روانشناسي متقاعد كردن

روانشناسي متقاعد كردن

روش های جذب و متقاعد کردن دیگران

هر نظر یا انتقادی در ضمیر ناخودآگاه ثبت خواهد شد. هر صحنه ای که می بینید، هر کلمه ای که می شنوید و هر اتفاقی که اطرافتان می افتد در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت خواهد شد و این شامل نظرات و انتقاداتی که در طول زندگی دریافت می کنید نیز می شود.

شما می توانید از این مسئله برای متقاعد کردن دیگران به باور به رویاها و ایده هایتان استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نسبت به ایده و نظر خود قاطع و جسور و با اعتماد به نفس باشید.

ممکن است همان لحظه ای که نظرتان را بیان می کنید مورد قبول واقع نشود اما کلمات و جملات شما در ضمیر ناخودآگاه شنونده ذخیره خواهد و ممکن است بعد ها آن را به یاد بیاورد.

کافی است بعد ها در جای دیگر و در موقعیت دیگری حرف هایی بزنید که تقویت کننده ی ایده هایتان باشد. حتی بهتر است برای این کار از شخص دیگری استفاده کرده و از او بخواهید حرف های شما را بازگو کند.

نظرات و ایده های مختلف در موقعیت های مختلف در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابلتان انباشته و متراکم شده و به آرامی باورهای مخالف با آن ها را از ذهن او پاک می کنند. ممکن است این کار او را در لحظه متقاعد نکند اما ذهن او را برای متقاعد شدن آماده و پذیرا می سازد.

وقتی این فرد تنها می شود هر اتفاق کوچکی که مربوط به ایده ی شما باشد می تواند باورهای او را تغییر داده و نسبت به ایده ی شما متقاعد می شود. حتی در صورتی که متقاعد نشود مقاومت او نسبت به حرف های شما کاهش پیدا کرده و دچار سردرگمی خواهد شد. این سردرگمی باعث می شود در آینده برای گوش دادن به پیشنهادات و نظرات شما اشتیاق و علاقه ی بیشتری از خود نشان می دهد.

 

شکست خوردن در جذب و متقاعد کردن دیگران

وقتی سعی می کنیم دیگران را متقاعد کنیم مارا باور داشته باشند و شکست می خوریم احساس بسیار بدی پیدا می کنیم. دردناک تر از این زمانی است که نیاز داریم فردی رویاهایمان را باور داشته باشد اما هیچ کس را در اطراف خود نمی بینیم. در واقع می توان گفت وقتی خودمان رویاهایمان را باور داریم اما نمی توانیم دیگران را متقاعد کنیم آن ها را باور داشته باشند گرفتار احساسات بسیار بد و ناخوشایندی خواهیم شد.

اغلب افراد در زندگی در چنین موقعیت هایی قرار گرفته اند. اینکه ایده های شما مورد قبول دیگران واقع نشود و یا نتوانید دیگران را به باور رویاهایتان متقاعد کنید هر دو به یک اندازه به شما احساس بسیار بدی القا می کند و این احساسات زمانی بدتر خواهد شد که پس از مدتی بحث و بگو مگو با اطرافیان این شما هستید که نسبت به رویاها و ایده هایتان دچار شک و تردید می شوید! دلیل این اتفاق هم واضح است؛ شما به اندازه کافی رویاهایتان را باور نکرده اید و به همین دلیل اطرافیان موفق می شوند بر شما تاثیر گذاشته و  دید شما را نسبت به باورهایتان تغییر دهند.

قدرت باور داشتن

هر چه بیشتر به رویاها و ایده هایتان باور داشته باشید تاثیر باورهایتان در رفتار و صحبت کردن شما بیشتر شده و در نتیجه در متقاعد سازی دیگران و تاثیر گذاشتن بر آن ها موفق تر خواهید بود. به عبارت دیگر هر چه قدرت باورهایتان بیشتر باشد قدرت شما برای تاثیر گذاری بر اعتقادات دیگران بیشتر می شود و در نتیجه راحت تر می توانید آن ها را متقاعد کنید. (نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری)

مهم ترین و اصلی ترین کاری که برای متقاعد کردن دیگران باید انجام دهید متزلزل کردن اعتقادات آن هاست و زمانی موفق به انجام آن می شوید که ابتدا خودتان نسبت به باورهایتان مطمئن بوده و نسبت به آن ها قوی باشید.

هر چقدر جسارت و اعتماد به نفس شما در بیان رویاها و ایده هایتان بیشتر باشد، جسارت و اعتماد به نفس طرف مقابل ( فردی که سعی می کنید او را متقاعد کنید) کمتر خواهد شد.(نگاه کنید به ایجاد اعتماد به نفس)

شما باید طرف مقابل را متقاعد کنید این شما هستید که بیشتر از او می دانید. اگر طرف مقابلتان به این باور برسد که دانش شما نسبت به او بیشتر است تردید هایش از بین رفته و شما را باور می کند. هنگام صحبت کردن و بیان رویاهایتان اعتماد به نفس و جسارت خود را حفظ کرده و ایده هایتان را در هر مسئله حقیقت  آن مسئله جلوه دهید.

چرا این روش باعث تاثیر بر دیگران می شود

اعتقادات با تکرار آن ها قوی تر می شوند. همچنین اعتقادت می توانند بسته به ماهیت ریشه و اثر آن ها در زندگی قوی تر یا ضعیف تر شوند. اگر هنگام صحبت کردن درباره ی باورها و اعتقادات خود اعتماد به نفس کافی داشته باشید و بتوانید ریشه ی شکل گیری آن ها و تاثیر آن ها در زندگی را به طور کامل شرح دهید می توانید بسیار ی از افراد را به باور به آن ها متقاعد کرده و یا حداقل این ذهنیت را در آن ها ایجاد کنید که احتمالا حق با شماست. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

اگر با قاطعیت و اعتماد به نفس به تکرار ایده هایتان ادامه دهید، ایده هایتان در مورد هر چیزی به شکل حقایق آن درآمده و دیگران را متقاعد می کند شما و ایده هایتان را باور داشته باشند.

سخن آخر درباره ی متقاعد کردن

اگر موفق نشده اید با اولین تلاش فرد مورد نظرتان را متقاعد کنید نگران نباشید. تلاش شما بیهوده نبوده و در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابلتان ثبت و ذخیره شده است.

اگر با هر بار صحبت کردن با این فرد یا افراد مشابه همین رفتار را تکرار کنید به تدریج موفق به جذب و متقاعد کردن او خواهید شد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

روش های کنترل ذهن دیگران

راههای تسلط بر دیگران

8 روش منحصر به فرد در متقاعد سازی دیگران

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند