میخواهم همسر خوبی باشم

میخواهم همسر خوبی باشم

ازدواج رابطه ای است که برای حفظ آن باید تلاش کنید. برای اینکه همسر خوبی باشید و رابطه ی عاشقانه ی خود را حفظ کنید لازم است یک رابطه ی موثر با طرف مقابلتان ایجاد کنید. می خواهید بدانید چگونه ؟ کافی است مراحل زیر را به دقت و به طور کامل دنبال کنید.

  1. احساسات و نیازهایتان را بیان کنید

با لحنی مثبت احساسات و نیازهایتان را بیان کنید. همسرتان قدرت ذهن خوانی ندارد! او نمی داند شما از او چه می خواهید خودتان باید خواسته هایتان را شرح دهید. اگر نیازها و خواسته هایتان را به او بگویید مانع  نیمی از مشاجره ها خواهید شد.

  1. بی دلیل بحث نکنید

هر چیزی ارزش بحث و دعوا ندارد. در مورد بحثی که می خواهید آغاز کنید فکر کنید! ممکن است مقصر اصلی آن مسئله خود شما باشید و یا این موضوع آنقدر کوچک باشد که با یک صحبت ساده تمام شود.

  1. هنگام بحث با همسرتان نسبت به رفتارتان آگاه باشید

حتی اگر دیدگاهتان با همسرتان مخالف است موظف هستید به نظر او احترام بگذارید. هیچ زن و شوهری عقاید کاملا یکسانی ندارند و باید بپذیرید بین شما و همسرتان اختلاف نظرهایی وجود دارد. پس به هنگام بحث ها این مسائل را در نظر گرفته و چیزی نگویید که بعدا از آن پشیمان شوید.

  1. انتظارات واقع بینانه داشته باشید

شما باید در کنار همسرتان باشید نه در مقابل او. شرایط مختلف همسرتان را درک کنید و از او انتظارات واقعی و ممکن داشته باشید.

  1. سعی نکنید او را تغییر دهید

شما این فرد همانطور که هست انتخاب کرده اید پس تلاش برای تغییر او کار درستی نیست. به جای این کار به او روحیه بدهید و برای رشد و پیشرفت شخصیتی و اجتماعی اش او را حمایت کنید.

  1. گذشت داشته باشید

هیچ کس کامل نیست. شما هم کاستی های زیادی دارید. پس اگر خطایی از همسرتان سر زد باید به عذرخواهی او احترام گذاشته و از اشتباه او بگذرید

  1. در سرگرمی ها و علایق او شریک شوید

در مقاله ی چگونه برای همسرم جذاب باشم که سعی کنید در انجام سرگرمی های مورد علاقه ی همسرتان در کنار او باشید و خواهید دید بعد از آن او نیز چنین رفتاری از خود نشان می دهد.

  1. بهترین دوست همسرتان باشید

با همسرتان یک رابطه ی دوستی عمیق ایجاد کنید. این رابطه ی دوستی بین شما حس اعتماد به وجود می آورد و احساس عشق بین شما را افزایش می دهد. در خلال این رابطه ی دوستی به او نشان دهید در شرایط مختلف زندگی چه در شرایط سخت و چه در شادی ها در کنار او بوده و از او حمایت می کنید. برای اجرای برنامه ها و اهدافش او را تشویق کنید و از هیچ کمکی برای او دریغ نکنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه زنی جذاب باشم

چگونه عشق شوهرم باشم

ارتباط صمیمی با همسر

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم