چرا خودشیفته ها جذاب اند

چرا زنان و مردان خودخواه و خودشیفته را دوست داریم ؟

هیچ کس شخصیت افراد خودشیفته را دوست ندارد درست است؟

پس چرا بعضی افراد با ویژگی خودشیفته و خودخواهی برای ما جذاب هستند؟

ویژگی خودشیفته بودن و خودخواهی برای هیچ کس جذاب نیست اما پشت علاقه ی ما به افراد خودشیفته و خودخواه یک دلیل روانشناسی وجود دارد.

یک آزمایش مشهور نشان داده است که رد شدن از طرف شریک عاطفی نه تنها به روح انسان بلکه به جسم او نیز صدمه می زند. پس قطعا هیچ کس دوست ندارد از لحاظ عاطفی رد شدن از طرف دیگران را تجربه کند.

در حقیقت این ترس از درد ناشی از رد شدن است که ما را وادار می کند روابط خود را با دوستان و اطرافیان خود حفظ کرده و بهبود ببخشیم. (نگاه کنید به درمان ترس از رد شدن )

آخرین باری که فردی شما را از فیسبوک، تلگرام و یا اینستاگرامش بلاک کرد چه احساسی پیدا کردید؟

قطعا اگر آن شخص برای شما اهمیت داشته است احساس بدی را تجربه کرده اید.

این موضوع چه ربطی به علاقه به افراد خودخواه و خودشیفته دارد؟

چرا برخورد با افراد خودشیفته برای ما جذاب است؟

یک فرد خودشیفته و خودخواه بیشتر از آنکه به دیگران اهمیت دهد به خودش اهمیت می دهد. درواقع ویژگی افراد خودشیفته این است که حتی اگر واقعا به فردی اهمیت قائل شوند کمتر این موضوع را نشان می دهند و سعی می کنند نیازهای دیگران را نادیده بگیرند.

همه ی ما وقتی می بینیم برای کسی مهم نیستیم به دنبال او می افتیم تا ما را بپذیرد و دوست داشته باشد.

اما این همه ی داستان نیست؛ افراد خودخواه و خودشیفته گاهی احساسات خود را نسبت به دیگران بروز می دهند بدون انکه این موضوع به ویژگی خودشیفته بودن آن ها صدمه ای وارد کند. و درواقع این مورد یک پاداش غیر منتظره به دیگران می دهد. فکر می کنید چرا بعضی افراد به بازی قمار معتاد می شوند؟ زیرا پاداش غیر منتظره ی آن برایشان جذاب است.

وقتی فردی پس از بارها رد کردن و نادیده گرفتن شروع به تعریف از ما بکند با این پاداش غیر منتظره انگیزه ی مان برای در کنار او بودن بیشتر شده و بیشتر به او فکر می کنیم. در نتیجه بیشتر از قبل به او علاقه مند می شویم.

خودشیفته ها چالش برانگیز هستند

فرد خودشیفته برای زنان بیشتر از مردان جذاب است. زیرا ارتباط با فرد خودشیفته باعث می شود زنان نسبت به خودشان احساس بهتری داشته باشند. البته ابن مسئله در مردان هم دیده می شود اما در زنان به مراتب بیشتر است.

ارتباط با فرد خودشیفته برای زن به این معناست که دستاورد بزرگی نصیب او شده است و اعتماد  به نفس او افزایش پیدا می کند. افراد خودشیفته از لحاظ احساسی غیر قابل هستند و این مسئله باعث می شود دیگران نسبت به آن ها کنکجاو تر شده و تلاش کنند خودشان را با به دست آوردن آن ها به چالش بکشند. (نگاه کنید به چه چیز بیش از همه زنان را به مردان جذب می کند)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی جذب در بین سایت های فارسی زبان می باشد. کتاب مدار جذب و ازدواج نوشته شاهین زند با اهدف جذب یک گزینه ایده آل یا جذب یک گزینه خاص و تبدیل رابطه به ازدواج نوشته شده است. با این کتاب مهارت های جذب را یاد خواهید گرفت و یا طبق قوانین نوین بینش هزینه پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه با افراد خوشیفته برخورد کنیم

روانشناسی جذابیت ظاهر

روانشناسی جذب زنان

ازدواج با فرد خودشیفته

برخورد با بی توجهی دیگران

چرا بعضی افراد برای ما جذاب ترند

جذابیت بین فردی

زنان جذب چه مردانی می شوند