علائم افسردگی در زنان و مردان

علائم افسردگی در زنان و مردان

افسردگی یکی از رایج ترین اختلالات روانشناختی می باشد که بین مردم به درستی درک نشده است. بسیاری از افراد تصور می کنند افسردگی بر اساس عدم تعادل در فعل و انفعالات شیمیایی در مغز ایجاد می شود. این تصور اشتباه نیست اما این عدم تعادل بنابر دلایل خاصی به وجود می آید و درصد کمی از افراد تلاش می کنند این دلایل را پیدا کنند.

افسردگی در زنان و مردان معمولا مشابه است و در این مقاله قصد دارم نشانه های آن را به شما معرفی کنم.

علائم افسردگی در زنان و مردان

در ادامه مهم ترین نشانه های افسردگی در زنان و مردان نشان داده شده است. اگراز تعداد فابل توجهی از این علائم رنج می برید به احتمال زیاد شما به افسردگی مبتلا هستید:

نشانه های احساسی افسردگی

احساس بد یا خلق و خوی ناخوشایند در طول روز

لذت نبردن از سرگرمی های مورد علاقه تان

احساس پوچی (نگاه کنید به احساس پوچی و بی هدفی)

احساس نا امیدی (نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)

احساس بی ارزش بودن (بعضی مواقع)

احساس گناه (بعضی مواقع) (نگاه کنید به رهایی از احساس گناه)

بی انگیزه بودن

کاهش میل جنسی

میل به مرگ و خودکشی

خندیدن برایتان سخت است

نشانه های جسمی افسردگی

انرژی نداشتن در انجام کارهای روزانه

درد جسمی

خوابیدن بیش از حد

تغییر در ظاهر و وزن

سردرگمی بین افسردگی و خلق و خوی بد

بسیاری از مراجعه کننده هایم از وجود علائم افسردگی در خود ابراز نگرانی می کنند اما پس از مدت کوتاهی صحبت با آن ها متوجه می شوم که آن ها تنها به دلیل مسائل و مشکلات زندگی شان کمی احساس سرخوردگی و شکست می کنند.

به عبارت دیگر می توان گفت این افراد بین خلق و خوی بد و افسردگی سردرگم شده اند. اگر خلق و خوی بد و ناخوشایند بیشتر از دوهفته ادامه پیدا کرد باید بیشتر آن را بررسی کنید.

اگر این نشانه ها بدون هیچ دلیلی در شما ایجاد شده اند به احتمال زیاد از افسردگی رنج می برید.

پایداری خلق و خوی بد در مقابل  افسردگی

در بسیاری از موارد دلیل سردرگمی بین احساسات بد و افسردگی این است که احساسات بد شما برای مدت زیادی به طول می انجامد. فرض کنید از شغل خود متنفر هستید.

در این مورد شما هر روز بر اثر تنفر از شغلتان احساس بدی خواهید داشت و این احساس بد پیامی از جانب مغز است. این پیام می خواهد به شما بگوید که برای تغییر شغل خود کاری انجام دهید.

این احساسات بد در چنین مواردی معمولا ناشی از افسردگی نیست اما ممکن است اگر از تغییر شغل خود نا امید شوید منجر به افسردگی خفیف شود.

بیشتر نشانه های افسردگی را دارید؟

اگر بیشتر نشانه های افسردگی را در خود می بینید نگران نباشید، افسردگی شما قابل درمان است.(نگاه کنید به درمان سریع افسردگی)

اولین قدم این است که 20 دقیقه در روز را به مطالعه در باره ی افسردگی و راه های مقابله با آن اختصاص دهید و با درک عمیق آن  دلایل ایجاد افسردگی را در خود پیدا کنید، در این صورت رهایی از آن بسیار راحت تر از چیزی است که تصور می کنید.

مطالب لینک شده در پایان این مقاله شما را در این راه یاری خواهد کرد.

 

شاهین زندمحقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

درمان طبیعی افسردگی

افسردگی بر اثر نیازهای برآورده نشده

در هنگام افسردگی چه کنیم

علائم هشدار دهنده افسردگی

نشانه های افسردگی