آمادگی نداشتن برای ازدواج

منظور از آمادگی نداشتن برای ازدواج چیست؟

  1. فرد دیگری در ذهنتان است

فردی که ادعا می کند برای ازدواج آماده نیست احتمالا فرد دیگری را در ذهن خود دارد. او نمی تواند این واقعیت را بپذیر که به فرد دیگری فکر کرده و در نتیجه با ادعایی مبنی بر اینکه هنوز برای ازدواج آماده نیست خودش را قانع می کند. بعضی مردم از اینکه سال ها به فرد به خصوصی فکر می کنند و او را فراموش نکرده اند خجالت می کشند و از مفهوم آمادگی نداشتن برای ازدواج استفاده می کنند.

  1. از تعهد می ترسید

افرادی که از تعهد می ترسند واقعا برای ازدواج آماده نیستند. درواقع آن ها هیچ وقت برای ازدواج آماده نخواهند بود. ترس از تعهد زمانی خودش را نشان می دهد که رابطه در مسیر درستی قرار می گیرد و فرد سعی می کند با بهانه ای از این مسیر خارج شود. یکی از این بهانه ها ادعای آماده نبودن برای ازدواج است.(نگاه کنید به ترس از ازدواج در مردان و زنان)

  1. راهی برای رد کردن دیگران

گاهی وقتی فردی که به او علاقه ای ندارید به سمت شما می آید و ابراز علاقه می کند احساس گناه کرده و با پاسخ “من برای ازدواج آماده نیستم” او را رد می کنید. البته این تنها یک مورد بوده و ممکن است به دلایل زیادی ادعا کنید برای ازدواج آمادگی ندارید.

  1. مشکلات عاطفی زیادی دارید

افرادی که مشکلات عاطفی زیادی دارند و می ترسند به مشکلاتشان اضافه شود مدعی می شوند برای ازدواج آماده نیستند و به این شکل به ابراز علاقه ی دیگران پاسخ می دهند. این مورد برای افرادی که در گذشته رنج زیادی کشیده اند معمول بوده و نمی خواهند دردهای ناخواسته ی دیگری را تجربه کنند.

  1. مطمئن نیستید چه می خواهید

افرادی که مطمئن نیستند چه می خواهند یا نمی دانند فردی برای آن ها مناسب است یا نه بهانه ی آمادگی نداشتن برای ازدواج را مطرح کرده تا بتوانند مدت زمان بیشتری درباره ی موضوع فکر کنند. گاهی اوقات بهانه ی آماده نبودن برای ازدواج زمانی به میان آورده می شود که نیاز دارید زمان بیشتری با خود فکر کنید و بدانید دقیقا چه می خواهید.

  1. انتقام گرفتن

گاهی اوقات برای انتقام گرفتن از طرف مقابل خود از بهانه ی آمادگی نداشتن برای ازدواج استفاده می کنید. افرادی که قبلا ضربه خورده اند از این بهانه برای ایجاد احساسات بد و ناخوشایند در دیگران استفاده می کنند.

هدف اصلی این افراد سردرگم کردن و ایجاد درد شدید در طرف مقابل است تا تجربه ی خودشان را داشته باشند. (نگاه کنید به انتقام عشقی و دلایل آن)

  1. برای مسئولیت آماده نیستید

بیشتر افراد وقتی معتقدند برای مسئولیت های ازدواج آماده نیستند بهانه ی آمادگی نداشتن برای ازدواج را مطرح می کنند. معمولا افرادی که زندگی پر مشغله یا مشکلات مهمی دارند چنین پاسخی می دهند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا هنوز ازدواج نکرده ام

مقابله با مخالفت با ازدواج – مدل تایید چند وجهی

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

راه هایی برای جذب خواستگار

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج

جذب پسر مورد علاقه به ازدواج

چگونه همسر دلخواهم را بیابم