دلایل طلاق: ارتباطات ضعیف

طلاق و ارتباطات ضعیف

همیشه عاشق یکدیگر بودند.

همه فکر می کردند هیچ مشکلی بین شان نیست.

هیچکس فکر نمی کرد روزی رابطه ی آن ها به طلاق ختم شود!

اما واقعا چرا کسانی که زمانی عاشق یکدیگر بودند کارشان به طلاق کشیده می شود؟ طلاق معمولا به دلایل مختلفی رخ می دهد که یکی از آن ها می تواند ارتباط ضعیف و ناموفق بین زوجین باشد.زوج ها پس از این که شناخت بهتری نسبت به یکدیگر بدست می آورند متوجه تفاوت های بیشمار خود می شوند.

ارتباطات ضعیف چگونه رخ می دهد؟

تصور کنید تا کنون هیچ وسیله ی نقلیه ای نداشته اید و به همین دلیل وقتی برای اولین بار متوجه می شدید اشاره گر سوخت خودرویی روی E (خالی) قرار دارد فکر می کردید خودرو نیاز به شستشو دارد!

فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟ قطعا ماشین وسط خیابان خاموش می شود. اما آیا می دانید اشتباه اصلی شما چه بود؟ اشتباه تان این بوده که دستورالعمل ماشین را نخواند اید.

وقتی یک زن و شوهر با یکدیگر زندگی می کنند باید سیگنال های مختلفی را تشخیص دهند که از سمت هر دو طرف ارسال می شود.  عدم خودشناسی و همچنین عدم شناخت طرف مقابل شکاف ارتباطیِ جدی ای را می تواند بین زوج ها ایجاد کند. هنوز هم متوجه ی منظورم من نشدید؟ پس این مثال را بخوانید:

مهرداد پسری خوب و پرانرژی به نظر می رسید، علاوه بر اینکه سر کار می رفت، به طور مداوم ورزش می کرد و یک زندگی متعادل داشت. وقتی سارا رفتار او را دید عاشقش شد بدون اینکه بداند تیپ شخصیت وی A است. مدت کوتاهی پس از ازدواج شان سارا متوجه شد که مهرداد دیگر به حرف هایش گوش نمی دهد و اینکه مهرداد همیشه سرش شلوغ است و فریاد و شکایت می کند.

اگر سارا فقط یک ساعت از وقتش را در اینترنت می گذراند و درباره ی انواع تیپ شخصیتی سرچ می کرد می توانست ازدواجش را نجات دهد زیرا متوجه می شد افرادی که تیپ شخصیت A دارند هرگز نمی توانند حین انجام کارشان به حرف های کسی گوش دهند؛ همچنین به خاطر احساس اغراق آمیزی که نسبت به اهمیت زمان دارند استرس زیادی متحمل می شوند و ده ها هدف برای بدست آوردن دارند که باید در زمان مشخصی به آن ها دست پیدا کنند.

از طرف دیگر مهرداد نمی دانست دلیل فریاد کشیدن وی اهداف برآورده نشده اش است ،نه این که ناهار نیم ساعت دیرتر از همیشه آماده شده است. اگر مهرداد همان یک ساعت را صرف خواندن تیپ های شخصیتی کرده بود می فهمید چگونه باید به سارا نحوه ی تفکرش را توضیح دهد و در نتیجه می توانستند رابطه ی بهتری داشته باشند.

عدم ارتباط صحیح بین زوج ها می تواند باعث نا امیدی شود که به نارضایتی رابطه و در نهایت قطع رابطه منجر خواهد شد. ناتوانایی در درک متقابل می تواند موجب سرکوب احساسات شود که بعدها باعث نارضایتی در زندگی مشترک خواهد شد.

برای ایجاد یک رابطه ی سالم و موفق باید مطمعن شوید نیازهای شریک عاطفی تان را درک می کنید و نمی خواهید باعث نارضایتی وی شوید.

طلاق و عدم درک متقابل

داستان بسیار ساده است، اگر کاملا خود و شریک عاطفی تان را نشناسید ممکن است رابطه تان به طلاق بیانجامد.

یک زن ممکن است بیش از حد حرف بزند زیرا از مشکلات خود خسته شده است.

یک مرد ممکن است فریاد بزند زیرا در محل کارش به مشکل بزرگی برخورده است.

یک زن ممکن است  هر کلمه ای را به عنوان یک توهین در نظر بگیرد زیرا اعتماد به نفس پایینی دارد.

یک مرد ممکن است سرد و بی احساس به نظر بیاید زیرا کمی افسرده است.

در مورد یک درک ساده از شرایطی خاص صحبت نمی کنم بلکه صحبت من درباره ی شناخت خود، درک رفتارتان ، نقاط قوت و ضعف خود و همچنین شناخت شخصیت همسرتان است. فقط در این صورت می توانید بر مشکلات رابطه تان غلبه کنید و فقط در آن صورت است که می توانید ازدواج تان را از طلاق نجات دهید.

شما می دانید چگونه از یک ماشین و یا یک کامپیوتر استفاده کنید، همین طور می دانید چگونه تلویزیون خود را تعمیر کنید اما نمی دانید نظام فکری و شخصیت شما و همسرتان چگونه کار می کند. پس چگونه می خواهید رابطه ی بدون مشکلی داشته باشید؟ دستورالعمل خود و همسرتان را بخوانید. البته که می دانید کجا می توانید همه ی این اطلاعات را پیدا کنید.” همه ی این اطلاعات اینجاست در نوین بینش.”

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم؟ توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با مطالعه ی این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

تاثیر دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

5 مرحله برای برگرداندن عشق از دست رفته

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم؟

چرا بعضی بی احساس هستند

معرفی کتاب

1555 - Copy