چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

در گذشته خارج از محدوده ی ازدواج معمولا هیچ رابطه ی عاشقانه و یا دوستی وجود نداشت و در نتیجه نیازی به متقاعد کردن یا تلاش برای ازدواج کردن نبود. گاهی اوقات پسر و دختری که قصد ازدواج داشتند تا قبل از عقد حتی از دیدار یکدیگر نیز محروم بودند و همه ی تشریفات لازم توسط والدین آنان صورت می گرفت. اما داستان در دوران ما بسیار متفاوت است.

امروزه به دلیل افزایش آزادی های فردی و البته امکان برقراری روابط عاشقانه بدون نیاز به ازدواج در بسیاری از اوقات روابط در خارج از عرف ازدواج شکل می گیرند که همین امر باعث ایجاد مشکلات فراوان می شود. یکی از این مشکلات، عدم پایداری روابط است. در واقع ازدواج کردن مهر تاییدی بر قطعیت پایداری یک رابطه است. به همین دلیل افرادی که ترجیح می دهند روابط بلند مدت و مطمئنی داشته باشند همه ی سعی خود را می کنند تا رابطه ی دوستی و عاطفی خود را با ازدواج کردن به پایداری قطعی برسانند.

آیا می توان مردان یا زنان را به ازدواج متقاعد کرد

بله پاسخ مثبت است. این مقاله برای افرادی نوشته شده است که در پی پاسخ به این سوالات هستند:”چگونه دختر یا پسر مورد علاقه مان را راضی به ازدواج کنیم”، “چگونه به یک پسر یا دختر بفهمانیم دوستش داریم” و یا “چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم” و … زیرا عشق شان با هر بهانه و به هر دلیلی از ازدواج کردن خودداری می کند و یا مدام برنامه ی ازدواج خود را به تعویق می اندازند و یا در گذشته قصد ازدواج داشته است ولی اکنون نظرشان عوض شده و ترجیح می دهند رابطه ی خود را به شکل دوستی ادامه دهند.

قبل از شروع این بحث باید به این نکته هم اشاره کنم که بسیاری افراد برای ترغیب مرد مورد علاقه خود به ازدواج دست به دامان دعا، طلسم و جادو می شوند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بین طلسم و جادو و دعا کردن تفاوت اساسی وجود دارد – طلسم و جادو فقط خرافات است اما دعا همیشه در همه ی مراحل زندگی و هر هدفی که داشته باشید به شما کمک می کند. البته درست است که دعا کردن همیشه می تواند در همه ی لحظات زندگی به شما کمک کند اما برای رسیدن به اهداف تان باید از طرف شما نیز به شکل صحیح تلاش هایی صورت بگیرد.

ارتباط بین “احتمال پایداری در رابطه” و “میزان صمیمت در رابطه”

برخلاف اعتقادات رایج راضی کردن دختر یا پسر مورد علاقه ی ما به ازدواج هیچ ارتباطی با بحث کردن و استدلال آوردن ندارد. بسیاری از افراد تصور می کنند می توانند با گفتن چند جمله و یا با قهر کردن و اجبار  طرف مقابل، شخص مورد نظرشان را متقاعد به ازدواج کنند که متاسفانه این روش ها نتیجه ی عکس می دهد. در واقع برای متقاعد کردن دیگران به ازدواج باید روی رفتار و نحوه ی برخوردمان کار کنیم. قطعا پرسشی که اکنون برای شما ایجاد شده این است که رفتار و برخورد صحیح چیست؟ پاسخ بسیار ساده است رفتار هایی از خود نشان دهید که باعث بسته شدن پرونده ی شما نشود!!!

مظور از پرونده همان ویژگی های و جذابیت هایی است که در مجموع در شما وجود دارد و باعث می شود دیگران را متقاعد کنید تا برای رسیدن به شما تلاش کنند. به عبارت دیگر تا وقتی پرونده ی شما بسته نشده باشد طرف مقابل تان همچنان به شما فکر می کند و ذهنش درگیر شما خواهد بود که این خود باعث جذابیت بیشتر شما می شود. تحقیقات نشان داده  است که انسان ها معمولا به کارها و فعالیت هایی فکر می کنند که نیمه کاره مانده باشد و وقتی کاری را به سرانجام برسانند دیگر نیازی به فکر کردن و تلاش برای آن نخواهند دید و درنتیجه پرونده ی آن کار را بسته و آن را بایگانی می کنند.  اما چه چیزی باعث می شود پرونده ی شما بسته شود؟ پاسخ ساده است: میزان صمیمیت شما در رابطه باعث بسته شدن پرونده ی رسیدن به شما می شود. هر چقدر میزان صمیمیت در رابطه افزایش پیدا کند، تلاش برای رسیدن به شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد و هر چه این تلاش کاهش پیدا کند به بسته شدن پرونده ی خود و در نتیجه کاهش احتمال ازدواج نزدیک تر خواهید شد.

مواردی که نشان دهنده ی افزایش احتمال ازدواج و پایداری در رابطه است

وقتی شما وارد یک رابطه دوستی می شوید، میزان صمیمیت شما در آن رابطه بسیار کم است. در این شرایط طرف مقابل شما ممکن است بر اساس احساسات و به دلیل صمیمیت کم در رابطه قول و قرار های بسیاری با شما بگذارد و سعی بر اطمینان سازی داشته باشد اما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که همچنان پایداری قطعی شما در این رابطه در حد احتمال است چرا که قول و قرار ها نیز بر اساس احساسات لحظه ای شکل می گیرد پس با تغییر این احساسات، تصمیمات و به طبع آن قول و قرار ها نیز ممکن است تغییر کند. احتمال ازدواج و پایداری در یک رابطه به مرور زمان یا کاهش پیدا می کند و یا افزایش پیدا می کند. مشاهده ی هر یک از موارد زیر در مرد مورد نظرتان نشان دهنده ی افزایش احتمال ازدواج و پایداری قطعی در رابطه است. در نتیجه با مشاهده ی هر یک از این موارد می توانید میزان صمیمیت در رابطه را نیز افزایش دهید.

  • قول و قرار ها: طرف مقابل شما به صورت زبانی به شما قول می دهد و برای رابطه با شما برنامه ریزی بلند مدت می کند و یا از رویاها و آرزوهایش در آینده با شما سخن می گوید.

 

  • معرفی شما به نزدیکان: اگر پسر یا مرد مورد علاقه ی تان، تلاش کند شما را به دوستان نزدیک و اقوام خود معرفی کند پس درواقع موفق شده اید احتمال ازدواج را افزایش بدهید که به طبع آن میزان صمیمیت را نیز می توانید افزایش دهید.

 

  • آشنا شدن وی با نزدیکان شما: از مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد می توان به تمایل او برای آشنا شدن به خانواده و دوستان شما اشاره کرد که احتمال قطعی شدن ازدواج را افزایش می دهد.

 

  • سپری کردن وقت بیشتر: هرچقدر طرف مقابل شما زمان بیشتری برای شما اختصاص دهد و تماس های بیشتر با شما برقرار کند پس احتمال پایداری و ازدواج شما نیز افزایش پیدا می کند.

 

  • وابستگی: یکی از نشانه های افزایش احتمال ازدواج، وابستگی مردان به زنان است. در واقع یکی از حالت های پسر ها و مردان هنگام عاشق شدن افزایش وابستگی آن ها به طرف مقابل است. هر چقدر نیاز بیشتری به خودتان در او ببینید احتمال ازدواجتان افزایش پیدا می کند

 

  • خواستگاری: اگر فرد مورد نظر به صورت رسمی به خواستگاری شما بیاید، احتمال پایداری رابطه تان به شکل قابل توجهی در سطح بالایی قرار دارد

 

  • نامزدی:اگر در مرحله ی نامزدی قرار گرفتید، شما در بالاترین سطح از احتمال پایداری رابطه و ازدواج قرار دارید اما توجه داشته باشید همچنان قطعیت شکل نگرفته است.

 

  • عقد و ازدواج: به یاد داشته باشید آخرین مرحله که به شما می گوید پایداری رابطه ی شما قطعی است فقط زمانی رخ می دهد که عقد و ازدواج صورت بگیرد و در این مرحله است که می توانید اوج صمیمیت خود را در رابطه نشان دهید.

 

مواردی که نشان دهنده ی افزایش میزان صمیمیت در رابطه است

اکنون که متوجه شدید چگونه احتمال ازدواج شما افزایش پیدا می کند برای متقاعد کردن مرد مورد نظر خود به ازدواج باید میزان صمیمت در رابطه را متناسب با احتمال ازدواج در رابطه کنترل کنید. برای اینکه موفق به انجام این کار شوید باید اول در مورد مفهوم میزان صمیمیت در رابطه صحبت کنیم. صمیمیت در رابطه به معنای همه ی رفتار ها و برخورد هایی است که منجر به نمایان شدن جذابیت های شما می شود و وقتی صمیمت در رابطه بیش از حد بشد باعث بسته شدن پرونده ی شما می شود.  در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که باعث افزایش بیش از حد صمیمیت شما در رابطه می شود.

 

  • ابراز علاقه و محبت کردن افراطی و شدید: ابراز علاقه افراطی و محبت کردن بی اندازه و کنترل نشده باعث افزایش صمیمیت بیش از حد و در نتیجه کاهش احتمال ازدواج می شود.

 

  • لبخند های مداوم و پی در پی: هیچ چیز به اندازه ی لبخند زدن در خانم ها باعث جذابیت و صمیمیت نمی شود. مردان عاشق لبخند های شما هستند و برای رسیدن به آن دست به هر کاری خواهند زد اما اگر شما را همیشه و هر لحظه در حال لبخند زدن ببینند دیگر آن ارزش سابق را برای لبخند های شما قائل نمی شوند. البته باز هم تاکید می کنم منظور این نیست که به هیچ وجه نباید به دیگران لبخند بزنید بلکه منظور این است که این رفتار باید متناسب با رفتارهایی باشد که نشان دهنده ی احتمال پایداری رابطه ی شما است.

