اهمیت بیش از حد به رابطه

عشق راه حل همه ی مشکلات است

عشق راه حل همه ی مشکلات است

شادی در دوست داشتن و دوست داشته شدن است

عشق مهم ترین چیز در دنیا است

آیا این جملات برای شما آشنا هستند؟

البته که آشنا هستید. مهم نیست چه کسی و از کجا هستید حتما یک بار در زندگی خود با فردی که این جملات را تکرار کرده است رو به رو شده اید. اما آیا این جملات درست هستند؟

قبل از اینکه در مورد درستی و نادرستی این جملات به شما بگویم باید بدانید آن ها چه تاثیری در زندگی ما می گذارند. وقتی فردی بزرگ می شود ذهن او توسط تلویزیون، ترانه های مختلف و رسانه های دیگر و همچنین بعضی از مردم با این جملات پر خواهد شد.

از آنجا باورها در ذهن ما ساخته می شوند با تکرار مداوم این جملات ذهن بدون هیچ مقاومتی آن ها را به عنوان باورهای جامع می پذیرد.

با ایجاد چنین باورهایی چه اتفاقی می افتد

وقتی این باورها شکل می گیرند فرد در زندگی با مشکلات مختلفی رو به رو خواهد شد. وقتی فردی به دلیل عدم علاقه به شغل و حرفه ی خود احساس افسردگی کند اولین چیزی که به آن فکر خواهد کردن پیدا کردن عشق است. در نتیجه عشق راه حل همه ی مشکلات می شود.

این فرد بیشترین تلاش خود را می کند تا با فرد دیگری آشنا شده و با او وارد رابطه ی عاطفی شود. اما متوجه خواهد شد که افسردگی از بین نرفته و مشکلاتش حل نشده اند. بعد از آن ممکن است رابطه اش را برای چنین احساسی سرزنش کرده و تصور کند فرد اشتباهی را انتخاب کرده است. در کنار این موضوع هیجان و احساسات شدید اولیه نیز از بین می رود و فرد بعد از مدتی تصمیم به جدایی می گیرد.

بعد از مدتی فرد به عشق اعتیاد پیدا می کند و بدون توجه به سازگاری با نیازهای مهم خود وارد هر رابطه ی عاطفی خواهد شد. تنها هدف او داشتن احساس خوب و فرار از دردهایش است. (نگاه کنید به اعتیاد به روابط عاطفی و عشق)

مشکل زندگی این فرد هیچ وقت حل نمی شود زیرا او هیچ وقت برای حل آن تلاشی نمی کند، در نتیجه درد او رشد می کند و هر روز بدتر می شود.

باور های غلط در مورد عشق واقعی

همانطور که دیدید باورهای نادرست در مورد عشق تنها شما را وارد یک رابطه ی عاطفی نادرست نمی کند بلکه زندگی تان را خراب خواهد کرذ. باورهای نادرست در مورد عشق مهم ترین و مشهورترین موانع بهبودی بعد از شکست و عشقی و جدایی هستند.

وقتی فردی باور داشته باشد تنها یک نیمه ی گمشده وجود دارد و تنها او راه حل همه ی مشکلات است چگونه می تواند بهبودی خود را به دست آورد؟

پس چگونه می توان باورهای درستی در مورد عشق داشت؟

باورهای خود را از علم به دست آورید. آیا منطقی است باورهای مهم خود را در مورد عشق از ترانه ها و فیلم های عاشقانه به دست آورید؟ مقاله ی روانشناسی عشق را مطالعه کنید تا به جواب برسید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. اطلاعاتی که به زبانی ساده و روان نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا احساس عشق از بین می رود

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

آیا عشق کافی است

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی