونه با تنهایی کنار بیاییم

چرا هنوز ازدواج نکرده ام

چرا زندگی مجردی گاهی مفید است