ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

ازدواج مجدد وقتی اتفاق می افتد که پس ازجدایی از عشق اول، مجدد عاشق شویم. ازدواج مجدد به خصوص برای خانم ها در کشور ایران دشوار است اگرچه افزایش سواد و آگاهی مردم باعث شده ازدواج مجدد خانم ها با مشکلات کمتری همراه باشد.

به هر حال اگر انتخاب درستی کنید و با مهارت های متقاعد سازی به ازدواج آشنا باشید حتما می توانید ازدواج مجدد و موفقی داشته باشید.

سرگذشت یک ازدواج مجدد

یکی از مراجعه های نوین بینش که خانم بود ازدواج مجدد خود را اینگونه شرح داد: از همسر اولم با دو فرزند جدا شدم زیرا حمایت کافی را از وی بدست نمی آوردم. پس از مدتی با مردی آشنا شدم که که می توانست انتظارات من را در ازدواج مجدد برآورده کند.  

آن خانم چندسال بعد فرزند دیگری نیز از ازدواج مجدد خود بدست آورد. وی همچنین به واسطه ازدواج مجدد خود صاحب یک اتومبیل BMW شده بود و در حال ساخت خانه ی رویایی اش بود. اما همچنان زن خوشبختی بود. خوشحال نبود، زندگی اش پر از استرس بود و همسرش در ازدواج مجدد وی او را با یک بچه ی کوچک در خانه تنها می گذاشت و شب و روز کار می کرد.

او چیزی که از ازدواج مجدد می خواست به دست آورد؛ حمایت مالی. اما ازدواج چیزی بیشتر از حمایت یا احساس عشق شدید می باشد. دلایل درست و نادرستی برای ازدواج مجدد وجود دارد. اگر به دلایل نادرستی ازدواج کنید تنها  چیزی که به دست خواهید آورد یک شکست دیگر در ازدواج دوم خواهد بود ( نگاه کنید به نشانه های یک ازدواج ناموفق).

اگر می خواهید مجدد ازدواج کنید حتما این 6 قانون را که در ادامه توضیح می دهم بخوانید:

7 قانون مهم برای موفقت در ازدواج مجدد

همه ی زنان و مردان مطلقه ای که  می خواهند ازدواج مجددی داشته باشند برای اینکه در ازدواج دوم خود نیز شکست نخورند و موفق باشند باید به یکی از دلایل زیر تصمیم به ازدواج دوباره بگیرند. این 6 مورد درواقع دلایل درستی برای ازدواج دوم می باشند:

  1. یکی از دلایل درست ازدواج مجدد این است که شما عاشق شده باشید. چه دلیلی بهتر از اینکه بخواهید برای همیشه در کنار کسی باشید؟ اما این عشق باید با گذشت زمان به وجود بیاید. فقط به این دلیل که با گرفتن دستانتان احساس خوبی دارید یا با آمدن او قلبتان تندتر می زند نباید با این فرد ازدواج کرد.
  2. به دلیل شکست های قبلی که در زمینه روابط عاشقانه تجربه کردید بسیار مهم است اینبار در ازدواج مجدد خود قانون های جذب عشق و حفظ آن را بیاموزید. باید بتوانید با اعتماد به نفس بالا و اطمینان از مهارت های خودتان وارد یک رابطه عاطفی جدید شوید. همچنین باید مواظب باشید به دلیل موقعیت فرزندان یا شرایط خاصی که دارید خود را ملزم به ازدواج با فردی نکنید که دوستش ندارید. فقط به این دلیل که فردی در دسترس شما است، دلیل مناسبی برای ازدواج نیست.
  3. دومین دلیل درست ازدواج مجدد این است که بخواهید ازدواج کنید نه اینکه به آن نیاز داشته باشید. اگر بعد از طلاق بهبودی خود را کامل به دست آورده باشید ازدواج مجدد برای شما یک خواسته خواهد بود نه یک نیاز. اگر بتوانید تنها و خوشحال زندگی کنید پس می توانید در کنار فردی که دوستش دارید نیز به عنوان یک زوج خوشحال باشید. به یاد داشته باشید به هیچ فردی برای حمایت از احساسات تان و ایجاد یک زندگی شاد نیاز ندارید. در واقع زندگی شادی که قبلا برای خود ساخته اید را با ازدواج مجدد با فردی دیگر سهیم خواهید شد.
  4. زندگی کردن و پیشرفت به تنهایی نه تنها شما را به موفقیت مالی می رساند بلکه باعث می شود از موفقیت خود لذت ببرید و برای یک رابطه ی موفق و ازدواج مجدد آماده شوید ( نگاه کنید به طرز فکری که شما را به موفقیت می رساند).
  5. در ازدواج مجدد باید بتوانید فداکاری کنید و حمایت دیگری را نیز بپذیرید. شما علاوه بر خود می توانید از فرد دیگری نیز مراقبت کنید. باید از این موضوع کاملا آگاه باشید که در هنگام ازدواج مجدد باید چیزی را که به شما ارائه می شود بپذیرید و چیزی را که از شما درخواست می شود بدهید. همچنین باید بتوانید در مورد تفاوت های خود به یک حد وسط برسید. در این صورت است که برای ازدواج مجدد آمادگی دارید.
  6. با متخصص مشورت کنید. وقتی فرد مورد نظر خود را انتخاب می کنید لازم است حتما با نظریه های شخصیتی و انواع مختلف آن آشنا باشید. بسیاری از افراد قضاوت های نادرستی بر اساس تجربیات شخصی خود می کنند اما اگر بدانید انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت ها را بشناسید می توانید با هر فردی رابطه موفقی ایجاد کنید.
  7. تجربیات شخصی ما به دلیل ایجاد قضاوت های جانبدارانه می تواند نتایج مصیبت باری در ازدواج مجدد به همراه داشته باشد. پس اگر می خواهید ازدواج مجدد موفقی داشته باشید حتما در مورد انتخاب خود با افرادی که در زمینه روابط عاطفی و روانشناسی متخصص هستند مشورت کند.

سخن پایانی در مورد ازدواج مجدد

 فکر کردن به ازدواج دوباره ممکن است انتخاب درستی نباشد و شما را با دردسرهای جدیدی رو به رو کند. ازدواج مجدد به طور معمول باعث ترس و اضطراب می شود.

هیچ کس نمی خواهد برای بار دوم طلاق بگیرد. اگر به دلایل درستی دوباره ازدواج کرده اید باید خودتان را از دادگاه طلاق برای بار دوم دور نگه دارید. پس سعی کنید با خودشناسی بیشتر و یادگیری مهارت های عشق آینده شادی را برای خود تضمین کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

 

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

انتخاب همسر

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

جذب مرد مناسب برای ازدواج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *