چگونه از تنهایی لذت ببریم

چگونه از تنهایی لذت ببریم

انسان ها موجودات بسیار اجتماعی هستند اما اجتماعی بودن به این معنا نیست که بدون همراه و شریک زندگیتان نابود شده و نتوانید از زندگی خود لذت ببرید. اگر برای مدت طولانی تنها مانده اید این مقاله به شما کمک می کند از تنهایی خود لذت ببرید.

  1. یاد بگیرید تنهایی را بپذیرید: در مقاله ی دلایل افسردگی پس از جدایی توضیح دادم اولین قدم برای مقابله با افسردگی پذیرفتن اتفاقات است.گاهی تنهایی بسیار گرانبها و ارزشمند است پس آن را بپذیرید و از آن برای برای فکر کردن به مسائل و خودتان استفاده کنید.

 

  1. شاد باشید: خوشبینانه به زندگی نگاه کنید و سعی کنید بدون در نظر گرفتن تنهایی از زندگی خود لذت ببرید. تنهایی را بهانه ی ناراحتی هایتان قرار ندهید.

 

  1. به هرکاری که در کنار شریک زندگی انجام می دهید بپردازید: تصور کنید یک شریک زندگی در کنار شماست، چه سرگرمی هایی با او خواهید داشت؟ سعی کنید این سرگرمی ها را در تنهایی نیز برای خود فراهم کنید.

 

  1. مطالعه کنید: تنهایی به شما فرصت مطالعه کردن می دهد پس از آن به خوبی استفاده کنید. مطالعه کردن نه تنها یک سرگرمی سالم است بلکه اطلاعات شما را افزایش خواهد داد.

 

  1. موسیقی گوش دهید : به موسیقی مورد علاقه تان گوش کنید. این کار وقت شما را پر کرده و خاطرات خوبی در ذهن شما زنده می کند.

 

  1. نقاشی بکشید: طراحی کردن و نقاشی یک فعالیت بسیار سرگرم کننده است. تنهایی تان را با طراحی چیزهایی که دوست دارید پر کنید و از آن لذت ببرید.

 

  1. چیزهای جدید یاد بگیرید: یادگیری مهارت های جدید یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در تنهایی انجام دهید. هم چنین با وجود مهارت های جدید امتیازات شما افزایش یافته و در چشم دیگران جذاب تر خواهید بود.

 

  1. ورزش کنید: حتما زمان مشخصی از وقتتان را به ورزش کردن اختصاص دهید. لازم نیست حتما برای ورزش از خانه بیرون رفته و یا به باشگاه بروید. می توانید در خانه تان با استفاده از ویدیو های ورزشی مختلف ساعتی از روزتان را به تمرین های ورزشی پرداخته و بهبودی روحی و جسمی خود را به دست آورید. (نگاه کنید به راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب)

 

  1. به انجمن های مختلف بپیوندید: اگر در توانتان هست حتما به انجمن های خیریه بپیوندید. چنین فعالیت هایی هم باعث احساسات خوب و خوشایند در شما می شود و هم بخش بزرگی از تنهایی شما را پر می کند.

 

  1. از خانه بیرون بروید: جهان اطراف شما بزرگ است! پس گوشه گیر نباشید و از خانه بیرون بروید. با افراد مختلف معاشرت کنید و از سرگرمی هایتان فاصله نگیرید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می شود تنها زندگی کرد

راه مقابله با تنهایی

چگونه با تنهایی کنار بیاییم

تحمل غم جدایی

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه