ترمیم روابط عاشقانه

ترمیم رابطه عاشقانه

برای تریم رابطه عاشقانه خود چه کنیم؟

درمان سردی روابط عاطفی چیست؟

شکست عشقی و از بین رفتن یک رابطه ی عاطفی اتفاقی است که حداقل یک مرتبه برای هر فردی ممکن است پیش بیاید. اگرچه هر رابطه ای ارزش ترمیم و بازگرداندن ندارد اما در بسیاری از مواقع نیاز داریم آخرین تلاش خود را نیز برای بازگرداندن عشق از دست رفته ی خود بکنیم.

در مقاله ی قبلی خود با نام ۴ حرکت برای بازگرداندن عشق از دست رفته به اشتباهاتی اشاره کردم که انسان ها معمولا برای بازگرداندن عشق خود مرتکب می شوند و باعث می شوند شرایط شان بدتر شود.

در این مقاله با عنوان ترمیم رابطه عاشقانه قصد دارم بیشتر و دقیق تر در مورد بازگرداندن حس عاشقانه و عاطفی به رابطه صحبت کنم. اما اگر بخواهیم احساس عشق از دست رفته را بازگردانیم اول باید با خود احساس عشق بیشتر آشنا شویم و دلایل از بین رفتن و خراب شدن رابطه عاشقانه را نیز بدانیم.

پس اجازه دهید اول کمی در مورد احساس عشق و دلایل از بین رفته آن سخن بگویم. سپس توضیح خواهم داد چگونه با تکنیک جدیدی به نام ان ال پی( NLP) که مهمترین بخش از آخرین تحولات علم روانشناسی است می توانیم رابطه ی از دست رفته خود را ترمیم کنیم.

احساس عشق چگونه ایجاد می شود

اگر در صدد ترمیم رابطه عاشقانه خود هستید باید بدانید به صورت کلی “احساس” یک رویداد ناخودآگاه است و از کنترل مستقیم خودآگاه ما خارج می باشد (نگاه کنید به ضمیر ناخودآگاه چیست).
احساساتی از قبیل ترس، وحشت، غصه، افسردگی، شادی و یا عشق همه از ضمیرناخودآگاه شکل می گیرند و تحت کنترل اراده ی ما نیستند (نگاه کنید به روانشناسی عشق).

ضمیر ناخودآگاه بر اساس تجربیات، آرزوها، نیازها و گذشته اش اطلاعاتی را در خود ذخیره کرده است و براساس این اطلاعات احساسات را برای محافظت از ما ارسال می کند. به عبارت دیگر ضمیر ناخودآگاه مثل یک سیستم کامپوتر است که بر اساس “داده ها” و ” اطلاعات” خود عکس العمل نشان می دهد.
مثلا در ضمیر ناخودآگاه ما این اطلاعات برنامه ریزی شده است که بلندی مساوی است با خطر سقوط و مرگ. در نتیجه وقتی در یک مکان بلند قرار می گیریم ضمیر ناخودآگاه ما با ارسال احساس ترس قصد دارد ما را از این مکان خطرناک دور کند. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

همه ی احساسات دیگر انسان ها نیز بر اساس چنین برنامه هایی که در ضمیر ناخوداگاه ما ذخیره شده است شکل می گیرند. اما این چه ارتباطی با ترمیم رابطه و سرد شدن رابطه عاشقانه دارد؟ در واقع کاملا مرتبط است.
احساس عشق نیز بر اساس برنامه های ضمیر ناخودآگاه شکل می گیرد و اگر این برنامه تغییر کند و یا رفتار ما تغییر کند و دیگر با معیارهای ضمیر ناخوداگاه هماهنگی نداشته باشیم، احساس عشق نیز از بین می رود.

مثال برای از بین رفتن احساس عشق

یکی از موارد بسیار رایج که باعث می شود احساس عشق از بین برود و نیاز به درمان سردی روابط عاطفی داشته باشید مثالی است که در ادامه توضیح خواهم داد:

تصور کنید ضمیر ناخودآگاه پسری اینگونه برنامه ریزی شده است که سخت بدست آمدن با ارزش است. یعنی دخترانی که به سختی می توان به آن ها رسید افراد با ارزشی هستند و باعث خوشحالی و خوشبختی ما می شوند. در نتیجه به سمت دخترانی جذب می شوند که به سادگی نتوانند آن ها را بدست آورند.

اکنون تصور کنید چنین فردی در نهایت موفق شود دختری را به سختی بدست آورد. سپس بعد از مدتی این دختر دیگر مثل سابق عمل نکند و به راحتی خود را در اختیار پسر قرار دهد. در این زمان ضمیر ناخودآگاه پسر این ویژگی جدید دختر را (آسان بدست آمدن) متضاد با معیار خود (سخت بدست آمدن) می داند و درنتیجه آن فرد را با ارزش و گرانبها نمی داند و دیگر احساس عشق ارسال نمی کند البته این درصورتی است که آن پسر به مرحله ی تعهد و مسئولیت پذیری نرسیده باشد. هر فردی اگر به درک تعهد و مسئولیت پذیری برسد دیگر اجازه نمی دهد تمایلات و معیارهای ناخودآگاه نادرست بر رفتار وی تاثیر بگذارند، این مرحله وقتی ایجاد می شود که آن پسر اقدام به ازدواج کند.

اما اگر به تعهد و مسئولیت پذیری نرسد و همچنان پیرو تمایلات ضمیر ناخودآگاه خود باشد بدون اینکه دلیل سرد شدن خود را بداند از ادامه ی رابطه خودداری می کند و حتی ممکن است دلایلی را برای سرد بودن در رابطه عنوان کند که ربطی به دلایل واقعی ندارد و حتی متضاد با دلایل واقعی از بین رفتن حس او باشد.
به یاد داشته باشید ضمیر ناخودآگاه که منشا اصلی احساسات است به دنبال افرادی می گردد که سخت بدست بیایند ولی ضمیر خودآگاه انسان همیشه به دنبال مطیع کردن و آسان کردن رابطه خود با دیگران است.

چگونه رابطه عاشقانه خود را ترمیم کنیم

پس وقتی از فردی که هنوز وارد تعهد و مسئولیت پذیری نشده است و همچنان پیرو تمایلات ضمیر ناخودآگاه خود می باشد می خواهیم که به پیش ما برگردد و توقع داریم تحت اراده ی خود بازگردد، درخواست نامربوطی داشته ایم زیرا دلیل از بین رفته رابطه ریشه در ضمیر ناخودآگاه شخص مورد نظر ما دارد و ربطی به اراده و خواست وی ندارد. حتی اگر ده ها و صدها دلیل نیز برای ما ارائه دهد باز هم این دلایل، دلایل خودآگاه هستن و ارتباطی با دلیل واقعی ندارد؛ دلیلی که ریشه در ضمیر ناخودآگاه او دارد.

اکنون که متوجه از بین رفتن احساس عشق در رابطه خود شده اید بهتر می توانید اقدام به ترمیم رابطه خود کنید. همانطور که احتمالا خودتان نیز حدس زده اید اولین قدم توفق اشتباهاتی است که منجر به کاهش ارزش و امتیازهای ما می شود. باید مجدد احساس عالی بودن و با ارزش بودن خود را به طرف مقابل انقال دهیم.

برای ترمیم رابطه شکست خورده نیاز دارید سیگنال هایی به ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل خود ارسال کنید تا برداشت ضمیر ناخودآگاه وی از شما تغییر کند. اما مشکل وقتی ایجاد می شود که به دلیل اشباهات گذشته طرف مقابل ما دیگر تمایلی به ارتباط برقرار کردن با ما ندارد و هر گونه اقدام و حرکتی از سوی ما باعث فرار بیشتر طرف مقابل می شود و حتی در مواردی ممکن است از گزینه ی بلاک استفاده شود.

اما نگران نباشید ارسال پیام و برقراری تماس های تلفنی تنها راه ارتباطی شما برای نشان دادن تغییرات تان نیست. روش هایی در ان ال پی (NLP) که در اول مقاله به آن اشاره شد وجود دارد که بدون نیاز به ارتباط برقرار کردن می توانید طرف مقابل خود را به سمت خود جذب کرده و رابطه عاشقانه یا دوستی خود را با هدف ازدواج ترمیم کنید. اما به یاد داشته باشید که ما در مورد قانون جذب صحبت نمی کنیم. هیچ وقت با فکر و خیالات نمی توانید اقدام به ترمیم رابطه بکنید و فقط با تلاش و کوشش است که اهداف بدست می آیند. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک ها که به صورت خصوصی ارسال می شود به شماره زیر از طریق تلگرام پیام دهید.

نویسنده: شاهین زند

شماره تماس کارشناس روابط عمومی نوین بینش:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸ (واتساپ)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

واکنش در برابر بلاک شدن

بازگشت به رابطه تمام شده

راه های برگرداندن عشق از دست رفته

چرا باید مردان یا زنان را به چالش بکشیم

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

عواملی که باعث بازگشت عشق می شود

پیام عاشقانه به همسر

نشانه های خیانت عاطفی همسر