http://novinbinesh.com/?p=4265&preview=true

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید، دیگر به شما علاقه ندارد

چگونه متوجه شوم همسرم هنوز به من علاقه دارد یا نه؟ این یکی از رایج ترین سوالاتی است که از مراجعه کنندگان وبسایت نوین بینش دریافت می کنم.

همه ی شما لازم است این واقعیت را بپذیرید که همه چیز تحت کنترل شما نخواهد بود، به ویژه احساسات دیگران و انتخاب آن ها در اختصاص دادن توجه و زمانشان به اطرافیان خود.

مدیریت رابطه به ویژه در روابط زناشویی و حفظ هیجان و تازگی در آن یکی از سخت ترین کارهایی است که زوج ها باید در زندگی مشترکشان به آن توجه کنند تا رابطه شان رابطه ای آرامش بخش و پایدار باشد. البته در هر رابطه ای مشاجره ها و روزهای سخت و ناخوشایند پیدا می شود اما باید بتوانید رابطه تان را در سختی ها حفظ کنید.

عادت های ناسالم باعث از بین رفتن علاقه در رابطه ها می شود، با این حال درک از دست دادن علاقه ی همسرتان نسبت به شما کمی دشوار و غیر قابل قبول بوده اما نشانه های زیر تا حدودی در درک این مسئله به شما کمک خواهند کرد.

وقتی مرد یا زنی شما را نخواهد این نشانه ها را می تواند در او یافت:

  • هیچ وقت برای شما زمان ندارد

اگر مرد یا زنی به شما علاقه داشته باشد همیشه زمانی را برای نشان دادن توجه و علاقه اش به شما اختصاص می دهد. اگر همسرتان زمانی برای وقت گذراندن با شما نداشته باشد  به احتمال زیاد علاقه ی او نسب به خودتان را از دست داده اید. یکی از بارز ترین نشانه های عدم علاقه در زنان و مردان نسبت به همسر و ازدواج خود این است که معمولا زمان زیادی را دور از خانه سپری می کنند.

  • در مورد شما دچار تردید شده است

یکی ازنشانه های مردی که دیگر همسرش را دوست ندارد تردید و دودلی نسبت به رابطه ی عاطفی و شریک زندگی اش در او می باشد. اگر همسرتان به شما توجه نکرده و شما را حمایت نمی کند در مورد زندگی مشترکتان دچار شک و تردید شده است و این مسئله آغاز سرد شدن او در رابطه است.

  • همیشه شما را مقصر دانسته و سرزنشتان می کند

یکی از دیگر از نشانه های عدم علاقه ی زن یا مردی به همسرش این است که برای هر مسئله ی کوچک و بزرگی همسرش را گناهکار دانسته و دائما او را سرزنش می کند. در واقع اگر مرد یا زنی به همسرش علاقه داشته باشد به هنگام بروز مشکلات به جای مقصر شناختن همسرش سعی می کند از او حمایت کرده و در راه حل مسائل قدم به قدم به او کمک کند.

  • سعی می کند شما را تغییر دهد

مرد یا زنی که به همسرش علاقه نداشته باشد سعی می کند از راه های مختلفی او را تغییر دهد و این مسئله باعث می شود همسرش در کنار او دیگر نتواند هویت فردی خود را بشناسد. در مقاله ی ارتباط صمیمی با همسر توضیح دادم ازدواج به این معنا نیست که زن و مرد هویت فردی خودشان را از دست بدهند بلکه باید تکمیل کننده ی هم بوده و در برطرف کردن نیاز ها در ابعاد مختلف یکدیگر را یاری کنند.

  • اجتناب از ارضای نیازهای روحی و فیزیکی

یکی از مهم ترین دلایل ازدواج ارضای نیازها در ابعاد مختلف روحی و جسمی می باشد.(نگاه کنید به آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد؟). اگر مرد یا زنی از تماس فیزیکی و توجه به هیجانات همسر خود اجتناب کرده و برای ایجاد لحظات شاد با او تلاشی نکند به این معناست که علاقه ای به رابطه ی عاطفی و زندگی مشترک خود نداشته و از این ازدواج دلسرد و نا امید شده است.

  • کوچکترین کاستی های شما به چشم او می آید

همسر شما کسی است که شما را با همه ی نقص ها و کاستی های درونتان پذیرفته است. در واقع او باید کامل کننده ی نقص های شما بوده و در رو به رو شدن با آن ها شما را یاری کند. اگر مرد یا زنی برای کوچکترین عیب هایتان شما را سرزنش  کند به احتمال  خیلی زیاد احساس عشق و علاقه اش را به شما از دست داده و از زندگی مشترکتان دلسرد شده است.

  • به شما بی احترامی می کند

کوچکترین بی احترامی از جانب همسر رابطه ی عاطفی و زندگی مشترکتان را از مسیر درست و سالم منحرف کرده و دور می کند. اگر مرد یا زنی همسرش را عاشقانه دوست داشته باشد هیچ گاه نمی تواند اجازه دهد از جانب خود و یا دیگران به او بی احترامی شود.

  • افزایش بیش از حد دعوا ها و مشاجره ها

یکی از بارز ترین نشانه های عدم علاقه ی مرد یا زنی به همسر خود بحث و مشاجره ی بیش از حد و غیر منطقی با او می باشد. اگر زن یا مردی هنگام بروز هر مسئله ی کوچکی فریاد زده و به جای صحبت کردن با همسرش درباره ی آن موضوع دائما با او دعوا کند ممکن است عشق و علاقه اش را به همسر و زندگی مشترک خود از دست داده باشد.

درواقع هر موردی که رابطه را از مسیر یک رابطه ی سالم دور کند می تواند نشانه ای از عدم علاقه ی مرد یا زن به همسر و زندگی مشترکشان باشد اما سعی کردم در این مقاله به رایج ترین و بارز ترین آن ها اشاره کنم.

خبر خوب این است که اگر این نشانه ها را در همسر خود مشاهده کردید نا امید نشوید. من به شما راهکارهایی خواهم داد که به کمک آن ها می توانید عشق و علاقه را به رابطه ی عاطفی و زندگی مشترک خود بازگردانید.(نگاه کنید به روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نشانه های پنهان در حرکات مرد عاشق

فال عشق واقعی طرف مقابل

پیشگویی ازدواج واقعیت دارد

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

چرا مردها بی احساس می شوند

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

علت کم شدن علاقه به همسر

خواندن زبان بدن در شرایط منفی