تحمل غم جدایی

تحمل غم جدایی

بعد از جدایی چه باید کرد

آیا از کسی که دوستش داشتید جدا شده اید؟

آیا به فردی ابراز علاقه کرده اید و او در پاسخ به شما ابراز بی احساسی کرده است؟

نقش اعتماد به نفس در تحمل درد جدایی عشق

اکثر مردم پس از جدایی به دنبال یک دلیل منطقی برای آنچه که اتفاق افتاده است می روند.

متاسفانه نتایج این جستجو باعث می شود که به مورد اشتباهی در خود رسیده و اعتماد به نفسشان آسیب ببیند.

در بسیاری از موارد دلیل اصلی درد های پس از جدایی در کمبود اعتماد به نفس خلاصه می شود. در واقع اگر کاملا نسبت به خود اطمینان داشته باشید، رها شدن توسط دیگران نمی تواند احساسات ناخوشایندی را در شما به وجود آورد و از  دردهای پس از جدایی در مدت زمان اندکی تسکین پیدا خواهید کرد.(نگاه کنید به چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)

تحمل جدایی از عشق

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود در تسکین دردهای پس از جدایی ناتوان باشید این است که تصور می کنید علت رها شدنتان کمبود ها و وجود عیب و نقص هایی در شما است. موارد زیر حقایقی را به شما نشان می دهند که ممکن است تاکنون از آن آگاه نبوده باشید. با درک این حقایق متوجه خواهید شد که دلیل رها شدنتان بد بودن شما نیست.

  1. عشق و جبران خسارت ها: شخصی که شما را رها می کند فردی است که تحت تاثیر قوانین روانشناسی عشق قرار گرفته است. یکی از دلایل اصلی عشق این شخص به فرد دیگری این است که ضعف های خود را جبران کند. به عنوان مثال اگر شما فردی منطقی و متفکر باشید و با کسی که دقیقا مانند شما است وارد رابطه شوید به احتمال زیاد شما را رها خواهد کرد زیرا او به دنبال فردی است که خودجوش و خلاق بوده تا بتواند روش های فکری خودش را کامل کند. درست است که شما باهوش و زیرک می باشید اما نمی توانید ضعف های طرف مقابل تان را جبران کنید زیرا دقیقا شبیه او هستید. اگر فکر می کنید در عشق ورزیدن به بهترین شکل ممکن عمل می کنید به یاد داشته  باشید بهترین شکل ممکن عشق برای دیگران فردی است که کمبود هایشان را جبران کند.
  2. معیارهای ضمیر ناخودآگاه: یکی از دلایل رها شدن، ناسازگاری با معیارهای ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل است. هر فردی در ضمیر ناخودآگاه خود معیارهایی دارد که بر اساس آن ها عاشق می شود. اگر در ضمیر ناخودآگاه فردی معیارهایی مانند بلوند بودن یا قد بلند بودن و… وجود داشت و احساس کردید که با هیچ از آن ها مطابقت ندارید به احتمال زیاد شما را رها خواهد کرد. گاهی این عدم تطابق بر اساس تغییر معیارها نیز به وجود می آید زیرا شرایط زندگی افراد همیشه یکسان نبوده و برحسب این تغییر شرایط، معیارهای آن ها نیز تغییر می کنند. ممکن است بعد از این تغییرات دیگران به معیارهای جدید معشوق خود مطابقت نداشته و شما را رها کند.(نگاه کنید به الگوی عشق)

نتیجه:

نتیجه این است که در بسیاری از موارد به دلایلی رها می شوید که هیچ ارتباطی با شما ندارد و اگر درک کنید که دلیل رها شدن، بد بودن یا عیب دار بودن شما نیست تحمل درد جدایی بسیار آسان تر از قبل خواهد شد.

حتی در بعضی موارد شما باید برای طرف مقابلتان افسوس بخورید؛ زیرا به جای رابطه با کسی که واقعا دوستش دارد به دنبال کسی می رود که فقط بتواند نیازهای برآورده نشده اش را جبران کند.(نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

کنار آمدن با جدایی

فراموش کردن عشق قبلی

دلایل افسردگی پس از جدایی

چگونه بعد از شکست عشقی به آرامش برسیم

چگونه بعد از شکست عشقی شاد باشیم

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته