درمان طبیعی افسردگی

درمان طبیعی افسردگی

من از طریق وبسایت نوین بینش به هزاران نفر برای درمان افسردگی بدون استفاده از دارو کمک کرده ام. در این مقاله قصد دارم مفاهیم و کلیات اصلی درمان طبیعی افسردگی را به شما نشان دهم.

مشکل مردم با درمان افسردگی این است که تصور آن ها در مرد دلیل ایجاد افسردگی به صورت غلطی شکل گرفته است. مردم تصور می کنند تنها دلیل ایجاد افسردگی عدم تعادل فعل و انفعالات شیمیایی خاصی در مغز است. درواقع باید گفت دلیل افسردگی همین عدم تعادل در فعل و انفعالات شیمیایی در مغز می باشد اما هیچ کس از خود سوال نمی کند چه چیزی موجب این عدم تعادل می شود؟

اولین گام برای درمان افسردگی به صورت طبیعی و بدون استفاده از دارو این است که دلیل عدم تعادل در فعل و افعالات شیمیایی مغزتان را متوجه شوید.

راهکارهای درمان افسردگی به صورت طبیعی

مردم به دلایل مختلفی افسرده می شوند.  این دلایل می تواند از دست دادن یکی از عزیزان، شکست عشقی، نیازهای برآورده نشده، بی هدف بودن در زندگی، احساس بی ارزش بودن و خیلی از موارد دیگر باشد.

دلایل بسیاری برای ایجاد افسردگی وجود دارد اما یک مورد مشترک در همه ی این موقعیت ها بین افراد وجود دارد و آن عدم توانایی در برخورد مناسب با مشکلات است.(نگاه کیند به مقابله با مشکلات و دشواری ها)

اگر فرصت شغلی خود را از دست داده باشید اما از مهارت لازم برای کار خود برخوردار هستید خیلی زود شغل جدیدی پیدا کرده و کمتر احتمال افسردگی وجود دارد اما در مقابل کسی که  بدون هیچ مهارتی فرصت شغلی اش را از دست داده است دیگر امیدی به پیدا کردن شغل جدید نداشته و احتمال افسردگی در او در مقایسه با مورد قبلی بسیار بیشتر است.

درمان طبیعی افسردگی در صورتی امکان پذیر است که شکاف ها و معایب خود را پیدا کرده و مهارتتان را در برخورد با مشکلات تقویت کنید. زمانی که موفق به اصلاح عیب ها و تقویت مهارت های خود در بر خورد با مشکلات شوید نه تنها افسردگی تان درمان می شود بلکه دیگر هرگز افسرده نخواهید شد.

تاثیر ژنتیک و عدم تعادل در فعل و انفعالات شیمیایی بر افسردگی

افراد افسرده احساس می کنند در یک بیابان گیر افتاده اند و هیچ راهی برای نجاتشان نیست. اگر فردی قبل از اینکه به بیابان برود یاد بگیرد چگونه از تلفن همراه خود استفاده کرده و غذا و وسایل مورد نیاز کافی با خود داشته باشد می داند که چگونه باید از این وضعیت دشوار بیرون آمده و احساس شکست نکند.

مثال بالا دقیقا راه درمان افسردگی به شکل طبیعی را نشان می دهد. اگر مهارت های خود را در مقابل مشکلات زندگی تقویت کنید احتمال ابتلا به افسردگی در شما به حداقل خواهد رسید.

از طرفی داروهای ضد افسردگی باعث می شود تصور کنید کنترل شرایط کاملا از دست شما خارج بوده و ژنتیک باعث ایجاد افسردگی در شما شده است.

بله افسردگی به صورت ذاتی یک مسئله ی ژنتیکی می باشد اما تا زمانی که با یک مشکل یا تغییر منفی برخورد نگرده و نتوانید با آن کنار بیایید افسرده نخواهید شد. درمان طبیعی افسردگی یعنی آماده شدن برای رویارویی با مشکلات زندگی و مانع شدن در برابر عواملی که امید به زندگی را در شما از بین می برند.(نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در هنگام افسردگی چه کنیم

درمان سریع افسردگی

درمان افسردگی خفیف

درمان افسردگی بعد از طلاق

چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم