خسته شدن از همسر

چرا هیچ وقت از ماشینم خسته نمی شوم

چندسال پیش می خواستم یک ماشین بخرم اما پول زیادی نداشتم. مجبور شدم بین چند ماشین که واقعا دوست نداشتم یکی را انتخاب کنم و در نهایت ماشین خوبی خریدم. در ابتدا بعد از خرید ماشین بسیار هیجان زده و خوشحال بودم.

من ماشینم را دوست داشتم. خوب و قابل اعتماد بود اما بعد از مدتی از آن خسته شدم. من می دیدم دیگران ماشین های بهتری سوار می شوند و حس می کردم چیزی از دست داده ام.

سال ها گذشت و من توانستم در مورد نیازهای فردی خود بیشتر بدانم. بعد از آن متوجه شدم اتومبیل فعلی ام نمی تواند نیازهای فردی من را برطرف کند اما مشکل جدی تری وجود داشت.

من نمی توانستم ماشینی تهیه کنم که با نیازهای فردی ام سازگار باشد. حتی پس از آن که ماشینم را عوض کردم ماشین جدیدم نیز با همه ی نیازهای من سازگار نبود.

لازم به ذکر است هربار که ماشینی  انتخاب می کردم همه ی دوستانم من را تشوق و مجبور به خرید آن می کردند اما هیچ کدام از آن ها نیازهای واقعی من را درک نکرد.

سپس تصمیم گرفتم کار متفاوتی انجام دهم. تصمیم گرفتم ماشین گران قیمتی بخرم که نیازهایم را برآورده کند و این کار را انجام دادم. بیشتر از ۳ سال تقریبا هر روز از آن ماشین استفاده کردم و هیچ وقت خسته نشدم.

گاهی اوقات ماشین های بهتری در خیابان می بینم اما هنوز با ماشین فعلی خود خوشحال و از آن راضی هستم. این ماشین با همه ی نیازهای من سازگار است.

علت دلزدگی و خسته شدن از همسر

احتمالا متوجه شده اید سعی دارم به چه چیزی اشاره کنم. اگر به دلیل اینکه تصور می کنید طرف مقابلتان بهترین مورد شما در این زمان می باشد یا به دلیل اینکه دیگران می گویند این رابطه برای شما خوب است، وارد یک رابطه ی عاطفی شوید، به احتمال زیاد خیلی زود از آن خسته خواهید شد.

با شروع هر رابطه ی جدید حتی اگر طرف مقابل با نیازهای شما سازگار نباشد هیجان هایی در ابتدای رابطه وجود دارد. این هیجان درست مانند همان هیجانی است که روزهای اول خرید یک ماشین تجربه می کنید، حتی اگر آن ماشین را واقعا دوست نداشته باشید.

اما این هیجان ها از بین می رود و متوجه می شوید چیزی خریده اید که واقعا نمی خواهید و نیازهای شما کاملا متفاوت است.

من بارها در مورد نیازهای برآورده نشده ی انسان ها در مقالاتم صحبت کردم اما هیچ وقت نگفتم اگر با کسی که نیازهای شما را برآورده کند ازدواج کنید از او خسته نمی شوید.

بله هیجان اولیه از بین می رود، اما شما یک واقعیتی را می دانید: شما با کسی هستید که می خواستید و این موضوع در زندگی تان همیشه باقی می ماند و از بین نمی رود. نیازهای برآورده نشده برای مدت طولانی یکسان هستند و به همین دلیل خسته شدن از کسی یا چیزی که این نیازهای را برآورده کند سخت خواهد بود.

و اگر حتی یکی از این نیازها به طور کامل برآورده شوند نیازهای دیگر شما را به طرف مقابل وابسته نگه می دارند.

همه چیز به انتخاب اشتباه برمی گردد

یکی از دلایل دلزدگی بعد از ازدواج انتخاب اشتباه همسر است. اگر همسرتان را به دلیل فشار دیگران یا تمایل به ازدواج سریع انتخاب کنید احتمالا خیلی زود از او خسته می شوید.

اگر همسرتان را به گونه ای انتخاب کنید که واقعا با نیازها و خواسته های شما سازگار باشد دلزدگی و خستگی هیچ وقت اتفاق نمی افتد. هیجان اولیه ی رابطه از بین می رود اما بعد از آن متوجه می شوید با کسی هستید که واقعا می خواهید. (نگاه کنید به راه های انتخاب همسر مناسب)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دلسردی در ازدواج

علت و درمان بی میلی مرد به زن

ایا باید رابطه با دوستان را بعد ازدواج قطع کرد؟

دلایل اصلی طلاق

تداوم عشق بعد از ازدواج

نشانه های خیانت عاطفی همسر

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم