مخالفت با ازدواج-مدل تایید چند وجهی

مخالفت با ازدواج – مدل تایید چند وجهی

یکی از بزرگترین چالش های روابط عاطفی افرادی هستند که اقدام به مخالفت با ازدواج می کنند.

اگر امروز این مقاله را می خوانید پس احتمالا شما نیز تجربه مخالفت با ازدواج از سوی نزدیکان خود یا طرف مقابل را داشته اید.

اگر نگاهی به وبسایت ها و مقالات گسترده ای که در مورد مخالفت با ازدواج نوشته شده است بیندازیم متوجه می شویم همه این مقالات فقط تمرکز کردند روی علل و ریشه های آن.

اما امروز می خواهیم در مورد راهکار مقابله با دخالت در زندگی دیگران نیز سخن بگوییم. این راهکار بر اساس مدل تایید چند وجهی است که توسط من – شاهین زند ابداع شده است.

نقش وابستگی در مخالفت با ازدواج

واقعیت این است که فرهنگ کشور ما به شدت خانواده محور است. نه فقط فرزندان به والدین خود وابسته هستند بلکه والدین نیز به فرزندان خود وابسته هستند.

چنین وابستگی گاهی اوقات منجر به دخالت آن ها در زندگی و مخالفت با ازدواج می شود.

روش های بسیاری برای مقابله با این مخالفت است که یکی از آن ها مدل تایید چند وجهی است اما قبل از آن یک نکته مهم را باید اشاره کنم.

بهترین راهکار و بهترین سیاست در چنین شرایطی از بین بردن سیگنال منفی دخالت دیگران و تبدیل آن به سیگنال مثبت است تا آن افراد را به خود جذب کنید.

یعنی با جذب بیشتر مخالفت کننده ها به خود کاری کنید به جای مخالفت با ازدواج، باعث تقویت عشق شوند.

مدل تایید چندوجهی برای مقابله با دخالت

قبل از هرچیز باید بدانید وقتید باوری را به شخصی انتقال می دهید نباید این احساس ایجاد شود که قصد دارید به نفع خود صحبت کنید و فقط منافع شخصی تان  اهمیت دارد.

فرض کنید اطرافیان یا نزدیکان ( مثل مادر شوهر یا مادر زن) به ضرر رابطه عاشقانه شما عمل می کنند.

در نتیجه می­ خواهید به همسر یا مرد / زن مورد علاقه خود بگویید تحت تاثیر سخن وی خود قرار نگیرد.

در واقع هدف شما در این شرایط باید این باشد که به او بگویید به خودش تکیه کند ولی همزمان به مشورت و نظر دیگران نیز اهمیت بدهد.

دقت کنید نباید موضوع صحبت غیبت آن­ها یا رابطه شما باشد، بلکه بهانه شروع صحبت باید موضوعی متفاوت مثل دخالت آن­ها در مورد انتخاب شغل یا غیره باشد.

برای مثال اگر مخالفت با ازدواج از سوی والدین عشق تان بیان شده است می­ توانید اینگونه بگویید:

  • “بهتر است همیشه هم نظر اطرافیان برات مهم باشه و هم نظر خودت، منظورم اینه که نظر دیگران را بپرس ولی سعی کن خودت تصمیم گیرنده باشی و چیزی را انتخاب کنی که به نفع خودته چرا که تو شرایط خودت را بهتر می­دونی”

وقتی می­ خواهید با دیگران مخالفت کنید همانطور که نظر مخالف خود را بیان می کنید باید از دیدگاه ­های مختلف نیز به آن قضیه نگاه کنید تا نشان دهید عقلانی هستید و جانبدارانه سخن نمی گویید.

با این کار طرف مقابل نسبت به شما گارد نمی­گیرد و در مقابل حرف­هایتان مقاومت کمتری نشان خواهد داد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش.

می خواهم بیشتر بدانم:

اهمیت و نقش والدین در انتخاب همسر

چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

انتقاد کردن و قانون جذب

چرا مردها سرد می شوند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *