آیا خدا وجود دارد

آیا واقعا خدا وجود دارد؟

بسیاری از مردم سعی می کنند با فلسفه و استدلال به این سول پاسخ دهند. همانطور که استدلال می تواند معمولا در این مورد خوب عمل کند اما هنوز فلسفه نتوانسته دلیل محکم و مدرک خوبی برای کسانی که دچار شک شده اند ارائه دهد. من می دانم شما چه چیزی می خواهید، فلسفه و منطق به شما کمکی نمی کند، شما به دنبال حقایق و مدارک جامع هستید و این مقاله این حقایق را به شما نشان خواهد داد.

در این مقاله قصد ندارم به شما بگویم ” همه ی ما را خالقی آفریده است” یا ” من مطمئن هستم خدایی وجود دارد”. در این مقاله قصد دارم با دلایل و مدارک علمی و حقایق پذیرفته شده وجود خدا را اثبات کنم.

سوسک بمب افکن (نوعی سوسک که از خودش گازی بدبو پرتاپ می کند)

اگر به وجود خدا ایمان نداشته باشید ممکن است سخت تلاش کنید تا متوجه شوید چنین موجودی چگونه به وجود آمده است. بر خلاف سوسک معمولی، سوسک بمب افکن در بدن خود دو ماده ی شیمیایی هیدروکینون و پراکسید هیدروژن دارد.

سوسک بمب افکن این دو ماده را در دو قسمت مختلف بدنش نگهداری می کند. وقتی احساس خطر کند این دو ماده را باهم ترکیب کرده و گازی بدبو و سمی از خود منتشر می کند.

بافت این دو ناحیه در بدن سوسک بمب افغکن به شکلی طراحی شده است که سلول های آن کاتالیزور تولید می کنند و کاتالیزور فرآیند واکنش شیمیایی درون بدن او را سریع تر خواهد کرد. پس ما سوسکی داریم که مخلوط کردن دو ماده ی شیمیایی باعث تولید گازی سمی شده و این دو ماده را در دوناحیه ی مختلف در بدنش نگهداری کرده تا هر زمان که لازم باشد آن ها را مخلوط کند!

همچنین این موجود می داند که برای سریع تر شدن این واکنش به کاتالیزور نیاز دارد و در نتیجه از آن استفاده می کند! اکنون سوال مهم اینجاست که آیا این نشانه ای از یک طراحی هوشمندانه نیست؟

گردن زرافه

زرافه های هر زمان که برای نوشیدن آب خم می شوند ممکن است از فشار خون بالا بمیرند. با این حال دریچه ای در گردن آن ها وجود دارد که از شناور شدن جریان خون به طرف دیگر هنگام خم شدن جلوگیری می کند. این دریچه ها چگونه به وجود آمده اند؟ کاملا واضح است گردن زرافه طوری طراحی شده تا از مرگ او جلوگیری شود.

 

آیا پیدایش تصادفی است؟

فرض کنیم که ما تصادفی به وجود آمده ایم. من می توانم وجود زن یا مرد را به طور تصادفی بپذیرم اما چگونه تصادفی می تواند زن و مرد را در کنار یکدیگر به وجود آورد تا تولید مثل کنند و فرزندانی شبیه خودشان داشته باشند؟

می توان پذیرفت که انسان و غذا به شکل تصادفی ایجاد شده اند. اما چگونه تصادفی می تواند دستگاه گوارشی برای هضم غذا و یک سیستم دفع کننده برای دفع غذا به وجود آورد؟

اکنون اگر تصور کنیم انسان، غذا و سیستم گوارشی به شکل تصادفی به وجود آمده باشند. اما چگونه تصادفی دندان ها را در دهان ما قرار داده است تا بتوانید غذا را قبل از وارد شدن به معده ی خود بجویم؟

وجود یک عنصر ممکن است تصادفی اتفاق بیفتد، اما چه اتفاقی می تواند مجموعه ای از عناصری ایجاد کند که یک سیستم کامل را تشکیل می دهند و کاملا با هم همخوانی دارند !!

سخن نهایی

من از شما نمی خواهم همین الان به خدا ایمان بیاورید، اما حداقل خیلی زود تحقیق و جستجو را آغاز کنید. صدها مدرک و دلیل در اطراف شما وجود دارد که ثابت می کند خدا وجود دارد. توصیه من دنبال کردن علم است، زیرا فلسفه را می توان به راحتی رد کرد.

باورهای وابسته به آنچه که از دوستان و اقوامتان شنیده اید می تواند زندگی تان را تباه کند، پس بهتر است به دنبال پاسخ سوالات خود باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

معجزه روانشناسی قرآن كريم

آیا دعا کردن باعث موفقیت می شود

چرا فکر می کنیم دعاهایمان مستجاب نمی شود

دلایل کاهش اعتقادات دینی

آیا خدایی هست

اثبات وجود خدا از نظر علمی

نقش مذهب در زندگی انسان

راه های رسیدن به آرامش ذهنی

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

آیا خدا وجود دارد؟ استیون هاوکینگ. اثبات علمی وجود خدا. دلایل وجود نداشتن خدا. اثبات خدا وجود ندارد. اثبات عدم وجود خدا. اثبات وجود خدا از نظر دانشمندان. اثبات وجود خدا به زبان ساده. اثبات وجود خدا از طریق ریاضی.