چرا نیمه ی گمشده وجود ندارد

او نیمه ی گمشده ام بود

نوین بینش در مدت فعالیت خود به افراد زیادی کمک کرده است از شکست عشقی و جدایی عبور کنند. با توجه به تمام مواردی که در این چندسال دیدم با اطمینان می توانم به شما بگویم یکی از مهم ترین دلایل عدم توانایی عبور از شکست عشقی و جدایی باور به مفهوم “نیمه ی گمشده” است.

البته من نمی توانم به طور مستقیم به شما بگویم نیمه ی گمشده وجود ندارد زیرا هرکدام اعتقادات شخصی به خصوصی در این باره دارید.

به هر حال اجازه دهید یک مرور سریع روی فرآیند عاشق شدن داشته باشیم تا متوجه شوید عشق چگونه اتفاق می افتد. وقتی فردی را می بینیم و عاشق او می شویم یعنی معیارهای خود را در او پیدا کرده ایم. ممکن است این معیارها 10، 20 و یا 50 مورد باشند.

وقتی ضمیر ناخودآگاه شما، نه قلب، بیشترین معیارهایتان را در فردی پیدا کند فورا به او جذب خواهید شد. اکنون به دلیل سادگی موضوع و طولانی نشدن مطلب من در مورد یکی از معیارهای شما صحبت می کنم نه همه ی آن ها.

وقتی سارا کودک بود از ضعیف بودن پدرش نفرت داشت. پدرش مرد قاطع و با نفوذی نبود و همین موضوع باعث شد خانواده ی سارا با مشکلات زیادی رو به رو شوند.سارا از پدرش متنفر نبود بلکه از ضعف او نفرت داشت.

سارا بزرگ شد، زندگی مستقل خودش را تشکیل داد و دوران کودکی اش را فراموش کرد اما ضمیر ناخودآگاه او نتوانست فراموش کند. ضمیر ناخودآگاه سارا همیشه به دنبال مردی قوی بود که به او کمک کند تجربیات تلخ گذشته برایش تکرار نشود.

عشق چیست

سارا با مردی قد بلند و با مهارت در هنرهای رزمی و اندامی ورزشکاری آشنا شد. سارا خیلی زود به این مرد علاقه پیدا کرد بدون اینکه متوجه شود چرا او نسبت به مردهای دیگر برایش جذاب تر است.

درواقع ضمیر ناخودآگاه سارا باور داشت مردی با چنین قدرت بدنی می تواند با نفوذ و قاطع عمل کند. چه این باور درست باشد چه نباشد مهم نیست زیرا ضمیر ناخودآگاه همیشه تلاش می کند اهدافش را با توجه به باورها به انجام برساند.

بعد از مدتی، ذهن سارا که توسط رسانه ها تحت تاثیر قرار گرفته بود باور کرد که این مرد نیمه ی گمشده ی او است و وقتی رابطه شان موفق نشد و به جدایی رسید او نتوانست از این شکست عشقی عبور کند.

می دانید مشکل سارا چه بود؟

او معتقد بود عشق اسرار آمیز است و با دیدن نیمه ی گمشده اتفاق می افتد. او نمی دانست عشق احساسی است که با آزاد شدن مواد شیمیایی خاصی در بدن، زمانی که فردی را می بینیم و متوجه می شویم می تواند نیازهای مهم ما را برآورده کند، اتفاق می افتد. (نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

نیمه ی گمشده وجود ندارد

سازنده های فیلم ها و ترانه های عاشقانه و نویسنده های رمان های درام می خواهند مفهوم نیمه ی گمشده را باور کنید زیرا باعث می شود بتوانند محصولشان را به شما بفروشند اما از لحاظ علمی هرکسی که بتواند نیازهای مهم تان را برآورده کند نیمه ی گمشده ی شما خواهد بود.

به عبارت دیگر تنها یک نیمه ی گمشده برای شما وجود ندارد، افراد زیادی هستند که می توانند نیازهای شما را برآورده کنند. اگر به نیمه ی گمشده باور دارید پس نمی دانید عشق چگونه اتفاق می افتد و یا از نیازهای مهم و اساسی خود آگاه نیستید.

آیا فکر می کنید فردی که از شما جدا شده نیمه ی گمشده تان بوده است و ناراحت هستید؟

با افراد بیشتری معاشرت داشته باشید تا یک نیمه ی گمشده ی دیگر برای خود پیدا کنید!

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا عشق در افراد باهوش متفاوت است

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم

جذب مرد مناسب برای ازدواج

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

چطور نیمه گمشده ام را پیدا کنم

چرا عاشق می شویم