دیدن عشق قدیمی

چرا عشق قدیمی تان دوباره با شما تماس گرفته است

شما جدا شده اید

هرکدام به دنبال زندگی خود رفته اید

ناگهان متوجه می شوید عشق سابقتان دوباره با شما تماس می گیرد و می خواهد به دیدن شما بیاید.

دلایل زیادی وجود دارد که عشق سابقتان بعد از جدایی دوباره تمایل به دیدار با شما پیدا می کند. بعضی از این دلایل انتقام، عدم بهبودی کامل و پشیمان شدن است. (نگاه کنید به نحوه پایان دادن به رابطه و تاثیر آن در بهبودی)

اما چرا عشق سابقتان می خواهد دوباره باهم دوست باشید. اگر او واقعا به شما اهمیت می دهد پس چرا رابطه تان به پایان رسیده است؟

در این مقاله در مورد دلایلی صحبت می کنیم که ممکن است باعث دیدن عشق قدیمی حتی بعد از ادواج شود ( نگاه کنید به ارتباط با عشق قدیمی به چه معناست).

دیدن عشق قدیمی بعد از ازدواج

ممکن است عشق قدیمی شما ازدواج کرده باشد و یا حتی شما ازدواج کرده باشید اما ناگهان متوجه شوید وی قصد دیدن شما را دارد. در ادامه به دلایلی اشاره می کنیم که توضیح می دهد چرا عشق قدیمی تان می خواهد بعد ازدواج به دیدن شما بیاید.

  1. احساس گناه: یکی از دلایل این موضوع احساس گناه است. اگر عشق سابقتان بعد از جدا شدن از شما احساس گناه داشته باشد ممکن است برای کنار آمدن با آن از شما بخواهد دوباره باهم دوست باشید. در چنین موردی او علاقه ای به برقراری رابطه ی عاطفی ندارد. (نگاه کنید به عشق و احساس گناه)
  2. ترس از تعهد: بعضی افراد از رابطه و تعهد می ترسند به همین دلیل تصمیم می گیرند جدا شوند و رابطه شان را در قالب دوستی ادامه دهند. این افراد نمی خواهند رابطه ی عاطفی شان وارد مراحل جدید شود و از جدی شدن آن می ترسند در نتیجه قبل از جدی شدن رابطه تصمیم به جدایی می گیرند.(نگاه کنید به ترس از ازدواج در مردان و زنان)
  3. عشق سابقتان ۱۰۰% مطمئن است شما با او تفاهم ندارید: اگر عشق سابقتان بداند شما فرد خوبی هستید اما ۱۰۰% مطمئن باشد با او تفاهم ندارید تصمیم می گیرد از شما جدا شود و تنها به عنوان یک دوست به رابطه تان ادامه دهد. این مورد به ندرت اتفاق می افتد اما امکان آن وجود دارد.
  4. این یک تله است: بعضی افراد به خصوص افراد خودخواه برای وابسته کردن دوباره ی طرف مقابل به خود و ترک او سعی می کنند با عشق سابقشان دوست شوند. انگیزه ی واقعی آن ها در این مورد انتقام است. (نگاه کنید به آیا باید از عشق قبلی خود انتقام بگیرید)
  5. عشق قدیمی شما نمی خواهد توجه شما را از دست بدهد: بعضی افراد نمی خواهند توجه شما را نسبت به خود از دست بدهند. آن ها با دوست شدن با شما می خواهند مطمئن شوند هنوز به او علاقه دارید.
  6. او در مورد جدایی مطمئن نیست: اگر عشق سابقتان در مورد جدایی مطمئن نباشد برای اینکه همه ی درها بسته نشود تلاش می کند دوستی اش را با شما ادامه دهد. در چنین موردی معمولا احتمال بازگشت به رابطه ی عاطفی بالا است.
  7. عشق قدیمی تان شما را به عنوان یکی از گزینه هایش نگه می دارد: ممکن است عشق ساقبتان بخواهد در قالب دوستی شما را به عنوان یک گزینه برای خود نگه دارد. در این مورد او به افراد دیگری نیز فکر می کند.

اگر عشق قدیمی قصد دیدار با ما را دارد چه کنیم

من به شدت توصیه می کنم به دیدن عشق سابق خود نروید مگر اینکه از ایجاد یک رابطه باثبات و پایدار با وی مطمئن هستید. زیرا این دیدار می تواند احساسات عاطفی شما را نسبت به او بیدار کند.

به یاد داشته باشید اگر به دنبال رابطه ای هستید که به ازدواج قرار نیست برسد پس بهتر است آن رابطه را اصلا شروع نکنید. اما اگر طرف مقابل متاهل نیست و شما نیز مجرد هستید پس شاید ارزش تلاش کردن را داشته باشد؛ تلاش برای بازگشت عشق قبلی به رابطه عاطفی و رسیدن به ازدواج.

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح دادم دیدن یک فرد به طور مدام به خصوص کسی که قبلا به او علاقه داشتید می تواند باعث وابستگی عاطفی شود.

اگر معتقدید جدایی شما از عشق سابقتان تصمیم درستی بوده است پس توصیه می کنم از او دور بمانید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به رابطه مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تلاش برای ایجاد احساس حسادت بعد از جدایی

برگشتن عشق قدیمی

آشتی بعد از جدایی

چرا عشق سابقتان از شما دوری می کند

وقتی عشقت بلاکت میکنه یعنی چی

دوستی معمولی با عشق سابق

آیا دوستی معمولی مرد و زن امکان پذیر است

ایجاد دلتنگی در مردان بعد از جدایی