دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس

دلایل طلاق

دو دلیل عمده وجود دارد که تصمیم گرفتم در مورد دلایل طلاق صحبت کنم. اول این که به زوج هایی که ازدواج کرده اند کمک کنم تا از طلاق جلوگیری کنند و دوم  به کسانی که قبلا طلاق گرفته اند کمک کنم تا دوباره به مشکل نخورند.

نداشتن اعتماد به نفس و طلاق

بله درست شنیدید نداشتن اعتماد به نفس!! اجازه دهید بیشتر در مورد رابطه بین نداشتن اعتماد به نفس و طلاق صحبت کنم.

برخلاف آنچه تصور می کنید منظور من این نیست که نداشتن اعتماد به نفس باعث می شود همسرتان شما را نپذیرد ( اگرچه این امکان هم وجود دارد).چیزی که می خواهم به آن اشاره کنم این است که نداشتن اعتماد به نفس می تواند باعث شود خودتان روزی درخواست طلاق کنید!! گیج شده اید درست است؟ داستان زیر را بخوانید تا موضوع برایتان روشن تر شود.

لیاقت من بیشتر است

در این مثال می خواهیم درباره ی زندگی مردی صحبت کنیم که نداشتن اعتماد به نفس باعث شد رابطه ای که با همسرش داشت به طلاق بینجامد. این مرد شاد بود اما اعتماد به نفس نداشت، وی در نگاه اول عاشق شد و با او ازدواج کرد. دختری که او عاشقش شد نه زیبا بود و نه باهوش اما او خوشحال بود زیرا کسی را پیدا کرده که با وجود همه ی نقص هایش او را پذیرفته بود.

این نقص ها هیچ ربطی به ظاهر و شخصیت آن مرد نداشتند بلکه باور های غلطی بودند که ساخته ی ضمیر ناخودآگاه خودش بودند. این نقص ها باعث شده بود که تصور کند نسبت به دیگران ارزش کمتری دارد.

تصور اینکه او ارزشش کمتر از دیگران است باعث شده تا از حق خود در داشتن یک زندگی شاد و همسری عالی بگذرد و همین دلیلی بود برای این که عاشق آن دختر شود، نه به خاطر این که دوستش داشت بلکه به این دلیل که نمی توانست باور کند شخص بهتری را می تواند عاشق خود کند.

5 سال بعد، پس از این که در حرفه اش موفق تر شد، اعتماد به نفسش خیلی بیشتر شد و شروع کرد به اندیشیدن به رابطه ای که با زنش داشت. ” لیاقت من بیش از این نیست؟” ، ” من فردی موفق و باهوشم، نباید زن بهتری داشته باشم؟” ، ” فکر میکنم که او خیلی کمتر از چیزی ست که من لیاقتش را دارم”.

و آن موقع بود که تصمیم گرفت طلاق بگیرد.

دلیل طلاق

افرادی که اعتماد به نفس شان وابسته به عوامل بیرونی است، معمولا نوساناتی را در مورد ارزش خود تجربه می کنند. در شرایط سخت خود را بی ارزش می دانند و تصور می کنند که ارزششان خیلی از دیگران کمتر است، درحالی که اگر به موفقیت هایی دست یابند تصور می کنند که لیاقت شان بیشتر است. ( نگاه کنید به عوامل موثر بر اعتماد به نفس)

در نتیجه چنین نگرشی ممکن است منجربه طلاق شود آن هم بعد از یک ازدواج شاد زیرا افزایش اعتماد به نفس فرد باعث می شود تا فکر کند لیاقت همسر بهتری را دارد.

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم

سوال اینجاست که چگونه در این حالت از طلاق جلوگیری کنیم؟ پاسخ ساده است: “فقط مطمئن شوید اعتماد به نفس شما وابسته به ارزش خودتان است نه عوامل بیرونی.”

این نوع نگرش باعث می شود نوسان های زیاد در اعتماد به نفس از بین برود و یا حداقل کاهش پیدا کند، بنابراین هر لحظه فکر نمی کنید لیاقت تان بیشتر است یا کمتر. برای بهترین، تلاش کنید و باور داشته باشید لیاقتش را دارید در غیر این صورت رابطه تان را به خطر می اندازید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم؟ توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

طلاق عاطفی چیست و چگونه درمان می شود

دلایل طلاق: ارتباطات ضعیف

نارظایتی در زندگی مشترک

چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم؟

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم؟

معرفی کتاب:

1555 - Copy