آیا باید رابطه با دوستان را بعد ازدواج قطع کرد

آیا فردی هستید که بعد از ازدواج به طور کامل ناپدید می شود؟

آیا از آن دسته زنانی هستید که بعد از ازدواج همه روابط دوستانه و خویشاوندی خود را کنار گذاشتهو همین توقع را از شوهرش دارد؟

آیا ناراحت از رفیق بازی شوهرتان هستید و به دنبالی راهی برای جلوگیری از این دوستی های بعد از ازدواج هستید؟

رابطه با دوستان بعد از ادواج

امروز در مجله روانشناسی نوین بینش می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که آیا باید رابطه با دوستان را بعد از ادواج قطع کرد یا حفظ رابطه رفاقت ها و دوستی ها برای تداوم رابطه عاشقانه نیاز است.

همچنین در بحث روانشناسی شوهر رفیق باز در مورد مردانی صحبت خواهیم کرد که به صورت افراطی وقت خود را با دوستانشان می گذرانند و یا دوستانی دارند که برای زندگی خود و همسرش امتیازات منفی به همراه دارد.

فدا کردن دوستی ها بعد از ازدواج

بسیاری از افراد بعد از ازدواج دور خود دیوار می کشند و توقع دارند شوهرشان نیز همانطور عمل کند. چنان احساسات مثبتی و مسرت بخشی که از طرف مقابل دریافت می کنند قدرمند و زیبا است که حتی برای مدت کوتاه هم نمی خواهند از دریافت آن احساسات هیجان انگیز دور شوند.

در نتیجه همه ی تلاش خود را می کنند که همسر خود را کامل برای خود داشته باشند. زنان بیشتر از مردان این کار را انجام می دهند. کسانی که این کار را انجام می دهند تصور می کنند این یک فداکاری برای رابطه ی عاطفی شان است.

اما مشکل اینجاست که این عادت می تواند همه چیز را خراب کند، حتی ازدواج و رابطه ای که قصد دارید از آن محافظت کنید.

چرا ارتباط با دوستان بعد از ازدواج لازم است

اجازه دهید اول نگاهی به دلایلی بیندازیم که به ما می گوید دوستی بعد از ازدواج چقدر حتی برای خودمان مفید است:

جلوگیری از اعتیاد به عشق

وقتی بعد از ازدواج از دوستان مان دور می شویم تنها منبع صمیمیت شریک عاطفی شما محسوب می شود. این به نظر خوب است تا زمانی که دعوا یا جدایی پیش بیاید. هنگام بروز مشکلات هیچ چیز برای تکیه کردن نخواهید داشت در نتیجه احساس تنهایی، پوچی و درد و عذاب می کنید. (نگاه کنید به ترک اعتیاد به عشق)

نزدیک کردن طرف مقابل:

وقتی برای حمایت عاطفی تنها به یک نفر وابسته باشید و روابط تان را با دوستان تان پس از ازدواج حفظ نکنید به شدت به شوهرتان ( و اگر ازدواج نکرده اید به نامزدی یا خواستگارتان) نیازمند می شوید و او ممکن است از این موقعیت به نفع خودش استفاده کند. هیچ کس افراد نیازمند را دوست ندارد و هر چه بیشتر از دوستان خود دور بمانید بیشتر نیازمند خواهید بود.

حفظ پایگاه های اجتماعی:

حفظ روابط با دوستان تان می تواند یک پایگاه قدرتمندی اجتماعی محسوب شود که هر زمان به آن نیاز داشتید در اختیارتان قرار بگیرد. اگر برای دوستان تان وقت نگذارید این جایگاه را از دست خواهید داد. دوستان ما از اینکه پس از ازدواج ارتباط خود را قطع کنید خوشحال نخواهند شد در نتیجه وقتی به آنها نیاز داریم تنها می شویم.

افزایش جذابیت:

هرکس به فضای شخصی و تنهایی نیاز دارد. وقتی به جز عشق تان یا شوهرتان،  هیچ کس یا هیچ کار دیگری نداشته باشید او نیز از دستتان خسته می شود. وقتی هنگامی که در رابطه هستید با دوستانتان وقت بگذرانید همسرتان نیز می تواند فضای شخصی خودش را داشته باشد، نسبت به شما کنجکاو شود، بیشتر دلش برای تان تنگ شود و حتی موضوع های بیشتری برای صحبت کردن داشته باشید.

