ازدواج با فرد خودشیفته

ازدواج با فرد خودشیفته

کنار آمدن با انسان های خودشیفته به خصوص در رابطه های عاطفی بسیار دشوار است. امروزه به ویژه پس از تغییر در رفتار و روش تفکر مردم به واسطه ی اینترنت، رویارویی با افراد خودشیفته مسئله ی عجیبی نیست.

یکی از مسائلی که برخی مردم با آن رو به رو هستند این است که نمی توانند با افرادی غیر از خودشیفته ها در ارتباط باشند. لازم است به این نکته نیز اشاره کنم که ارتباط با تیپ شخصیت خودشیفته یکی از سخت ترین و پرچالش ترین انواع رابطه است. دلایلی مختلفی برای این مسئله وجود دارد؛ یکی از این دلایل این است که خودشیفته ها برای زنان جذابیت دارند.

آیا مطمئن هستید خود شما باعث جذب خودشیفته ها نمی شوید؟

می تواند به این دلیل باشد که ابتدا به افراد خودشیفته علاقه مند می شوید و سپس آن ها را جذب خود می کنید؟

در مقاله ی قبلی به نام ” عشق و عاشقی با متاهل ها” اشاره کردم برخی مردم به خاطر جذب افرادِی خاص مثل مردان متاهل گله مند هستند؛ این در صورتی است که خودشان همواره به صورت ناخودآگاه سیگنال هایی برای جذب آن افراد خاص ارسال می کنند.

بدون انجام کاری خودشیفته ها را به خود جذب می کنم.

اگر 100 درصد مطمئن هستید از قصد و بدون برنامه ریزی قبلی  این افراد را به خود جذب نمی کنید پس باید با بررسی رفتارتان علت علاقه مندی و جذب افراد خودشیفته به خود را جویا شوید. پیش از شناخت دلیل علاقه­ی آن ها باید بدانید در ذهنشان چه می گذرد.

از خصوصیات افراد خودشیفته این است که معمولا در تلاشند برای تامین نیازهایشان دیگران را با جذابیت خود تحت تاثیر قرار دهند. در واقع نیاز این افراد جلب توجه است و همیشه به دنبال آن هستند.

اما باید به این نکته توجه کرد که اگر با نحوه ی صحیح برخورد با این تیپ شخصیت آشنا نباشید با وجود جذب این افراد رابطه ی بسیار کوتاه مدتی خواهید داشت و به زودی شما را رها خواهد کرد. ویژگی های که باعث جذب افراد خودشیفته با رابطه ی کوتاه مدت می شود این موارد است؟

  • به آسانی تحت تاثیر قرار بگیرید: خودشیفته ها به دنبال کسانی هستند که به آسانی تحت تاثیر قرار می گیرند تا بتوانند آن ها را وادار کنند عاشق شان شوند.
  • از آن ها تعریف کنید: اگر فرد خودشیفته متوجه شود در دام او گرفتار شده اید سعی می کند شما را پایین­تر از آنچه خودش هست قرار دهد.
  • به آن ها توجه کنید: اکثر خودشیفته ها تنها به دنبال توجه ­اند. اگر این نیازشان را به شکل صحیح تامین کنید به سمت شما جذب می شوند.

آیا فرد ضعیف و نیازمندی هستید؟

خودشیفته ها عاشق توجه­ اند و به همین دلیل معمولا به دنبال افراد ضعیفی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارند. افراد خودشیفته نیازمند توجه و ستایش دیگران هستند و به همین خاطر افرادی را انتخاب می کنند که آن ها را به این اهدافشان برسانند.

اگر فردی ضعیفی هستید، اعتماد به نفس پایینی دارید و به خودشیفته ها توجه می کنید؛ پس گزینه ای عالی برای خودشیفته ها می باشید.

به عبارت دیگر باید گفت دلیل جذب خودشیفته ها به شما ضعف های شخصیتی خودتان است. خبر خوب این است که می توانید با شناخت نحوه ی صحیح برخورد با آنان این وضعیت را تغییر دهید. وقتی فرد خودشیفته متوجه تغییرات رفتاری شما شود از آن پس دیگر دگر مشکلات و چالش های قبل را نخواهید داشت و می توانید یک رابطه ی بلند مدت با هدف ازدواج با این افراد ایجاد کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

ازدواج با عشق یا منطق

تاثیر خودشناسی در ازدواج

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

جذب مرد مناسب برای ازدواج

پارادوکس احساسی در شخصیت مغرور و خودشیفته