 

  • تماس های پی در پی و وابستگی: قطعا هر شخص دوست دارد دیگران به اون وابسته باشند و با تماس های پی در پی خبر از وی بگیرند به خصوص اگر با آن شخص در رابطه باشند اما باید دقت کنید که این موضوع نیز باعث افزایش صمیمیت شما در رابطه شهده و باعث بسته شدن پرونده ی شما می شود.

 

  • عدم کنترل سطح جذابیت ظاهری خود: معمولا وقتی انسان ها به یکدیگر علاقه مند می شوند در همان آغاز رابطه سعی می کنند اوج جذابیت های ظاهری خود را نشان دهند که این یک اشتباه بزرگ است. سعی کنید همیشه زیبایی های خود را طوری نشان دهید که طرف مقابل تان متوجه شود این تازه قسمتی از جذابیت های شما است. لازم نیست همان روز اول و زمانی که قطعیت رابطه ی شما در پایین ترین سطح خود قرار دارد با آرایشی شدید اوج جذابیت خود را نشان دهید.

 

  • برقراری روابط جنسی در زمان نادرست: روابط جنسی در واقع نشان دهنده ی اوج صمیمیت است و تنها زمانی باید اتفاق بیفتند که قطعیت پایداری رابطه ی شما ثابت شده باشد و ازدواج صورت بگیرد. در غیر اینصورت انگیزه ای برای کشف بیشتر شما و رسیدن به شما وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که دین مبین اسلاام نیز در این باره همیشه تو صیه می کند که از برقراری روابط جنسی قبل از ازدواج پرهیز کنیم.

 

چگونه میزان صمیمت در رابطه را بر اساس احتمال پایداری رابطه کنترل کنیم

همانطور که گفتیم دلیل عمده ی تلاش مرد مورد نظر شما به متقاعد کردن شما برای ازدواج، پایین بودن میزان صمیمیت شما و کشف جذابیت های بیشتر در شما است ( یعنی شرایطی که پرونده ی شما همچنان باز است). پس در صورتی که میزان صمیمیت در رابطه افزایش پیدا کند و جذابیت های شما نمایان شود، به دلیل بسته شدن پرونده ی شما، احتمال پایداری رابطه نیز کاهش پیدا می کند. به عبارت دیگر هرچقدر میزان صمیمیت شما در رابطه ی دوستی افزایش پیدا کند احتمال پایداری رابطه ی شما و رسیدن به ازدواج نیز کاهش پیدا می کند.

در واقع برای متقاعد کردن مردان و پسران به ازدواج باید دقت کنید که میزان صمیمیت تان در رابطه متناسب با احتمال پایداری رابطه و ازدواج صورت بگیرد – نه بیشتر باشد و نه کمتر. به عبارت دیگر اگر میزان احتمال ازدواج بسیار بالا باشد ولی میزان صمیمیت در پایین ترین نقطه ی خود قرار بگیرد، در نتیجه طرف مقابل شما ممکن است از رسیدن به شما ناامید شده و دیگر از ادامه ی تلاش برای رسیدن به شما سرباز زند. مثلا وقتی می گوییم ابراز علاقه باعث افزایش صمیمیت و کاهش احتمال ازدواج می شود منظورمان این نیست که به هیچ وجه ابراز علاقه نکنید بلکه به این معنا است که میزان ابراز علاقه و محبت های شما باید متناسب با احتمال پایداری رابطه و ازدواج شما باشد که در همین مقاله به آن اشاره شد.

مثلا اگر فقط یکی از موارد نشان دهنده ی احتمال ازدواج در مرد مورد نظرتان مشاهده شد پس باید میزان ابراز علاقه ی شما نیز در کمترین حالت ممکن قرار بگیرد؛ به عبارت دیگر این میزان فقط باید در حدی باشد که به طرف خود نشان دهید اگر تلاش کند احتمال رسیدن به شما وجود دارد. از سوی دیگر اگر در مرحله ی نامزدی یعنی در مراحل پایانی احتمال ازدواج قرار گرفتید باید میزان صمیمیت و ابراز علاقه ی خود را افزایش دهید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش بزرگترین مرجع اختصاصی در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

پیشگویی ازدواج واقعیت دارد

اهمیت و نقش والدین در انتخاب همسر

نقش زیبایی در ازدواج

درمان ترس از ازدواج

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج

چگونه تشخیص دهیم یک رابطه جدی است

۸ روش منحصر به فرد در متقاعد سازی دیگران

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم-بر اساس روانشناسی عشق

چگونه زبان بدن در قانع کردن دیگران به ما کمک می کند