چگونه یک وبلاگ موفق داشته باشیم

پیدا کردن نیاز

اکثر مردم برای ایجاد یک وبلاگ از راهکارهای دیگران استفاده می کنند. آن ها بدون فکر کردن درباره ی نیازهای مشتری و شکاف های موجود در بازار ایده ی کسب و کار خود را آغاز می کنند.

تلاش برای شروع یک ایده ی کسب و کار بدون پیدا کردن نیاز های بازار مانند تلاش برای فروش سوخت خودرو در زمانی است که مردم اسب سواری می کنند. ممکن است سوخت شما سوختی عالی و قابل استفاده برای همه ی خودرو ها باشد اما مردم به آن نیازی ندارند و کیفیت سوخت شما نمی تواند در مقابل این واقعیت قرار بگیرد.

اگر متوجه شوید فردی از وبسایت خود درآمدی میلیونی به دست می آورد و تلاش کنید وبسایتی مانند وبسایت او راه بیندازید قطعا شکست می خورید.

دلیل شکست شما این است که وبسایت مورد نظرتان نیازهای مردم را تشخیص و یکی از آن ها را هدف قرار داده است. اما نیازها و شکاف های بازار و مردم مداوم در حال تغییر بوده و ممکن است زمانی که شما وبسایت خود را تاسیس می کنید دیگر مردم به آن نیازی نداشته باشند.

برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق باید خیلی خوب در باره ی موضوع مورد علاقه تان تحقیق کرده و اطمینان پیدا کنید موضوع شما دقیقا همان چیزی است که مردم به آن نیاز دارند و در اختیارشان نیست.

چگونه در مورد نیازهای بازار تحقیق کنیم

تحقیق در مورد بازار به اندازه پیدا کردن چیزی که واقعا از آن لذت می برید و راه های رسیدن به آن را تا پایان دنبال می کنید ساده است. فرض کنید که علاقه مند به آشپزی هستید. در این مورد، در باره ی شیوه های پخت و پز زیاد مطالعه می کنید، تا می توانید کتاب می خرید، از وبسایت های مربوط به آشپزی بازدید می کنید، غذاهای زیادی درست کرده و با سرآشپزهای زیادی صحبت می کنید.

هرچه بیشتر غذاهای مختلف را امتحان کنید، غذاهای مختلفی بپزید و محصولات مربوط به آشپزی را پیدا کرده و امتحان کنید، درک شما نسبت به آشپزی بیشتر می شود. در طی این فرآیند احتملا متوجه می شوید که در بازار مربوط به آشپزی مشکلاتی وجود دارد.

اگر متوجه شدید که نه فقط شما بلکه افراد زیادی با این مشکلات رو به رو هستند و هیچ کس تا کنون محصول یا خدمتی برای حل  این مشکلات ارائه نداده است، می توانید با اطمینان بگویید یک ایده کسب و کار خوب را پیدا کرده اید.

چگونه مخاطبان خود را افزایش دهید

اگر شما دو مرحله قبل را درست انجام دهید، بیش از 60٪ راه را رفته اید. بعد از آن مسئله ی پیدا کردن مخاطبان واقعی به میان می آید. این فرآیند معمولا طولانی، خسته کننده و وقت گیر بوده و نیازمند تعهد و کار زیاد است.

دلیل اصلی من برای مطرح کردن چنین مقدمه ای در این بخش این است که بدانید فرآیند افزایش مخاطب هیچ ارتباطی با خوش شانسی یا بد شانسی ندارد. مسیر پیدا کردن مخاطبان و افزایش آن ها مسیری سخت می باشد و نیاز به زمان زیادی دارد و باید برای رسیدن به آن استقامت زیادی از خود نشان دهید.

اصلی ترین کاری که باید انجام دهید جلب اعتماد است. اگر توانستید تعدادی مخاطب برای خود داشته باشید باید اعتماد آن ها را جلب کرده و مخاطبین بیشتری جذب کنید. مهم نیست چند نفر شما را دنبا می کنند، تا زمانی که این افراد به شما اعتماد داشته باشند تعدادشان هر روز افزایش پیدا خواهد کرد.

همانطور که مخاطبان شما افزایش پیدا کنند شانس موفقیت شما در فروش محصولاتتان بیشتر خواهد بود.

سخن نهایی

من می توانم این مقاله را با اضافه کردن جزئیات فنی مانند نحوه انتخاب نام دامنه یا نحوه آپلود فایل ها به سرور گسترش دهم اما آموزش این موارد را می توانید هر جای دیگری پیدا کنید.

چیزی که واقعا مهم بوده و این مقاله را با مقالات دیگر متفاوت می کند مراحلی است که در این مقاله توضیح داده ام. اگر این مراحل را به درستی انجام دهید شانس شما برای یک وبلاگ موفق بسیار زیاد خواهد شد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه بدون سرمایه کارآفرینی کنیم

مقدمه ای برای راهکارهای پول درآوردن از اینترنت

راه های پول درآوردن از اینترنت

پولدار شدن از طریق اینترنت

کسب درآمد از اینترنت به صورت رایگان

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

چگونه وبلاگ خود را در گوگل ثبت کنیم. چگونه وبلاگمان را تبلیغ کنیم. ساخت وبلاگ