برگشتن عشق قدیمی

چرا عشق قدیمی تان بعد از جدایی قصد برگشتن دارد

چرا ممکن است عشق قدیمی تان بخواهد بعد از جدایی دوباره به رابطه با شما برگردد؟

چرا بعضی افراد یک رابطه را به پایان می رسانند و بعد ها می خواهند دوباره به همان رابطه برگردند؟

اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرید چه باید کرد؟

هر فرد زمانی تصمیم به جدایی می گیرد که متوجه شود این رابطه برای او به اندازه ی کافی خوب نیست. مثلا برای مثال اگر رابطه ای شما را از لحاظ عاطفی سرکوب کند ممکن است بخواهید از آن رابطه بیرون بیایید. اما وقتی جدا می شوید احساس می کنید دوباره می خواهید به این رابطه برگردید.

عشق مانند زمانی که دارو مصرف می کنید مواد شیمیایی به خصوصی را در بدن آزاد می کند. زمانی که این مواد شیمیایی از بین بروند فرد می خواهد دوباره آن ها را به دست آورد.

اولین چیزی که در مورد برگشتن عشق قدیمی خود بعد از جدایی باید بدانید این است: احتمالا این خواسته ی او تنها به دلیل تاثیر احساس باز پس گرفتن چیزی که از دست داده است می باشد. به عبارت دیگر این یک تصمیم احساسی است و نمی تواند یک تصمیم منطقی باشد. (نگاه کنید به تفاوت بین عشق و وابستگی)

البته ممکن است این تصمیم منطقی گرفته شود اما احتمال احساسی بودن آن بیشتر است.

اگر عشق قدیمی تان بعد از چندماه یا چندسال بخواهد برگردد

برای چنین موقعیتی سناریو های متفاوت زیادی وجود دارد. در ادامه به مشهورترین آن ها اشاره می کنم:

  • او شما را با دیگران مقایسه کرده است و شما پیروز شدید: ممکن است عشق قدیمی تان شما را با هر فرد دیگری که وارد زندگی اش شده است مقایسه کرده باشد و در این مقایسه متوجه شود شما بهتر از همه هستید.
  • او چیزی را که می خواسته پیدا نکرده است: این مورد خطرناک است. اگر عشق قدیمی تان به دلیل بودن با فرد به خصوصی با شما جدا شده اما او را پیدا نکرده است و دوباره قصد دارد به رابطه با شما برگردد باید بدانید ریسک جدایی در این رابطه بالا می باشد. زیرا هر زمان ممکن است او فرد مورد نظرش را پیدا کند.
  • عشق قدیمی شما بهبودی خود را به طور کامل به دست نیاورده است: ممکن است عشق قدیمی شما بهبودی خود را به طور کامل به دست نیاورده باشد. در چنین موردی عشق قدیمی تان حتی اگر چندسال از شما دور بوده هر روز به بودن و برگشتن با شما فکر می کرده است.

در چنین شرایطی چه باید کرد

تمایل شما برای بازگشت یک چیز است، درک دلیل عشق قدیمی تان برای برگشتن به شما یک چیز خیلی مهم تر است. اگر عشق قدیمی تان بخواهد برا انتقام گرفتن برگردد چه می شود؟ (نگاه کنید به انتقام عشقی و دلایل آن)

اگر عشق قدیمی تان بداند شما متفاوت هستید اما نتوانسته باشد کسی مانند شما پیدا کند و به همین دلیل بخواهد برگردد چه می شود؟

درک هدف عشق قدیمی تان از بازگشت خیلی مهم است چون در غیر این صورت احساسات خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید و شانس یک جدایی و شکست عشقی دیگر را بالا می برید.

در چنین موردی باید با عشق قدیمی خود صحبت کرده و تلاش کنید پاسخ واضحی از او بشنوید. به یاد داشته باشید مردم همیشه چیزی را که واقعا می خواهند به زبان نمی آورند. تصمیم گیری شما به چیزی بیشتر از حرف های طرف مقابلتان وابستگی خواهد داشت.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

موانع درمان شکست عشقی

با شکست عشقی چه باید کرد؟

دیدن عشق قبلی

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

دلایل افسردگی پس از جدایی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

چه چیز بیش از همه زنان را به مردان جذب می کند