تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

دلایل طلاق

طلاق یک موضوع پیچیده با دلایل بسیار زیاد است. اگر دلایل طلاق را در اینترنت جستجو کنید با مواردی از قبیل مشکلات مالی، اعتیاد به مواد مخدر و مواردی از این قبیل رو به رو می شوید.

همه ی این موارد دلایل درستی هستند اما یکی از مهم ترین دلایل طلاق که مردم به ندرت از آن آگاهی دارند تاثیر اطرافیان است.

وقتی از تاثیر اطرافیان صحبت می کنم ممکن است تصور کنید منظور من تغییر فکر شما تحت تاثیر آن ها به طلاق است، اما منظور من چیز دیگری است.

منظور من از تاثیر اطرافیان در این مورد تاثیر آن ها در انتخاب اشتباه شریک زندگی تان است. (نگاه کنید به چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام)

عشق چیست؟

حقایقی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنم برای افرادی که توسط رسانه ها شست شوی مغزی شده اند رمانتیک و قابل قبول نیست.

مردم بر اساس برآورده ساختن نیازهای روانشناسی دوران کودکی شان وارد رابطه می شوند. (نگاه کنید به نظریه ی نیازهای انسان)

هرکس بتواند موارد بیشتری از این نیازها را برآورده کند بیشتر شما را به خود جذب خواهد کرد. دلایل انتخاب اشتباه هنگام انتخاب همسر آینده به شرح زیر است:

  • بسیاری از مردم از نیازهای روانشناختی خود آگاه نیستند: تنها تعداد کمی از افراد در مورد نیازهای برآورده نشده و زخم های احساسی خود آگاهی دارند.
  • شستشوی مغزی توسط رسانه ها: رسانه ها عشق را به شیوه ای متفاوت و نادرست تعریف می کنند و ضمیر ناخودآگاه شما را بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. انتخاب همسر آینده بر اساس این پیام های نادرست انتخاب اشتباهی خواهد بود. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

خانواده و دوستان می توانند بسیار بر تصمیم شما هنگام انتخاب همسر آینده تاثیرگذار باشند. اگر خانواده و دوستان فردی را به شما توصیه کنند به احتمال زیاد تصور می کنید این فرد بسیار مورد مناسبی برای شما است.

فکر می کنید این مسئله چگونه می تواند منجر به جدایی و طلاق شود؟

هر فرد نیازهای متفاوتی دارد و بر اساس نیازهای خود افرادی را به شما توصیه می کند. به عبارت دیگر  اگر خانواده و دوستان شما اصرار دارد شخص خاصی بسیار برای ازدواج مناسب است باید بدانید آن شخص درواقع با نیازها و معیارهای خانواده و دوستان شما سازگاری دارد و نه صرفا با نیازها و معیارهای شما!

در نتیجه اگر تنها بر اساس توصیه ی خانواده و دوستان فردی را برای ازدواج انتخاب کنید بدون اینکه خودتان نسبت به او شناختی داشته باشید بعد از مدتی متوجه خواهید شد این فرد نمی تواند نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده کرده و از زندگی مشترک خود احساس نارضایتی می کنید. (نگاه کنید به نارضایتی در زندگی مشترک)

به این شکل دخالت خانواده و اطرافیانتان باعث طلاق و جدایی می شود. پس توصیه می کنم قبل از انتخاب هر فرد برای ازدواج ابتدا خودتان و در نهایت طرف مقابلتان را به خوبی شناخته و درک کنید. (نگاه کنید به چگونه طرف مقابلمان را بشناسیم)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مقابله با دخالت خانواده در زندگی زناشویی

اهمیت و نقش والدین در انتخاب همسر

سیاست رفتاری در مقابل خانواده شوهر

طلاق عاطفی چیست و چگونه درمان می شود

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم

چگونه کودکی در انتخاب همسر آینده تاثیر گذار است