معنی حساسیت و زود رنجی

درمان حساسیت بیش از حد

دلیل احساسات شما چیست

احساسات فعلی شما نتیجه ی موقعیت ها و وضعیت هایی است که از کودکی تا کنون تجربه کرده اید. هر احساسی که تجربه می کنید حاصل و برآیند احساسات مختلف در طول دوران زندگی است. (نگاه کنید به تاثیر کودکی بر بزرگسالی)

احتمالا همه ی شما یک روز صبح از خواب بیدار شده اید و به دلیل اتفاقات روز گذشته خلق و خوی بدی را احساس کرده اید. زیرا هر چیزی که در زندگی اتفاق می افتد خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار داده و این بدان معنی است که می توانید به جای احساسات بد، احساسات خوب را در ذهن خود نگه داشته تا خلق و خوی بد را از خود دور کنید.

تمام احساساتی که در طول زندگی تجربه کنید به شکل و درجه های مختلف بر خلق و خوی امروز شما تاثیرگذارند.

چرا گاهی اوقات خیلی حساس هستم

اگر تصور کنید در زندگی کارهای بدی انجام داده و به خاطر آن احساس گناه داشته باشید هر موقعیت جدیدی احساس گناه شما را بیشتر کرده و باعث می شود احساسات بدی را تجربه کنید.

هر چیز کوچکی که نتیجه ی خوبی نداشته باشد احساس گناه شما را افزایش داده و درحالی که اصلا متوجه نیستید چه اتفاقی افتاده است حالتان را بدتر می کند.

هرچقدر احساسات بد و ناخوشایند را بیشتر در ذهن خود نگه دارید بیشتر در معرض ناراحتی قرار می گیرید. در نتیجه حتی کوچکترین و عادی ترین اتفاقات احساسات بدتان را تحریک کرده و به شدت روی شما تاثیر می گذارند.

چگونه حساسیت بیش از حد را از بین ببرید

چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ برای اینکه همیشه احساس خوبی داشته باشید چه باید کرد؟

برای درمان حساسیت بیش از حد به توصیه های زیر توجه کنید:

  1. احساسات عمده ای که بر روحیه ی فعلی شما تاثیرگذار هستند را پیدا کنید:خلق و خوی خود را تجزیه و تحلیل کرده و اصلی ترین احساسات تاثیرگذار بر آن را پیدا کنید.
  2. کارهایی که این احساسات اصلی را تحریک کرده و آن را افزایش می دهند متوقف کنید: آیا دلیل اصلی روحیه ی فعلی شما احساس گناه است؟ کاری انجام ندهید که احساس گناه کنید!
  3. احساسات منفی را از بین ببرید: احساسات منفی را از خود دور کرده و آن ها را از بین ببرید. (نگاه کنید به چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم؟)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم؟

تکنیک رهاسازی احساسی به جای سرکوب احساس

چرا نباید افسوس گذشته را بخوریم

احساسات ضمیر ناخودآگاه

احساس پوچی و بی هدفی