آنچه در مورد رابطه زناشویی نمیگویند

آنچه در مورد رابطه زناشویی نشنیده اید

وقتی واژه رابطه زناشویی را در گوگل جست و جو می کنید با سیلی از مقالات و وبسایت های گوناگون مواجه می شوید.

وقتی این مطالب را مطالعه می کنید متوجه می شوید که بدون استثنا همه آن ها رابطه زناشویی را همراه با رابطه جنسی تعریف کرده اند.

البته درست است که رابطه جنسی بخشی جدایی ناپذیر از رابطه زناشویی است اما رابطه زناشویی به رابطه جنسی خلاصه نمی شود.

رابطه زناشویی مهمتر است یا رابطه جنسی

رابطه زناشویی به رابطه بین زن و شوهر پس از ازدواج می گویند. اگرچه قسمتی از این رابطه جنسی است اما واقعیت این است که بیشتر آن ربطی به روابط جنسی ندارد.

حتی رابطه جنسی خود نیز وابسته به رابطه زناشویی سالم است.

برخلاف باور غلط بسیاری افراد، رابطه جنسی منجر به حفظ  رابطه زناشویی عاشقانه نمی شود، بلکه این رابطه زناشویی عاشقانه است که باعث حفظ رابطه جنسی خوب می شود.

به عبارت دیگر ازدواج یک صمیمیت است که بین مردان و زنان تداوم دارد و لزوما این صمیمیت، صمیمیت جنسی نیست بلکه شامل صمیمیت احساسی، روحی و فکری نیز می باشد ( نگاه کنید به درمان سرد مزاجی در مردان و زنان).

همانطور که در مقاله رابطه جنسی زن و مرد توضیح داده  ام، رابطه جنسی موفق به شدت مرتبط با وضعیت ذهنی مردان و زنان است.

مهارت های زناشویی پس از ازدواج یکی از عوامل موثری است که به شما کمک می کند وضعیت ذهنی مناسبی برای تحریک جنسی طرف مقابل خود در رابطه زناشویی ایجاد کنید.

جلوگیری از سرد شدن در رابطه زناشویی

قبل از اینکه در مورد تقویت رابطه زناشویی  صحبت کنیم، باید یک موضوع بسیار مهم را بدانید برای پیروزی در رابطه باید “رویکرد حل مسئله” داشته باشید نه “رویکرد مقصر یابی”.

برای پیدا کردن مسئله نیز باید شناخت و آگاهی خود را افزایش دهید.

همچنین باید بدانید احساسات منفی که با خشم، پرخاشگری، خشونت، دعوا، قهر، اشک ریختن و هر چیز ناراحت کننده دیگر همراه است مسموم ­ترین احساسات برای یک رابطه هستند.

پس یکی از راه های تقویت رابطه زناشویی پرهیز از ایجاد احساسات منفی است. زیرا اگر این احساسات از شما دور نباشد نمی­ توانید روی حل مسئله تمرکز کنید.

در عوض با پیدا کردن مقصر و سرکوب کردن به دنبال انتقام از طرف مقابل خواهید بود.

به یاد داشته باشید وقتی در رابطه زناشویی خود با همسر خود دعوا می­ کنید و به دنبال تعیین مقصر هستید در واقع با یک مسئله رو به رو می ­شوید که نیاز به حل شدن دارد.

راه های تقویت رابطه زناشویی پس از ازدواج

راه ها بسیاری برای تقویت رابطه زناشویی وجود دارد که همه آن ها را در کتاب راهنمای زندگی پس از ازدواج توضیح داده ام. در ادامه به بخش کوچکی از این راه ها اشاره می کنم:

1) مدل ارتباطی جذاب

یکی از راه های تقویت رابطه زناشویی داشتن یک مدل ارتباطی جذاب است. مدل ارتباطی جذاب به شما کمک می کند بازخورد صحیحی در مقابل همسر خود داشته باشید.

به عبارت دیگر هیچ چیز به اندازه بازخورد شما در مواقعی که با مشکل و مسئله­ای بحرانی در رابطه خود مواجه می­شوید نمی ­تواند عشق و علاقه را افزایش دهد.

2) افزایش آگاهی

دومین راه برای تقویت رابطه زناشویی افزایش آگاهی یا خودشناسی است.

هرچقدر بیشتر خود و طرف مقابل را بشناسید از لحاظ خلقی و احساسی در شرایطی قرار می­گیرید که به شما کمک می کند ارتباط موثر تری در رابطه زناشویی ایجاد کنید.

3) واقع بینی

مورد سوم نگرش واقع بینانه به ازدواج و رابطه زناشویی است. بسیاری افراد روابط عاطفی و ازدواج را بسیار رویایی و تخیلی در ذهن خود می­ سازند.

این افراد، عشق خود را نیمه گمشده می ­دانند و توقع دارند همیشه همه چیز کامل و بدون نقص پیش رود.

شاید در آغاز رابطه به دلیل شدت بالای احساس عشق، واقعا همه چیز بدون نقص باشد اما در نهایت با خلاف این باور در مورد نیمه گمشده مواجه می­ شوند.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید یک رابطه زناشویی لذت بخش به عواملی بسیاری مرتبط است که لزوما ربطی به رابطه جنسی ندارد.

مهمترین این مهارت های در رابطه زناشویی رویکرد حل مسئله است.

موضوع این نیست که ما در رابطه خود چقدر مشکل داریم موضوع این است که چقدر در حل  مشکلات مهارت داریم.

البته بهتر است به جای مشکل از واژه مسئله استفاده کنیم. زیرا مسئله، موضوعی است که به وجود می­ آید برای حل شدن.

در واقع در رابطه زناشویی­، انسان­ها محکوم هستند به مواجه شدن با مسائل مختلف که باید حل شوند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک وبسایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد رابطه زناشویی در بین سایت های فارسی زبان می باشد. با کتاب مهارت های زندگی پس از ازدواج نوشته  شاهین زند برای همیشه مشکلات رابطه شما حل می شود و یا هزینه پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در پیج اینستاگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

می خواهم بیشتر بدانم:

راه حل اختلافات زناشویی

مهارت های زندگی پس از ازدواج 

شناخت شخصیت دیگران

چرا مردها سرد می شوند

9 تکنیک برای بهتر شدن و بهبود روابط زناشویی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *