احساس پوچی و بی هدفی

احساس پوچی و بی هدفی

احساس پوچی چیست

هر زمان که به چیزی نیاز داشته باشید و نتوانید آن را به دست آورید احساس پوچی خواهید کرد.

احساس پوچی دقیقا مانند گرسنگی عمل می کند با این تفاوت که به جای غذا گرسنه ی اهدافتان می شوید. مثلا احساس تنهایی در نتیجه ی نیاز به برقراری رابطه ی صمیمی با یک فرد دیگر و عدم توانایی در ایجاد آن به دست می آید.

افسردگی یکی از قوی ترین دلایلی است که باعث احساس پوچی در شما خواهد شد و ترکیب افسردگی و احساس پوچی می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

در مقابل احساس پوجی احساس تکامل است. این احساس زمانی به وجود می آید که به بیشتر اهداف خود رسیده و یا در مسیر درستی برای رسیدن به آن ها قرار گرفته باشید.

چگونگی غلبه بر احساس پوچی

برای غلبه بر احساس پوچی و تنهایی باید نیازهای برآورده نشده و روانشناختی خود را بشناسید. دلیل احساس پوچی خود را می توانید در این نیازها پیدا کنید.

کلید خوشبختی واقعی توانایی درک نیازها و تلاش برای رسیدن به آن هاست. اگر من بگویم برای غلبه بر احساس پوچی یک درمان وجود دارد قطعا به شما دروغ گفته ام زیرا احساس پوچی در افراد  به دلایل مختلفی شکل می گیرد و درمان آن نیز متفاوت است.

آیا پول و ثروت می تواند احساس پوچی را درمان کرده و باعث خوشبختی شود

مردم می گویند پول خوشبختی نمی آورد اما دلیل اصلی فردی که از فقر رنج برده است و احساس پوچی می کند کمبود منابع مالی است.

برای فرد دیگری ممکن است پول هیچ اهمیتی نداشته باشد و به دلیل نبود روابط صمیمانه در زندگی اش احساس پوچی کند.

عبور از احساس پوچی و بی هدفی می تواند بسیار ساده باشد اگر بتوانید دلایل شخصی خود را برای چنین احساسی شناخته و درک کنید و توصیه های عمومی معمولا نمی تواند به شما کمکی کند زیرا دلایل هر فرد منحصر به فرد است.

خودشناسی و احساس پوچی

دلیل احساس پوچی در بسیاری از افراد نداشتن درک و شناخت کافی نسبت به خودشان است. به این مثال توجه کنید: اگر به دلیل نرسیدن به اهداف خود احساس بدی دارید، باید بگویم این احساس بد شما ناشی از نا امید است نه احساس پوچی. (نگاه کنید به چگونه خود را بشناسیم)

به عبارت دیگر مردم کلمه ی احساس پوچی را برای توضیح احساساتی که قادر به درکشان نیستند به کار می برند. به همین دلیل است که درک و شناخت کافی نسبت به خودتان می تواند قدم مهمی در برخورد به احساس پوچی و یا هر احساس ناخواسته ی دیگری محسوب شود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه با تنهایی کنار بیاییم

دلایل ایجاد افسردگی

دلایل افسردگی در جوانان

نشانه های افسردگی

بازگشت امید به زندگی