عاقبت فردی که بعد از ازدواج از دوستانش دور می شود

فردی را در نظر بگیرید که بعد از ازدواج ارتباط خود را با دوستان یا رفیق ها به طور کامل قطع کرده، سرگرمی های خود را کنار گذاشته و زندگی اش را به طور کامل به همسر خود اختصاص داده است.

اگر کار این فرد با همسرش به جدایی بکشد هیچ چیز برایش نمی ماند زیرا همه چیز خود را قبلا از دست داده و زیر پا گذاشته است. در نتیجه ترس از جدایی و بی احساسی همسرش بر او غلبه خواهد کرد.  این ترس نیز احساسات منفی در شما و طرف مقابل ایجاد می کند.

به عبارت دیگر ترس های شما از جدایی شروعی خواهد بود بر پایان مسیر روابط عاطفی که باید آغازی باشد برای سعود به قله های پیشرفت.

زیرا وقتی فردی همه ی زندگی شما می شود نه تنها 100% به او وابسته می شوید بلکه توقعاتی پیدا می کنید که باعث می شود طرف مقابل از شما فاصله بگیرد.

ارتباط خود را با دوستانتان حفظ کنید. به سرگرمی های خود بپردازید و به شریک زندگی تان اجازه دهید فضای شخصی خودش را داشته باشد. این بهترین راه برای داشتن یک رابطه ی سالم است.

روانشناسی شوهر رفیق باز

همه این مطالب را توضیح دادیم تا بدانید به صورت کلی ارتباط با دوستان بعد از ازدواج بسیار مهم است. اما پرسشی که پیش می آید در مورد افرادی است که دوستان ناسالم و نابابی دارند.

در این شرایط شاید تنها انتخاب پیش رو دور کردن دوستان و رفیق های شوهرتان از وی باشند اما گاهی ممکن است این کار بسیار دشوار باشد.

افرادی که به صورت افراطی زمان خود را با دوستانشان سپری می کنند و یا دوستان بسیار دارند احتمالا در دوران کودکی بیشتر احساس تنهایی داشته اند.

بعضی از این افراد نیز به دلیل اینکه به سختی می توانند به کسی اعتماد کنند وقتی به فردی علاقه مند می شوند و اعتماد می کنند به سختی رابطه خود را پایان می دهند.

چگونه شوهر رفیق باز را از دوستانش دور کنیم

همانطور که اشاره شده روابط دوستی برای شوهر رفیق باز استحکام دارد و جداکردن وی از دوستانش آسان نیست.

پس بهتر است به جای اینکه به دنبال راهکاری برای قطع سریع و همیشگی ارتباط شوهرتان با رفیق ها و یا دوستانش باشید، فقط سعی کنید به هر شکلی که امکان دارد تعداد رفت و آمد ها و مدت زمان آن را کاهش دهید.

اگر احساس می کنید دوستانش باعث انحراف می شوند و برای زندگی مشترک تان خطر محسوب می شوند سعی کنید به صورت غیر مستقیم و با ایجاد ناهماهنگی شناختی در ضمیر ناخودآگاه وی باعث ایجاد احساس منفی نسبت به دوستانش شوید ( نگاه کنید به ناهماهنگی شناختی و تغییر نگرش).

شاید به اصلاحاتی نیاز باشد یا لازم باشد بازنگری هایی در مورد ادامه رابطه با بعضی دوستان خاص صورت بگیرد اما در نهایت حفظ روابط دوستی بعد از ازدواج لازمه ی یک رابطه موفق و عاشقانه است.

نوشته ی شاهین زند محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. با شرکت در دوره های آکادمی عشق در زمینه ازدواج، جذب و عشق مهارت های علمی و روانشناختی را یاد خواهید گرفت و یا هزینه پرداختی بازگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدا8نید؟

نشانه های یک ازدواج ناموفق

نارضایتی در زندگی مشترک

ازدواج با عشق یا منطق

تاثیر خودشناسی در ازدواج

آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید

تداوم عشق بعد از ازدواج