چرا باید برای باورهایتان بجنگید

داستان همیشه همین است

سال ها پیش من اشتیاق و علاقه ی زیادی به تکنیک های کمک به خود و روانشناسی داشتم.  من هر روز ساعت ها مطالعه می کردم. یک روز تصمیم گرفتم از این سرگرمی کسب درآمد کنم، بنابراین اولین چیزی که به ذهنم رسید، ارائه ی دوره های آموزشی به عنوان یک شغل نیمه وقت بود.

و به محض این که تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم، نظرات منفی زیادی از دیگران دریافت کردم. در اینجا به برخی از نظرات دوستان، بستگان و تقریبا هر فردی که اطرافم بود اشاره می کنم:

  • واقعا فکر می کنی این چیزها عملی هستند؟ (اشاره به تکنیک کمک خود)
  • مربیان زیادی برای این کار وجود دارد، انجام آن واقعا سخت است.
  • باید روی حرفه ی خود تمرکز کنی، این کار اتلاف وقت است.
  • آیا افرادی هستند که واقعا به این مورد علاقه مند باشند؟ شک دارم
  • تو دکتر نیستی، مردم به تو اعتماد نمی کنند
  • تو پول با این کار زیادی از دست می دهی

وقتی بخواهید کار متفاوتی انجام دهید همیشه این اتفاق می افتد و چنین جملاتی را می شنوید. آن ها چه با قصد بد و چه با قصد خوب شما را سرکوب می کنند.

اما چون من به این موضوع علاقه ی زیادی داشتم تصمیم گرفتم حتی با وجود سرکوب ها به مسیر و تلاش خود ادامه دهم. (نگاه کنید به اهمیت دادن به فکر دیگران)

چرا باید برای باورهایتان مبارزه کنید

پس از گذشت چند سال تلاش به عنوان یک مربی، متوجه شدم که من نسبت به تکنیک های کمک به خود (self help) اشتیاق زیادی دارم و به مربی بون علاقه ی زیادی ندارم، بنابراین تصمیم گرفتم کار خود را آنلاین انجام دهم و یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم. در این مرحله انتقادها شدیدتر شدند، اطرافیانم می گفتند:

  • کسب درآمد از اینترنت؟ دیوانه شده ای؟
  • این مرد دیوانه شده است (پشت سرم می گفتند)
  • خوب است، اما آیا کار موفق خواهد بود؟ (طعنه)
  • سایت اینترنتی؟ هاهاهاهاها (طعنه)
  • وبسایتت چگونه پیش می رود؟ ها ها ها ها (طعنه و تمسخر)

تنها یک چیز باعث شد به تلاشم ادامه دهم. من به مطالب و محتوای خود باور داشتم و می دانستم بالاخره روزی یک عده از مردم آن ها را می پسندند. (نگاه کنید به تاثیر باور در موفقیت)

چند سال گذشت، نوین بینش مشهور شد، به درآمد رسید، رتبه ی سایت بالا رفت و اطرافیانم متوجه موفقیت من شدند.

نتیجه ی خودباوری

اگر به خودتان باور داشته باشید و به تلاش ادامه دهید به همه ی کسانی که شما را باور نکردند ثابت می کنید در اشتباه بوده اند. اما اگر تسلیم شوید افرادی که شما را سرکوب کردند متوجه می شوند که حق با آن ها بوده است. هم چنین شما هیچ مدرکی برای دفاع از خود در برابر نظرات منفی آن ها نخواهید داشت و در نتیجه آن ها را باور می کنید.

این داستان همیشه و هربار که بخواهید برای هدف جدیدی تلاش کنید تکرار می شود.

پس چرا خودتان را اذیت کنید؟ هیچ وقت نباید به حرف افرادی که سعی در سرکوب کردن شما دارند گوش دهید.(نگاه کنید به ۵ راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

۵ مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

خودباوری و موفقیت

موفقیت و باور

راه های رسیدن به موفقیت چیست

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

ایجاد انگیزه برای موفقیت

موفقیت و زمان