راه مقابله با تنهایی

راه مقابله با تنهایی

مقابله با تنهایی به این معنا نیست که خیلی زود با فردی آشنا شده و با او ازدواج کنید. برای پیدا کردن فرد مناسب خود به عنوان شریک زندگی به زمان نیاز دارید. با انجام فعالیت های زیر می توانید در مقابل تنهایی خود بایستید و در زمان مناسب با فرد دلخواه خود ازدواج کنید.

  1. کلید موفقیت در هر چیز پذیرش آن است: شرایط فعلی خود را بپذیرید. همچنین باید بدانید که گوشه گیری با تنهایی متفاوت است و اینکه در کدام وضعیت قرار بگیرید به انتخاب خود شما بستگی دارد.

 

  1. برنامه ریزی کنید: پذیرش وضعیت به شما کمک می کند برای روزهایی که پیش رو دارید برنامه ریزی کنید. فعالیت ها و اهداف مورد نظرتان را مشخص کرده و برای انجام و رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنید.

 

  1. افکار منفی را دور بریزید: لبخند بزنید و افکار منفی را از خود دور کنید. شما برای همیشه تنها نمی مانید پس بهتر است از چنین افکاری فاصله گرفته و آرامش خود را برهم نزنید. (نگاه کنید به چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم؟ )

 

  1. سعی کنید با افراد هم سن و سال و در وضعیتی مشابه با وضعیت خودتان معشاشرت کنید: معاشرت با این افراد به شما کمک می کند احساسات خود را به راحتی بیان کرده و دید بهتری نسبت به شرایط خود به دست آورید.

 

  1. سرگرمی هایتان را فراموش نکنید: در کنار دوستانتان به سرگرمی های مورد علاقه ی خود بپردازید. به مکان های مختلف بروید و با افراد مختلف معاشرت کنید. این مورد شانس شما را برای پیدا کردن فرد مورد علاقه تان نیز افزایش خواهد داد.

 

  1. به ظاهرتان اهمیت بدهید: تنهایی به این معنا نیست که از ظاهر خود غافل شوید. خرید کنید و همیشه آراسته باشید. این کار علاوه بر اینکه به شادی روحی شما کمک می کند بر جذابیت شما نیز تاثیر زیادی خواهد داشت و در نتیجه شانس شما برای ازدواج با فرد مورد علاقه تان نیز بیشتر می شود. (نگاه کنید به اهمیت جذابیت ظاهر در ازدواج)

 

  1. مسافرت کنید: سفر کردن نه تنها یک سرگرمی هیجان انگیز بوده و شما را با مکان های جدید آشنا می سازد بلکه امکان ارتباط با افراد جدید و یافتن فرد مناسب و مورد علاقه تان برای ازدواج را نیز فراهم خواهد کرد.

 

  1. مشغول باشید: به کلاس های مختلف بروید و مشغول باشید. سعی کنید مهارت های جدید یاد بگیرید و هنر و امتیازات خود را افزایش دهید.

 

  1. درباره ی جهان اطرافتان اطلاعات کسب کنید: نسبت به اتفاقات جهان اطرافتان بی تفاوت نباشید. مجله و روزنامه بخوانید و درباره ی آنچه در جهان اطرافتان می گذرد کنجکاو باشید. این کار از طرفی اوقات فراغت شما را پر می کند و باعث می شود دید بهتر و وسیع تری نسبت به جامعه اطراف خود داشته باشید.

 

  1. اگر احساسات شما به شدت تحت تاثیر تنهایی قرار گرفته است با یک مشاور مشورت کنید: ممکن است احساس کنید تنهایی باعث افسردگی و ناراحتی در شما شده است. بهتر است در مورد این مسئله با یک پزشک مشاور مشورت کنید. او می تواند با راهکارهای علمی شما را از این حالات ناخوشایند نجات دهد. (نگاه کنید به نیاز به مشاور یا روانشناس)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می شود تنها زندگی کرد

چگونه از تنهایی لذت ببریم

چگونه با تنهایی کنار بیاییم

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

کنار آمدن با جدایی