زبان بدن در وضعیت دروغ

زبان بدن در وضعیت دروغ

خواندن زبان بدن: در موقعیت فریب و دروغ

دقیقا مثل هر موقعیت هیجانی دیگر، دروغ گفتن نیز می تواند تغییراتی در حالت و شکل بدن ایجاد کند. اگر با زبان بدن در وضعیت دروغ آشنا باشید می توانید به سرعت دروغگوها را تشخیص دهید.

وقتی می خواهید تشخیص دهید شخصی دروغ می گوید یا نه، کار شما کمی دشوارتر از زمانی است که سعی دارید دیگر موقعیت های احساسی یا هیجانی افراد را در زبان بدن تشخیص دهید. به طور اساسی، دو روش برای تشخیص دروغ وجود دارد؛ روش اول خیلی دقیق نیست اما تقریبا ساده است.

روش دوم نیازمند تلاش بیشتری است اما صحت و دقت آن زیادتر می باشد. روش اول بر اساس خواندن زبان بدن است در حالی که روش دوم بر اساس “نشانه های حرکتی چشم در ان ال پی “  می باشد. با ترکیب کردن این دو روش، می توانید به سادگی فریبکاران و دروغگوها را تشخیص دهید.

تشخیص دروغ با استفاده از زبان بدن

اجازه دهید با روش ساده تر شروع کنیم. نشانه های قابل توجه بسیاری وجود دارد که وقتی فردی دروغ می گوید می تواند تشخیص داده شود. اگر به یک یا دو مورد از این نشانه ها برخورد کردید پس احتمال اینکه شخص مورد نظرتان دروغ می گوید وجود دارد. برخورد با بیش از سه نشانه احتمال صحت و دقت فرایند تشخیص دروغ را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که یک نشانه از زبان بدن در وضعیت دروغ هرگز کافی نیست!

نشانه هایی که باید به دنبالشان باشید شامل:3

لمس کردن بینی: اگر هدف شما به دروغگویی عادت نداشته باشد یا اگر ارزش ها و اعتقاداتش باعث شده که دروغ را غیر اخلاقی بداند پس هنگام دروغ گفتن احساس راحتی نخواهد داشت و هنگام صحبت کردن یکی از حالت های ارزیابی کننده ی منفی را به خود می گیرد (لمس کردن بینی یا گوش). حالت های ارزیابی کننده ی منفی در زبان بدن وقتی صورت می گیرند که شخصی چیزی را منفی قلمداد کند. در این شرایط هدف شما از این حقیقت که در حال دروغگویی است ناراحت بوده و احساس منفی نسبت به آن دارد در نتیجه حالت ارزیابی کننده ی منفی بدن را به خود می گیرد. دقت کنید که این اتفاق تنها زمانی می افتد که شخص مورد نظر دروغگویی را رفتار نادرستی بداند ولی در افراد دیگر اینگونه نیست.

ارتباط چشمی ضعیف: وقتی شخصی در حال فریب و دروغ است ارتباط چشمی وی ضعیف می شود: شخص مورد نظر در حالی که دروغ می گوید مدام به اطراف خود نگاه می کند و سعی می کند از ارتباط چشمی مستقیم با شما دوری کند.

پنهان کردن کف دست: وقتی شخصی دروغ بگوید کف دست های وی به ندرت قابل مشاهده است: راحت بود و نشان دادن کف دست می تواند علامت صداقت و راستگویی باشد؛ افرادی که معمولا دروغ می گویند دست های خود را پایین یا در جیب خود نگاه می دارند. به عکس های زیر نگاه کنید تا تفاوت حالت فردی که دروغگو است را با فردی که راست می گوید تشخیص دهید.

خم کردن پشت: مدل دیگر از زبان بدن در وضعیت دروغ این است که وقتی شخصی در حال دروغ گفتن باشد پشت وی به ندرت صاف قرار می گیرد و حالت بدن وی ایستاده نخواهد بود (غیر از وقتی که آن شخص به دروغ خود افتخار کند).

همانطور که مشاهده می کنید، تغییرات کوچک در زبان بدن می تواند تاثیر بسزایی در روابط شما با دیگران داشته باشد. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم با جزئیات شرح داده ام که چگونه تغییرات کوچکی مثل صاف ایستادن، می تواند شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش دهد. هر چقدر که با اعتماد به نفس تر به نظر برسید، جذاب تر نیز خواهید بود و هیچ چیز به اندازه صاف ایستادن شما را با اعتماد به نفس نشان نمی دهد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است تا به راحتی متوجه شوید و این اطلاعات را به کار بگیرید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

توضیح کامل همه ی حرکات در زبان بدن

تفاوت عشق و سوء استفاده در یک رابطه

چرا بعضی افراد دروغ می گویند؟

راهنمایی نهایی برای عاشق کردن دیگران

یادگیری چهره خوانی

آشنایی با زبان بدن در فروش

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy